Het grote bedeltopic...

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Dat kan je ook met een nieuwe schroef overkomen. Let er goed op dat je voorboort en dan een goed passende schroevendraaier gebruikt anders draai de kop dol.

Ik heb trouwens even gekeken en ik had er slechts drie en daarvan zag je aan de kop dat ze al een paar keer in- en uitgedraaid waren :oops:

Edit: @Jack, ah, da's mooi. Dank. Ik zal mijn agenda er eens op naslaan wanneer ik weer die kant op rijd :oops:
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Jack schreef:Schroef brak af, en koste dus weer een hoop tijd en moeite om het weer goed te krijgen..


Schroeven zijn verkrijgbaar bij de betere muziekzaken, en uiteraard via internet..
Ach jee wat erg, kan ik weer langs een muziekzaak rijden, wat vervelend toch :mrgreen:
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
ohm-men
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2010, 15:06

Bericht door ohm-men »

Ah, schroeven...Wel, altijd even in z'on theelicht kaarsje duwen. Dan zit er wat parafine op de draad van de schroef en dan is de kans dat de schroef breekt bijna onbestaande.

Ben er ook te laat achtergekomen toen ik een halsschroef in een voorgeboorde maple hals wou aanschroeven....Volgende schroef met parafine en ging erin zonder enige moeite.

En, ja...er zit wel wat verschil in kwaliteit op de schroeven die ze op het net aanbieden.
Ik ga meestal langs "Fabory" die hebben altijd vanalles en in goed kwaliteit. (als ik niet meteen in een muziekhandel raak) Die Fender verpakkingen zijn wel ok. All Parts/Boston ed, is altijd wat af te wachten.
Gebruikersavatar
Toon Doof
Berichten: 4551
Lid geworden op: 12 mar 2010, 17:22

Bericht door Toon Doof »

Schroeven lijken me most wanted hier...

dussss
heeft er iemand P-bass pickup schroefjes (4 stuks) en eventueel een nekplaatje + schroeven (4) voor me?

:facepalm:
...for what it's worth.
Gebruikersavatar
rems
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 aug 2007, 22:57

Bericht door rems »

Als iemand nog kappen voor een Precision heeft liggen neem ik ze graag over. Als iemand ze voorbij ziet vliegen op marktplaats o.i.d., dan zie ik een PM natuurlijk ook graag tegemoet! :)
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Toon Doof schreef:Schroeven lijken me most wanted hier...

dussss
heeft er iemand P-bass pickup schroefjes (4 stuks) en eventueel een nekplaatje + schroeven (4) voor me?

:facepalm:
Heb nog een OLP plaatje + schroeven liggen en een viertal redelijk pickupschroeven, ik wil ze best even opsturen, PB me maar...
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Even weer bedelen:

Heeft er iemand een zwart toggle switch-knopje liggen? (Japanse versie = groter schroefdraad)
En heeft iemand ook een stukje kunststof van 8 x 16 cm voor me?
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Misschien heeft Sanders nog wel zo'n vet stukje aluminium liggen voor een control plate.. :oudezak:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Is gewoon voor een covertje aan de achterzijde, hoeft geen geavanceerd materiaal te zijn :wink: Maar dank voor het meedenken.
Peter

Bericht door Peter »

Zal ik morgen wel even voor kijken. Heb nog diverse stukken liggen. In ieder hád ik nog een flink stuk liggen voordat ik de cavaties aan de achterzijde van de Godin ging dichtmaken. :lol:
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Cool, dank alvast!
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Iemand nog 2 g*t**rtunes zoals deze en een plakje rosewood fineer ter grootte van de headstock?
Afbeelding
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
PierreDuFeu
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 jun 2011, 16:53

Bericht door PierreDuFeu »

Dennizz schreef:Heeft er iemand een verrabbezakte P-body voor me?
Heb je die nog steeds nodig? Want één van de onderdelen die ik niet heb gebruikt voor mijn basbanjo is de body van een Maison P-bas. Het ziet er niet meteen naar uit dat ik daar nog iets mee ga doen. Ze is van multiplex, sunburst en aan de achterkant zitten er een paar gaten want de vorige eigenaar gebruikte de bas als wanddecoratie. De slagplaat krijg je er gratis bij.

Graag ruilen voor strap buttons, eventueel met een riem erbij (dat is dan weer mijn bijdrage aan het bedeltopic).
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Heeft iemand misschien voor g*t**r een gibson achtige brug (zowel brug als staartstuk zeg maar)?

Evt.voor een klein prijsje
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

heeft iemand op dit forum misschien een stukje pallisander, ebben, of een andere donkere houtsoort?

Ik heb een mooie Aria fs1000 met TV jones elementen, maar die pick up ringen zien er niet uit. Nu wil ik graag daar zelf twee mooie voor maken van hout (de hele body is van mooi hout, dus dat leek mij wel passend).

afm: 10 cm x 10 cm

En ik zoek nog een stukje plastic om het klepje van te maken voor de control cavity.
Plaats reactie