Wie heeft een Ibanez en welke?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Rieno »

In principe kan iedere pre-amp erin natuurlijk, maar je zou ook kunnen kijken of de originele nog te repareren is. Heb je wel iemand nodig die handig is met uitzoeken van de PCB, want een schema is niet makkelijk te vinden denk ik.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door JohandeJong »

Jammer van die Pre-amp. Hopelijk nog te repareren.
Ik heb vorig jaar nog een Noll pre-amp in een bas geplaatst en ben daar erg tevreden over. Afhankelijk van jouw wensen, bijv. 2-band of 3-band, kost dat vanaf circa €110.
Laatst gewijzigd door JohandeJong op 11 sep 2019, 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door JohandeJong »

Mijn nieuwste aanwinst is een Ibanez GWB20TH.
Dat is even schrikken hoor. Gigantisch zoveel mwaaaaaah en sustain dat ding heeft. Daar moet ik echt op oefenen om het geluid in toom te houden. Een collega muzikant wilde maar niet geloven dat ik niet één of ander maf effect had ingeschakeld.
Mijn Ibanez verzameling bestaat nu uit een SR1820, een SRF700, een GWB20TH en een SRC6 (welke misschien binnenkort verkocht is). Ik zal binnenkort even een familiefoto maken.
GWB20TH.jpg
GWB20TH.jpg (62.2 KiB) 2219 keer bekeken
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HNZ »

Wow! Top man! Mooie bas!
Ik heb zelf de GWB35 èn daarna de GWB-1 (met ebben toets) gehad. Top instrument. Heb toen alleen verkocht omdat ik geld nodig had.
Veel plezier met je nieuwe bas!
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Spaghettihout »

Oeioeioei, die is wel heel gaaf Johan!
Trouwens, als die 6 snaar een longscale was geweest, had ik m graag overgenomen...
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door JohandeJong »

Dank. Ik ging eerst voor een GWB105 maar die was een half uur voordat ik mijn 'winnende' bod uitbracht net verkocht. Een nieuwe GWB205 is mij net wat te duur en 2ehands komen ze nog niet langs. Deze GWB20TH is maar een paar maanden oud en heb ik met een, voor mijn gevoel, aardige korting op de nieuwprijs verkregen. Ik zat er al lang aan te denken en nu kwam deze 2ehands langs. Nu maar hopen dat ie ook goed gaat bevallen. De tijd zal het leren.

Die 6-snaar is echt een mooi ding maar is gebaseerd op lengte en string-spacing van een g*t**r. Daar past longscale niet bij. Je moet het echt zien als een tussenvorm. Je kan er niet echt mee g*t**r spelen. Je kunt er wel een heel mooi warm en donker basgeluid uit krijgen, mede dankzij de 3-bands EQ. Ik kan er goed op fingerstyle bassen maar velen zullen niet uit de voeten kunnen met de stringspacing. Maar dit instrument is voor veel meer bedoelt dan alleen bas spelen en omdat ik er mij niet echt toe kan zetten om ook dat andere er mee te doen blijft het ding maar aan de muur hangen en dat is ook zonde.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door JohandeJong »

De SRC6 heb ik zojuist verkocht via Bassic.de aan iemand in Duitsland. Ik zal haar morgen nog gauw even op de familiefoto zetten. Het kan nu nog voordat ze gevlogen is.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Yabbadehut »

JohandeJong schreef: 11 sep 2019, 17:33 Jammer van die Pre-amp. Hopelijk nog te repareren.
Ik heb vorig jaar nog een Noll pre-amp in een bas geplaatst en ben daar erg tevreden over. Afhankelijk van jouw wensen, bijv. 2-band of 3-band, kost dat vanaf circa €110.

Dank voor deze info! Zal het eens onderzoeken..
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Yabbadehut »

Ik kan een EMG BQC Control kopen voor gereduceerde prijs...weet alleen niet of deze erin past ( Ibanez SR1000 Soundgear bas) Iemand verstand van of deze past?
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door JohandeJong »

En dit was dan mijn Ibanez familie van deze maand. Een aantal hebben het nest al verlaten. Vorige maand de EDB 555 Ergodyne en de SR1010 Prestige. Vandaag heb ik afscheid genomen van de SRC6-WNF SR crossover (links op de foto). Blijven voorlopig over de SRF700 Portamento, de SR1820 Premium en de GWB20th. Het wordt stil in huis ;)
Ibanez Familie.jpg
Ibanez Familie.jpg (337.14 KiB) 2112 keer bekeken
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HNZ »

Mooi!
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Bertjefred »

Yabbadehut schreef: 12 sep 2019, 15:49 Ik kan een EMG BQC Control kopen voor gereduceerde prijs...weet alleen niet of deze erin past ( Ibanez SR1000 Soundgear bas) Iemand verstand van of deze past?
Lijkt niet een heel groot iets te zijn dus denk het haast wel. Maar de originele preamp lijkt me echt wel een tof ding als je naar de oude folders kijkt. Ik zou gewoon eens een tijdje ebay in de gaten houden. Zelfs dit soort dingen kunnen ineens voorbij komen. Dus niet te snel er iets mee willen doen.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door basloze fret »

JohandeJong schreef: 12 sep 2019, 17:58 En dit was dan mijn Ibanez familie van deze maand. Een aantal hebben het nest al verlaten. Vorige maand de EDB 555 Ergodyne en de SR1010 Prestige. Vandaag heb ik afscheid genomen van de SRC6-WNF SR crossover (links op de foto). Blijven voorlopig over de SRF700 Portamento, de SR1820 Premium en de GWB20th. Het wordt stil in huis ;)
Ibanez Familie.jpg
Hoe is de GWB20th?
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door JohandeJong »

Die GWB20TH schrok ik eerst wel even van. Enoooorrrrmmmm veel mwaaAAAAAAAAAHHHHhhhh en een sustain dat houd je niet voor mogelijk. Ik moet echt heel erg oefenen om dat onder bedwang te krijgen. Een collega muzikant dacht echt dat ik een of ander maf effect pedaaltje had aangesloten.
Vrij weinig MID maar dat kun je met de EQ op je Amp prima bijregelen. Verder klinkt ze precies zoals op het demo filmpje van Gary Willis (https://www.youtube.com/watch?v=zVkir-ispUI) inclusief het duimnagel effect. En natuurlijk, zoals al die Ibanez necks, heel gemakkelijk bespeelbaar. Ik ben van de shortscale maar op de Ibanez SR serie kan ik ook heel erg goed uit de voeten.
Tot nu toe dus uitermate tevreden maar het moet wel in de muziek passen want het heeft een heel eigen geluid.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door basloze fret »

Ok bedankt. Het enige commentaar dat ik lees is dat de Aguilar pick-up geen radius heeft en de ramp wel. Ik vind hem wel mooier dan de andere GWB bassen. Ik ben echter nog steeds geen fan van die rare stemknoppen.
Plaats reactie