Wie heeft een Ibanez en welke?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13437
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door LeftyJ »

Ik vind het niet zo mooi dat die ramp zijn eigen sunburst heeft. Zo valt ie juist extra op, in plaats van mooi op te gaan tegen de body. Verder best een fraai ding!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door basloze fret »

Mee eens. Of ze hadden hem helemaal in dat gele van de sunburst moeten maken zodat hij beter bij de body past, of gewoon zwart. Ik vind het een beetje slordig dat hij net niet helemaal goed aansluit op hals en pick up. Maar goed, je kan hem er altijd afschroeven.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HNZ »

basloze fret schreef: 13 sep 2019, 09:40 Ok bedankt. Het enige commentaar dat ik lees is dat de Aguilar pick-up geen radius heeft en de ramp wel. Ik vind hem wel mooier dan de andere GWB bassen. Ik ben echter nog steeds geen fan van die rare stemknoppen.
Die 'rare' stemknoppen zijn heel ergonomisch en stabiel. De beste die ik ooit in m'n handen heb gehad.
De pu in de GWB-1 was trouwens wel gevormd in de radius van de snaren. Erg prettig.
De naturel uitvoering vind ik nog altijd de mooiste GWB.
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door JohandeJong »

Ik vind die stemknoppen ook niet zo geweldig maar goed, het hoort bij het ontwerp van deze bas en verder is er niks mis mee.
De Aguilar pickup heeft inderdaad geen radius maar daar merk ik verder niets van. De ramp.. tja, die had van mij niet echt gehoeven maar zit er netjes genoeg in. Ook ik vind dat die ramp eigenlijk niet in sunburst had gemoeten.
Persoonlijk vind ik de blanke kleur mooier dan deze sunburst. Ik ging eerst voor een GWB105 op Marktplaats maar die was net een half uur eerder verkocht. De GWB205 zie je nog nergens 2ehands en nieuw is die mij toch wat te prijzig. Dus in feite is deze GWB20th voor mij de 2e keus. Maar ik ben er niet minder blij mee.
En waar gaat het uiteindelijk om? Als ie maar lekker speelt. En daar is met deze bas geen twijfel over mogelijk.
Binnenkort zal ik een andere set snaren proberen met een hoge C in plaats van de lage B. Ik soleer veel meer in het hoog dus dat lijkt mij wel heel prettig.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HNZ »

JohandeJong schreef: 13 sep 2019, 11:41 Ik vind die stemknoppen ook niet zo geweldig...
In welk opzicht niet?
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door JohandeJong »

Qua ontwerp vind ik ze niet heel mooi. En bijv als je de middelste (D-snaar) wilt stemmen dan zitten de andere twee al snel in de weg. Althans, zo ervaar ik dat. Verder zijn ze wel heel nauwkeurig en stabiel. Dat dan weer wel. Ach, ieder nadeel heeft zijn voordeel.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door basloze fret »

Ik vind ze ook vrij lelijk en minder makkelijk te bedienen dan normale stemknoppen (tenminste die enkele keren dat ik op een GWB bas heb gespeeld vond ik dat). Ze zullen best accuraat zijn maar daar heb ik bij normale stemknoppen ook nooit problemen mee. Is het niet vooral om het gewicht te doen bij die stemknoppen?
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Digidesign »

Yabbadehut schreef: 11 sep 2019, 15:49 Om even terug te komen op de sr1000 van hierboven..volgens een Luthier die nagemeten heeft lijkt de pre-amp kapot.. wat zou jullie advies zijn om te doen? Ik wil graag de bas actief houden.. nieuwe pre-amp? En zou dat gemakkelijk te vinden zijn? En welke?
Ik heb dezelfde elementen en preamp in mijn SR1500, geweldig veelzijdig. Je mag em wel eens proberen, kan je altijd nog beslissen of je em laat repareren of vervangen.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door SpcMnk »

heeft er hier iemand ervaring met dit model?

Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Yabbadehut »

Digidesign schreef: 16 sep 2019, 01:49
Yabbadehut schreef: 11 sep 2019, 15:49 Om even terug te komen op de sr1000 van hierboven..volgens een Luthier die nagemeten heeft lijkt de pre-amp kapot.. wat zou jullie advies zijn om te doen? Ik wil graag de bas actief houden.. nieuwe pre-amp? En zou dat gemakkelijk te vinden zijn? En welke?
Ik heb dezelfde elementen en preamp in mijn SR1500, geweldig veelzijdig. Je mag em wel eens proberen, kan je altijd nog beslissen of je em laat repareren of vervangen.
Dank voor het aanbod, maar ik ken de SR1500, ooit gehad.prima bas idd. Maar deze bas is niet voor mij. Begrijp uit advies hier dat ik moet kijken of hij te maken is, dat ik ga proberen als ik iemand vind die dit kan..ik had niet aan repareren gedacht maar vervangen..
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13437
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door LeftyJ »

SpcMnk schreef: 16 sep 2019, 21:50 heeft er hier iemand ervaring met dit model?
Danny (danthaman) heeft er twee volgens mij, maar die is hier niet zo actief meer. Misschien reageert hij op PB's.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door SpcMnk »

LeftyJ schreef: 17 sep 2019, 07:05
SpcMnk schreef: 16 sep 2019, 21:50 heeft er hier iemand ervaring met dit model?
Danny (danthaman) heeft er twee volgens mij, maar die is hier niet zo actief meer. Misschien reageert hij op PB's.
Dankje! Inmiddels heb ik er hier ook eentje staan. Weegt drie keer niets, speelt super makkelijk en ziet er heerlijk jaren 80 uit. Deze week even andere snaren erop en de pickup hoogtes afstellen. Benieuwd wat voor geluiden eruit te krijgen zijn.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13437
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door LeftyJ »

SpcMnk schreef: 17 sep 2019, 07:24
Benieuwd wat voor geluiden eruit te krijgen zijn.
Onder andere:

Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door basloze fret »

Lekker fout die 80's headstock! Maar het heeft wel wat..enorm dun die body zo te zien? en toen al Gerald Veasley bij Ibanez.
De sound zal wel typisch begin jaren '90 Ibanez zijn verwacht ik, met veel hoog.

Is wel erg geïnspireerd op RATM hierboven trouwens...
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Yabbadehut »

SpcMnk schreef: 16 sep 2019, 21:50 heeft er hier iemand ervaring met dit model?

Had vroeger een Rose...de body is heel dun...wel goed afgewerkt. Lijkt veel op de SR1500 alleen iets meer punch...Was best een duur ding indertijd. Klinkt goed maar misschien is het geluid niet helemaal meer wat nu trend is...Hi-fi geluid...In ieder geval als je er een tegenkomt die niet duur is is het zeker een leuk ding erbij...

Afbeelding
Plaats reactie