Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Re: Het P bas topic.

Bericht door Thunderstruck »

Heel erg gelukkig met mijn nieuwe Fender '53 Precision. Hij is uit de Fender Custom Shop en ik hem hem laten inspireren op een pracht van een originele 1953'er ( (https://www.strat-talk.com/threads/blac ... ss.368051/) die ik al 10 jaar lang mijn ultieme bas vond. Gebouwd door apprentice Master Builder (en NL'er) Vincent van Trigt. Relic-koning deluxe --> https://www.instagram.com/vincevantrigt/?hl=nl
BF007B7D-A6A4-4CA7-90F0-9EBC2F162DE0.JPG
Bijlagen
87247110-D758-439E-8D38-2E1EDA758C75.JPG
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7179
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het P bas topic.

Bericht door HNZ »

SOHEEEE!!!

Heel veel plezier met je nieuwe bas, donderstraal!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Het P bas topic.

Bericht door Rieno »

Wow..mooi ding man! Ik heb weinig met relics, maar snap het in dit geval wel :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Re: Het P bas topic.

Bericht door leo_tender »

erg mooi gedaan!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het P bas topic.

Bericht door Mach1 »

Heel erg mooi!! Veel geluk ermee!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het P bas topic.

Bericht door Hans58 »

Gaaf!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Het P bas topic.

Bericht door ThaRoadWarrior »

Wauw ! Prachtig !
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het P bas topic.

Bericht door Hagen »

Stoer ding!
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Re: Het P bas topic.

Bericht door Thunderstruck »

Thanks guys, ik ben er erg blij mee. Los van de looks speelt de neck als boter en klinkt hij als een klok. Super lightweight ash body die heerlijk dynamisch en resonant is.

Ik ben op zich lekkere basjes gewend, maar deze is echt something else.

Vince is net klaar met het restaureren van de 1954 Precision van Johnny Bradley, bassist van Gary Clark Jr.

https://www.instagram.com/p/B0IB1CzHWHP/
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Het P bas topic.

Bericht door Strabel »

Ongetwijfeld een goed spelende bas,maar ik begrijp niks van dat “relic” gedoe.(net als nieuwe spijkerbroek met gaten)
Voor mij ziet het er altijd nep uit en zeker met een nieuwe slagplaat komt het erg gemaakt over.
Tuurlijk,smaken verschillen maar dat “onnatuurlijke” ouder laten lijken omschrijf ik eigenlijk eerder als “kitsch”.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Re: Het P bas topic.

Bericht door Thunderstruck »

Het is ook nep, en zeker ook 'gemaakt'. Ik vind het een echt vak, en er zijn niet zo veel mensen die het goed kunnen. Vincent krijgt dus ook meteen restauratieklussen voor oude Fenders. Slagplaat is overigens mooi meegenomen in het proces, net als de pick-up.

Het is een gekke wereld.
Bijlagen
IMG-0200.JPG
IMG-0202.JPG
Laatst gewijzigd door Thunderstruck op 23 jul 2019, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het P bas topic.

Bericht door Mach1 »

Het ziet er in mijn ogen heel echt uit. Ik vind het juist mooi. Mijne oogt minder gebruikt en is voor 1970 gerefinished en heeft natuurlijke battle scars en hoe meer erbij komen, hoe mooier ik het vind!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Het P bas topic.

Bericht door Strabel »

Ik heb ook niks tegen"afgeragde" oude instrumenten ,maar bij dat artificieel oud gemaakt zitten slijtage plekken vaak op vreemde plaatsen plus het feit dat je een "nieuw" instrument oud laat maken en daar ook nog xtra voor moet betalen,ik pleur "hem" dan liever zelf af en toe ergens neer. :lol: :wink:
Ik ben niet perse heel voorzichtig met mijn bassen dus krasjes of hier en daar een "buts" en door bvb slap en pluk
werk komen er toch wel slijtage plekken.
Kwaliteit van een instrument staat bij mij voorop en hoe een instrument er uit ziet is zowiezo aan persoonlijke smaak onderhevig.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Re: Het P bas topic.

Bericht door Thunderstruck »

Je hebt zeker gelijk, maar deze heb ik daarom laten baseren op een P uit 1953 (zie eerste post). En ik heb al een redelijk in de lak zittende 51, dus wilde wel wat variatie op het thema.

Bij mij slijt alles gewoon door overigens. Bier, zweet en andere troep. Deze is nu al blauw uitgeslagen van mijn denim shirts.
Bijlagen
3B8D988E-020A-4D6F-A0E2-7D9E4DF28315.jpeg
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Het P bas topic.

Bericht door Strabel »

Ik begrijp ook wel wat jij zegt maar die "53" P ,zag er in 53 toen die verkocht werd natuurlijk niet zo uit,dus het blijft voor mij altijd een beetje vreemd dat je je bas er uit wilt laten zien naar het "evenbeeld" van iemand anders zijn afgeragde bas,natuurlijk is dat een kwestie van smaak,maar ik kan mij ook nog wel discussie's herinneren die bvb over de lak gaan en de invloed daarvan op een instrument.
Nu ben ik daar zelf niet echt in thuis of dat inderdaad zo is ,maar is in dat opzicht dan ook wel weer een discussie punt waardig of het " zinvol" is om lak er af te halen of er juist op te laten zitten.
Hier draaid het nu om een "cosmetisch" effect maar misschien heeft het ook invloed op de "kleuring" van het geluid.
Feeling the groove is everything.
Plaats reactie