Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Het P bas topic.

Bericht door MagicOnion »

De kogel is door de kerk: ik ga op zoek naar een Precision. Maar omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, vroeg ik me af of er ergens een guide/website is waar informatie over alle reeksen, halsafmetingen, gebruikte houtsoorten, pickups en wat nog allemaal te vinden is. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Het P bas topic.

Bericht door BassAgent »

Misschien handig om te omschrijven wat je zoekt, kunnen we je helpen :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15129
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Het P bas topic.

Bericht door padawatje »

Ik stel voor dat we gewoon nog eens een P meet organiseren :mrgreen:
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Het P bas topic.

Bericht door Strabel »

MagicOnion schreef: 09 sep 2019, 18:06 De kogel is door de kerk: ik ga op zoek naar een Precision. Maar omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, vroeg ik me af of er ergens een guide/website is waar informatie over alle reeksen, halsafmetingen, gebruikte houtsoorten, pickups en wat nog allemaal te vinden is. Iemand een idee?
De vraag blijft natuurlijk als je al deze info hebt (wat echt veel informatie is)ga je dan WEL het "bos"zien? :?
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Het P bas topic.

Bericht door Rieno »

Ik denk dat ik je dan het mobiele telefoonnummer van collega Sanders maar moet geven :mrgreen: En ik woon ver genoeg van hem vandaan om er zonder kleerscheuren vanaf te komen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1932
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Het P bas topic.

Bericht door CaptainSlow »

Strabel schreef: 09 sep 2019, 20:30
MagicOnion schreef: 09 sep 2019, 18:06 De kogel is door de kerk: ik ga op zoek naar een Precision. Maar omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, vroeg ik me af of er ergens een guide/website is waar informatie over alle reeksen, halsafmetingen, gebruikte houtsoorten, pickups en wat nog allemaal te vinden is. Iemand een idee?
De vraag blijft natuurlijk als je al deze info hebt (wat echt veel informatie is)ga je dan WEL het "bos"zien? :?
De kans wordt er iets groter op.
Want het is nauwelijks te volgen welke serie wat is en wasr het prijsverschil nou in zou moeten zitten...
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18702
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het P bas topic.

Bericht door Pedullist »

Ik zou gewoon een P kopen die er leuk uitziet, en qua prijs in de buurt komt van wat je wil uitgeven. Dan weet je over een jaar wel wat je anders zou willen zien.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6212
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Het P bas topic.

Bericht door LemmyNL »

padawatje schreef: 09 sep 2019, 20:07 Ik stel voor dat we gewoon nog eens een P meet organiseren :mrgreen:
Goed plan. Dan kom ik met mijn smokkel-Squier ook weer eens. Mits en indien, maar met intentie.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Het P bas topic.

Bericht door MagicOnion »

@Rieno: die heb ik ook hoor. Ik heb het destijds aangedurfd om op een avond onaangekondigd te bellen. Gelukkig ging 't wel over een Gibson Ripper die ik toen heb gekocht.

Een P meeting is geen slecht idee, maar ik denk niet dat ik het geduld heb om te wachten tot die meeting georganiseerd wordt. :mrgreen:

Wat eigenlijk het belangrijkste is, is de hals: zo'n dikke honkbalknuppel als hals vind ik niet bepaald gemakkelijk en snel spelen. Het mag meer richting een vlotte J hals gaan. Voor vintage sounds en een "houterig" karakter heb ik m'n Ripper, dus ik ben op zoek naar een modernere en punchy klank die niet al te overweldigend klinkt in het laag. Bedoeling is dat ik 'm in m'n huidige band ga gebruiken (Those Who Didn't: korte post-rock/post-metal nummers met snoeiharde gitaren en beukende drums, ook te vinden op Spotify en dergelijke), maar hij mag wel allround inzetbaar zijn, aangezien ik nog met andere projectjes zit waar ik 'm dan wil inzetten.
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Het P bas topic.

Bericht door thomaskm »

Volgens mij omschrijf je nu vrij accuraat de fender nate mendell signature bas. Maar anderen moeten me vooral corrigeren.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Het P bas topic.

Bericht door Herman »

Dacht ik ook gelijk aan
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Re: Het P bas topic.

Bericht door Niels »

Pedullist schreef: 09 sep 2019, 21:25 Ik zou gewoon een P kopen die er leuk uitziet, en qua prijs in de buurt komt van wat je wil uitgeven. Dan weet je over een jaar wel wat je anders zou willen zien.
+1

Heb ik gedaan met mijn Classic 50s P en daar speel ik - na 8-9 jaar - nog steeds met veel plezier op. Heb zelfs niets anders geprobeerd, maar hem op de gok (tweedehands) gekocht. Je weet toch pas of hij goed bevalt als je hem een tijdje hebt. Qua houtsoorten en pickups heb ik geen idee (ja, esdoorn hals omdat je dat kunt zien) :)
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Re: Het P bas topic.

Bericht door Bertjefred »

Toen ik ooit een P zocht ben ik gewoon naar de muziek winkel gegaan en heb elke P die er hing ongeacht prijs en merk van de muur getrokken en bespeeld. Je leert dan super snel welke series je bevallen qua, neck, frets, sound, gewicht. Dat was voor mij echt een goed beginpunt toen.
Gebruikersavatar
eppie
Berichten: 203
Lid geworden op: 17 nov 2010, 15:12

Re: Het P bas topic.

Bericht door eppie »

Ooit wel eens een P 2 de hands gekocht voor weinig bij feedback in de jaren 80 (Admiraal de Ruyterweg zaten ze toen). Ze waren daar aan het verbouwen en alles zat onder het stof en verf spatjes. Ik heb hem nog steeds en ik heb geen idee het jaar of hoe of wat dan ook, gewoon een prima koopje en speeld nog steeds het zelfde. Lekkere dikke hals, veel output met wat ruis wat je niet hoort wanneer je live speelt. Maar goed dat was vroeger je bas kopen!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het P bas topic.

Bericht door HNZ »

Zo was het! Mooi verhaal.
En inderdaad, zo ruisvrij en perfect als instrumenten vandaag (moeten) zijn, zo geaccepteerd onvolkomen waren ze toen vaak.
Een mooie metafoor voor het leven.
Plaats reactie