Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Spaghettihout »

Mooie bas!
Gebruikersavatar
Pinkerton
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 dec 2016, 10:28

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Pinkerton »

LemmyNL schreef: 05 apr 2019, 20:14 "Steel Adjustable Neck" staat op mijn Aria ook... geen idee of dat wat zegt?
Dat had mijn eerste Aria (een 1720) ook, maar dat heeft bijna alles wat begin jaren '70 uit de Matsumoku fabriek kwam. Het kan dus een Aria zijn, maar aan de stemmechanieken te zien (Aria gebruikte toen alleen die rechthoekige volgens mij) lijkt het me iets anders.
basloze fret schreef: 05 apr 2019, 19:12 Mooi! Nu nog een SB-1000 en SB-700 en dan is de verzameling compleet!
En vergeet de SB-900 niet :mrgreen:

Afbeelding

Als ik ze voor een leuk prijsje tegenkom, komen die er vast nog wel een keer. Het liefst wel van 1980 of ouder, want die vind ik mooier.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6219
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door LemmyNL »

Vraagje... ik ben vast informatie aan het opzoeken voor als ik er ooit aan toe kom.

Die Gerrinez, met z'n prachtige quirks en details, heeft net als een Rick twee outputs. Voorlopig maakt dat weinig uit, want ik heb sowieso maar één pickup.. maar als ik er ooit aan toe kom, wil ik ook de wiring wel weer in orde maken zoals het hoort te zijn.

Is dat identiek aan Rick-o-sound? Of heeft Ibanez het destijds ooit 'hetzelfde, maar dan anders' gedaan? Wie weet dat?
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13431
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door LeftyJ »

Staat er niets bij gegraveerd?
Bij deze Ibanez 2389B staat "STEREO-SOUND" en "STANDARD" op de jackplate:

Afbeelding

Misschien heeft Gerritsen toch iets anders gebruikt? Maar als de bas twee jacks heeft is het wel waarschijnlijk dat hij hetzelfde is aangesloten.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6219
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door LemmyNL »

Voor wat ik kan zien klopt wat je zegt. Maar dan nog kan ik nergens van uit gaan, want er ontbreekt hoe dan ook een pickup en de wiring ziet er ook redelijk gehobby'd uit, dus kan voor geen meter achterhalen hoe origineel dat is.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Green Goblin »

Zou het ook niet kúnnen zijn dat een hobbyist een niet functionele input er bij heeft geplaatst om hem op een echte Rick te laten lijken?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door basloze fret »

Pinkerton schreef: 06 apr 2019, 10:00
basloze fret schreef: 05 apr 2019, 19:12 Mooi! Nu nog een SB-1000 en SB-700 en dan is de verzameling compleet!
En vergeet de SB-900 niet :mrgreen:

Afbeelding

Als ik ze voor een leuk prijsje tegenkom, komen die er vast nog wel een keer. Het liefst wel van 1980 of ouder, want die vind ik mooier.


Oei die is ook mooi met die 2 pick-ups zeg!
Ik vraag me wel af welke nu als de ‘beste’ wordt beschouwd van de vele SB modellen? Die met 2 pick-ups lijken me wat veelzijdiger.

Ik zie trouwens ook SB 900 bassen met de hals pick-up dichterbij de hals? Verwarrend allemaal die modellen.

Ik heb zelf ooit een SB 1000 gehad en als ik die foto’s hier zo allemaal zie begint het toch weer te kriebelen!
Gebruikersavatar
Pinkerton
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 dec 2016, 10:28

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Pinkerton »

basloze fret schreef: 06 apr 2019, 17:05
Pinkerton schreef: 06 apr 2019, 10:00



En vergeet de SB-900 niet :mrgreen:

Afbeelding

Als ik ze voor een leuk prijsje tegenkom, komen die er vast nog wel een keer. Het liefst wel van 1980 of ouder, want die vind ik mooier.


Oei die is ook mooi met die 2 pick-ups zeg!
Ik vraag me wel af welke nu als de ‘beste’ wordt beschouwd van de vele SB modellen? Die met 2 pick-ups lijken me wat veelzijdiger.

Ik zie trouwens ook SB 900 bassen met de hals pick-up dichterbij de hals? Verwarrend allemaal die modellen.

Ik heb zelf ooit een SB 1000 gehad en als ik die foto’s hier zo allemaal zie begint het toch weer te kriebelen!
De SB-1000 was het topmodel. Ik moet zeggen dat mijn SB-800 heerlijk klinkt, maar mijn SB-600 is toch mijn go to basgitaar. Denk dat het ook een kwestie van persoonlijke voorkeur is. Het zijn stuk voor stuk geweldige instrumenten, die zich makkelijk kunnen meten met veel duurdere basgitaren. Daarnaast vind ik het model erg gaaf!
Gebruikersavatar
strato
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jun 2015, 22:21

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door strato »

Heb laatst deze Thunder 1 opgepikt van MP, kon het niet laten.
2.jpg
Het is een mooi basje, alleen de J-pup is niet zo subtiel toegevoegd.
Het geluid is "best aardig". Maar de toonregeling is wat beperkt, de volumepots doen het op zich wel maar het P-element kan niet "stil".
Ben dus van plan om daar wat aan te gaan knutselen, misschien kunnen we van "best aardig " naar best wel vet".
De verkoper suggereerde om er actieve emg's in te zetten, deze hebben er ook ingezeten.
Wat denken jullie daarvan ? (...en ik weet dat die emg's duurder zijn dan de bas zelf...) :shock: :shock:
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door HNZ »

Passieve EMG's: EMG Geezer Butler Signature pup's!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Green Goblin »

Dit is een Thunder A1, de actieve versie. Kunnen dus ook actieve EMG's in?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
strato
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jun 2015, 22:21

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door strato »

Green Goblin schreef: 15 apr 2019, 15:00 Dit is een Thunder A1, de actieve versie. Kunnen dus ook actieve EMG's in?
Is geen 1A, dus ik denk dat de batterij gewoon bij de pots zat...
20181018_171916239_iOS.jpg
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6219
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door LemmyNL »

Gister bij het oefenen beide Fakers maar eens direct vergeleken
Afbeelding

Dan kom je er ineens achter hoeveel werk de blonde nog heeft.... maar ach, 't was een projectje, dat is het nog steeds.

En eigenaardigheden als de dikte van de hals en het fretboard op de blonde, maar ook het verschil in lengte van de twee... dat vond ik nog het meest opvallen. Maar soit, ik vind 't prima.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
strato
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jun 2015, 22:21

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door strato »

Green Goblin schreef: 15 apr 2019, 15:00 Dit is een Thunder A1, de actieve versie. Kunnen dus ook actieve EMG's in?
En het zijn actieve emg’s geworden. Erg blij met het resultaat ! :D :D
948B2E74-0921-49D9-9027-1767CCA060B6.jpeg
Bassie05
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2019, 19:53

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Bassie05 »

Vantage VP795B te koop : http://link.2dehands.be/m1457895647
Bijlagen
13E2C966-D273-463D-B7EC-19179DB757A8.jpeg
13E2C966-D273-463D-B7EC-19179DB757A8.jpeg (1.65 MiB) 3650 keer bekeken
Plaats reactie