Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Spaghettihout »

roi schreef: 10 jun 2019, 20:12 1) Streamer stage II gehad 1992 (afzelia/wengé met bartolini jazz elementen) nieuw gekocht na 22 jaar verkocht....zoek hier nog een betaalbare 5 snaar van..mooi laag en hoog..geen fan van die yin en yang lay-in's
2) Streamer stage I 5 snaar 1996 , 2e hands ,(Quilted maple/wengé met soapbar bartolini elementen) mooi geluid maar ik had ruzie met de BN hals...ook gedonder gehad met halspen....uiteindelijk weer verkocht
3) Streamer stage I 1991 4 snaar, 2e hands (flamed maple) MEC PJ elementen geluid met veel "druk"...maar toch weer verkocht
4) Streamer 1986, 2e hands, kersen/wengé met emg elementen PJ, heel ander geluid, veel warmer...super smooth (bijna tè) jazz halsje nog steeds in bezit
5) Streamer Stage 1 5 snaar 1992 (flamed maple honey finish/wengé) 2e hands gekocht weer met bartolini soapbar's en deze hals is me wel goed gezind...blijvertje
Dat is een mooie opsomming!
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Spaghettihout »

LeftyJ schreef: 09 jun 2019, 10:00 Warwick Streamer LX5 hier, uit 2003. Dik en vrij vierkant halsprofiel, hoger op de hals is hij bijna recht van achteren, maar toch heel comfortabel en makkelijk bespeelbaar. De klank is punchy, helder en loeistrak met veel definitie, maar in het hoog wat dun. Ziet er verder prachtig uit met zijn body van massief flamed maple in transparant nirvana black. Ik vind het echt een fantastisch ding om te zien!

FB_IMG_1560067539013.jpg

Gaat tegenwoordig door het leven met zwarte hardware.
Mooi ding! Ik denk dat die zwarte hardware hem alleen maar ten goede komt!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13372
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door LeftyJ »

Ja, staat hem top, maar daar heb ik weinig foto's van. Eigenlijk alleen actiefoto's.
FB_IMG_1560239006511.jpg
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Hvitekrist »

Ik heb een Warwick Vampyre SN
Nog steeds mijn fijnste bas, super sound en speelt super!

Zo'n Fortress vind ik ook wel heel gaaf, ooit eens op gespeeld maar vond ik niet fijn spelen (kan natuurlijk aan die specifieke basgitaar liggen)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Joey »

Ik heb geen enkele Warwick gezien op Pinkpop dit weekend, zonde!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Spaghettihout »

Joey schreef: 11 jun 2019, 21:04 Ik heb geen enkele Warwick gezien op Pinkpop dit weekend, zonde!
Welke bassen waren wel aanwezig?
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door thomaskm »

Waarschijnlijk weer 80% fender P en J :-(
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door SpcMnk »

Ok. Ik heb dus besloten om mijn Streamer LX5 uit 98 (duitsland, wenge hals) niet te verkopen... ik heb hem nu een week of drie en ik begin de balans, body shape en nek steeds meer te waarderen. Ergonomisch perfect, speelgemak optimaal. Maar.. de electronica. De pups klinken fijn maar, ik hoor een groot verschil in kleur tussen hoog en laag, ook in passieve stand. Heb ik er gewoon geen lekker setje snaren op liggen? Staan de pups te hoog of te laag?

De eq is redelijk saai. Doet het goed, maar is erg beperkt. Nu heb ik nog een ACG pre amp liggen, zou dat klinken om op deze bas een q filter pre amp te zetten? Of ga ik nog de schoonheid leren zien wat van er nu in zit?

Dank voor jullie input!!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Joey »

SpcMnk schreef: 21 jul 2019, 12:19 ik hoor een groot verschil in kleur tussen hoog en laag, ook in passieve stand.
De eq is redelijk saai. Doet het goed, maar is erg beperkt.
Dit is de hele reden waarom je een Warwick koopt. :)

EQ saai? Gebruik de EQ van je versterker dan.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door SpcMnk »

😂 ik zie je punt. Dik dragend in het laag, fel agressief in het hoog. Dat heeft zijn toepassingen.

Mbt de eq, als hij toch niets toevoegt (tov versterker eq), zou ik hem dan niet door iets vervangen wat wel een optie toevoegt? Of heb ik het magische standje van deze eq nog niet ontdekt?
Passief tov actief is totaal geen kleur verschil, in neutrale stand. Een van de meest neutrale pre-amps die ik ooit heb meegemaakt.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13372
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door LeftyJ »

Ik gebruik de EQ op de mijne nooit. Ik vraag me wel eens af of een Darkglass Tone Capsule erin iets voor me zou zijn, of iets van EMG. Ik heb hem uitsluitend voor metal gebruikt, dat vind ik hem ook erg goed passen.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Spaghettihout »

Dus, met een passieve streamer van 450,- zou ik in principe beter af zijn als met de duurdere variant met pre amp?
Want volgens mij is dat het enige verschil in 450,- of 650,-...
Correct me if I'm wrong..
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door SpcMnk »

Jaren 90 Duitse Streamers zijn in prijs en componenten niet te vergelijken met de huidige rockbass streamers....
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Joey »

Ik gebruik de EQ dan regelmatig op mijn $$, samen met de switches voor humbucker/single coil.
Zo is er toch voor iedereen wat wils.

Je zou die ACG preamp er prima in kunnen zetten toch, als het je verder weinig moeite kost dan zie ik het probleem niet?
Wat ik je dan aan zou raden is een paar opnames maken met de normale pre-amp, actief vs. passief en dan erna met de ACG.

Dan kun je die terugluisteren en zelf bepalen hoe veel 'bruikbare' tones je uit je bas haalt. Ik verander persoonlijk zelf nooit de elektronica omdat het mij te veel gedoe is, waarom zou je die bas dan uberhaupt kopen is mijn mening :)
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door SpcMnk »

Dank voor de tips Joey!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie