Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door deevit »

SpcMnk schreef: 21 jul 2019, 14:49 Jaren 90 Duitse Streamers zijn in prijs en componenten niet te vergelijken met de huidige rockbass streamers....
Dit inderdaad. Ik zie het idee hier vaker de afgelopen tijd, maar; dat twee bassen op elkaar lijken betekent niet dat ze vergelijkbaar zijn. Het zou prima kunnen dat je met een Rockbass Streamer net zo goed of beter af bent, maar niet omdat het een vergelijkbaar (of beter) instrument zou zijn. Het zijn totaal verschillende bassen in bijna alles op de vorm na. Je mag er toch op rekenen dat de Duitse Streamer het betere instrument is.

Ik heb vroeger een Fortress One vijfsnaar gehad. Volgens mij heel vergelijkbaar met de Streamer, maple body met wenge hals. Goed ding, vond hem alleen hoger op de hals zwak/dunnig. Vraag me wel eens af of dat met andere electronica beter was geworden.. Heb meer dan eens gelezen dat het MEC spul, en dan vooral de preamps, niet het sterkste punt zijn van de Warwicks.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Spaghettihout »

SpcMnk schreef: 21 jul 2019, 14:49 Jaren 90 Duitse Streamers zijn in prijs en componenten niet te vergelijken met de huidige rockbass streamers....
Nee, dat snap ik, ik doelde ook op de rockbassversies.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door SpcMnk »

Daar ging het niet over.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Joey »

Ik heb ooit een Duitse Warwick gehad met maple hals, die heb ik volgens mij verkocht aan het broertje van deevit, maar die beviel mij ook niet.
Dat Wenge heeft toch iets , een bepaalde klank en gevoel wat mij beter ligt.

Oh ja en de hals was veel te dun.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door deevit »

Ha ja klopt inderdaad! Leuke bas, inderdaad maximaal formaatje jazz bas qua hals. Hij heeft hem nog maar gebruikt hem niet meer sinds hij voor een scherpe prijs een Thumb BO 5 broadneck van marktplaats getrokken heeft. En dat voor een gitarist... :)
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door phoerd »

deevit schreef: 22 jul 2019, 17:50 Ha ja klopt inderdaad! Leuke bas, inderdaad maximaal formaatje jazz bas qua hals. Hij heeft hem nog maar gebruikt hem niet meer sinds hij voor een scherpe prijs een Thumb BO 5 broadneck van marktplaats getrokken heeft. En dat voor een gitarist... :)
Heb ik twee keer gehad en beide keren weer verkocht. Zittend erg fijn om op te spelen, maar staand kreeg ik last van m’n pols.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Re:

Bericht door DFA 79 »

DFA 79 schreef: 18 jun 2015, 22:41

Interesse in een wick. Vooral een thumb spreekt me aan voor de wat hardere muziek. Eens iets anders dan een precision.
Is dit nu een thumb bo of nt? Maakt dat veel verschil?
Of ga ik beter voor een steamer of een ander model als je genre stevige rock is. Denk QOTSA
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Re: Re:

Bericht door Chris90 »

DFA 79 schreef: 28 jul 2019, 16:24
DFA 79 schreef: 18 jun 2015, 22:41

Interesse in een wick. Vooral een thumb spreekt me aan voor de wat hardere muziek. Eens iets anders dan een precision.
Is dit nu een thumb bo of nt? Maakt dat veel verschil?
Of ga ik beter voor een steamer of een ander model als je genre stevige rock is. Denk QOTSA
Kan aan mijn werk pc/verbinding liggen maar het filmpje is van slechte kwaliteit. Lijkt haast door de korte hoorn op een Warwick Thumb JD uit mid jaren 80.
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Muziekschuur »

Gave muziek.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Strabel »

Om even terug te komen op die electronica (actieve electronica in bassen),die is echt niet zo heel verschillen bij de meeste bassen,er zijn altijd uitzonderingen,met name parametrisch en regelbare kantel frequenties maar die worden
bij de meeste bassen niet aangeboden.Het verschil in toon/geluid zit hem meestal toch in de elementen die gebruikt worden,daar zit toch vaak het specifieke geluid van een instrument in verborgen.
Feeling the groove is everything.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Muziekschuur »

deevit schreef: 21 jul 2019, 15:50
SpcMnk schreef: 21 jul 2019, 14:49 Jaren 90 Duitse Streamers zijn in prijs en componenten niet te vergelijken met de huidige rockbass streamers....
Dit inderdaad. Ik zie het idee hier vaker de afgelopen tijd, maar; dat twee bassen op elkaar lijken betekent niet dat ze vergelijkbaar zijn. Het zou prima kunnen dat je met een Rockbass Streamer net zo goed of beter af bent, maar niet omdat het een vergelijkbaar (of beter) instrument zou zijn. Het zijn totaal verschillende bassen in bijna alles op de vorm na. Je mag er toch op rekenen dat de Duitse Streamer het betere instrument is.

Ik heb vroeger een Fortress One vijfsnaar gehad. Volgens mij heel vergelijkbaar met de Streamer, maple body met wenge hals. Goed ding, vond hem alleen hoger op de hals zwak/dunnig. Vraag me wel eens af of dat met andere electronica beter was geworden.. Heb meer dan eens gelezen dat het MEC spul, en dan vooral de preamps, niet het sterkste punt zijn van de Warwicks.
Ff nuchter: of de freesbank in china of in duitsland staat...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door LeftyJ »

En of de ruwe randjes er vervolgens zijn afgeschuurd door een onderbetaalde en ongemotiveerde Chinees of door een Duitser die in kleine series of op bestelling in een ruim, goed verlicht en goed uitgerust fabriekspand / workshop instrumenten staat af te werken waarvan hij weet dat er een prijskaartje van minimaal 3000 euro op moet komen wat enigszins gerechtvaardigd moet kunnen worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1910
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door CaptainSlow »

LeftyJ schreef: 20 aug 2019, 14:28 En of de ruwe randjes er vervolgens zijn afgeschuurd door een onderbetaalde en ongemotiveerde Chinees of door een Duitser die in kleine series of op bestelling in een ruim, goed verlicht en goed uitgerust fabriekspand / workshop instrumenten staat af te werken waarvan hij weet dat er een prijskaartje van minimaal 3000 euro op moet komen wat enigszins gerechtvaardigd moet kunnen worden :mrgreen:
Hehe :)

Het verschil is dus het randje :D
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Kaasbaas »

Deze komt vanavond even op bezoek. Is dit een nette vraagprijs?
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en ... sPage=lr
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Nieltse »

Vin ik wel!
:facepalm:
Plaats reactie