Het grote Status Graphite topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door wombatboter »

Laatste tijd weer wat in een Status periode nadat ik de Hofner-Beatles bas wat in een hoek gezet heb..
Ik zou er eigenlijk nieuwe snaren willen opzetten maar ze zijn nog iets te fris om ze al te veranderen..ik hou echt van een Status met nagelnieuwe double-balls.
Heb wat zitten klooien op wat nummers die ik graag hoor..Ik speel ze niet exact na maar probeer de feel wat te benaderen en het is goed als training voor mijn revaliderende pols (ik merk dat ik zeker bij slap af en toe te weinig controle heb over de impact en reikwijdte van mijn beweging..het kan beter, het kan ook slechter).
Laidback is nu zeker een probleem omdat je "bang" bent dat de beweging niet krachtig of juist geplaatst genoeg gaat zijn dus je begint al te vroeg of met te veel kracht en de groove lijdt daaronder.
Typisch : in het eerste filmpje zet ik op het einde mijn lampjes eens aan en enkele momenten daarna ga ik de mist in :-)


Laatst gewijzigd door wombatboter op 22 jul 2019, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door badastronaut »

Blijft een mooie bas die King bass, qua uiterlijk zeker mooier dan King's huidige Status. Je speelt ook echt weer fijn hoor! super dat het allemaal toch nog zo goed is afgelopen na je valpartij!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18689
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door Pedullist »

wombatboter schreef: 22 jul 2019, 10:34 Ik speel ze niet exact na maar probeer de feel wat te benaderen
Veel interessanter dan exact naspelen! Ik ben wel wat gewend van je, maar was toch serieus onder de indruk van Last Chance. :shock: :D Straf tempo, en met lekker veel bravoure gespeeld. Net dit weekend veel Thundercat geluisterd, en ineens vielen me overeenkomsten op een nummer als Oh Sheit, It's X! Al die quasi atonale zestienden nootjes, die een heerlijke drive geven. Die Status is zo'n bas waar ik veel lol mee zou hebben, maar toch zou het uiteindelijk niet mijn geluid zijn. Sonja vroeg waarom er een F-Bass was gekomen, en geen Adamovic (wat ik zei ooit te gaan doen), maar ik denk dat ik steeds beter weet wat ik een fijn geluid vind. Adamovic is te houtig, Status te glazig (hoewel het erg meevalt in Last Chance), en ik kom toch steeds bij de Pedulla/F-Bass achtige bassen uit. Dat gezegd hebbende ben ik wel erg benieuwd tot wat het zou leiden in mijn handen. Net iets te duur voor een experiment. 12 reservebassen?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door wombatboter »

Bedankt..het rare blijft dat het aanvoelt alsof er een soort baksteen aan mijn hand hangt waardoor je bewegingen moeilijker kan inschatten (alsof die imaginair gaat beginnen "zweven").
(voor Ritz : ja, mijn filmpjes blijven idd brak en kunnen niet op tegen die van Badastronaut en Pedullist qua beeldkwaliteit (en qua spelen ook maar dat vind ik echt niet erg :-)))
Leuke Sonja heb je overigens ! :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18689
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door Pedullist »

Je filmpjes (ook die van Reinier) zijn wel heel eerlijk en genadeloos. Daar is ook wat voor te zeggen. Ik moet dat dan weer afmixen en mooi bewerken, het is een soort van ziekte. Toch vond ik het enorm wennen om ineens een hele track achter elkaar foutloos te moeten spelen. Ben zo gewend aan inprikken (spelen tot de eerste fuckup ergens na het eerste refrein, of tot de poes die binnenkomt en op schoot springt, of de brommer die voorbij rijdt en uiteraard naakte vrouw die kamer in komt dansen vanuit de douche). Bij de video's moest het toch in één keer, en soms kneep ik hem ook enorm bij bepaalde stukjes. Ik heb een Mike Keneally optreden op VHS ergens waar Bryan Beller de eerste 20 minuten vrij geconstipeerd speelt, en dan na het lastigste stukje gehad te hebben, ineens heel ontspannen verder gaat. Erg herkenbaar.

Sonja is weird: eerst aanpsoren om een F te kopen, en dán vragen 'waaaaaaaaarooooooom?' :D
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door wombatboter »

Dit kwam toch wel even binnen deze ochtend...
status
status
status.png (1.12 MiB) 1537 keer bekeken
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13405
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door LeftyJ »

Ja, Ken stuurde het me vandaag. Treurig nieuws! Begrijpelijk dat Rob zijn gezondheid op het eerste plan zet, maar heel sip dat hij de stekker eruit trekt.

Op Basschat wordt er wel al volop gespeculeerd over de toekomst van het merk, omdat er niet staat dat er geen nieuwe bassen meer gemaakt gaan worden maar dat ze "niet meer ons huidige brede gamma" en "niet meer in Colchester" zullen bouwen.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door wombatboter »

Vraag me af of het zo'n gang zal gaan zoals met Wal en die prijzen....
Je ziet nu al op bass-chat één dag later in de advertenties meer interesse...
Aan de andere kant zie ik niks spectaculairs gebeuren bij bvb Pedulla na de stopzetting en moet het toch iets te maken hebben met de gebruikers ervan..
Ik denk dat Wal heel veel geluk gehad heeft met Tool, RHCP, Karn en Rush.
Nu King weer is overgeschakeld op Jaydee heeft Status ook wel een pion verloren.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door wombatboter »

Er werden recent door Status nog wat exclusieve modellen aangeboden (het model 2000) die werden in elkaar gestoken van materiaal uit de jaren 80 dat ze nog hadden liggen als ik het goed begrijp..Ze stoppen er immers mee dus hou je Statussen maar goed bij..
Ging om een zeer beperkt aantal, van sommigen waren er maar 10 voorhanden en veel was er voor de rest niet..
Zijn ondertussen allemaal al verkocht..kerel die ik ken heeft deze gekocht, uiteindelijk 6300 euro met verzending etc naar Europa er bij.
s
s
341087257_142069618787876_1063906422724850694_n.jpg (44.97 KiB) 1389 keer bekeken
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13405
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door LeftyJ »

Ja, waanzinnig mooi, maar wat een geld!
Het zijn stuk voor stuk bassen die in de jaren 80 al uit de mal zijn gekomen, maar die om uiteenlopende redenen toen niet verder zijn opgebouwd. Deze zijn allemaal opgefrist, voorzien van een truss rod (de oorspronkelijke Series 2000 had die niet) en de en nieuwe versie van de oorspronkelijke preamps en pickups, door Rob Green zelf gemaakt naar de oude specs maar met nieuwere onderdelen. Ze komen uit verschillende periodes uit de levensloop van de S2000 en zijn daarom ook niet allemaal hetzelfde, met verschillen in het kopstuk, de vorm van de hals en de hiel, of andere subtiele variaties. 12 stuks zijn 40th Anniversary modellen geworden, met speciale LED inlays. De rest zijn verschillende tribute modellen en reissues geworden. De meesten zijn "naturel", zoals die hierboven, en enkele exemplaren zijn in het legendarische knalrood (FPPR) afgewerkt van één van Mark King zijn exemplaren.

Ik vind ze vreselijk gaaf! De S2000 is toch wel dé cultbas van Status, en hun eerste model wat volledig van carbon was gemaakt.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7602
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door Jarno »

Pfoewah, die is wel heel mooi zeg, maar inderdaad, wat een geld
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door wombatboter »

Ik heb nog geaarzeld om zo een rode te kopen maar ik vond het toch te duur..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 631
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:34

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door Frank »

Prachtige bas. Als ik een Status zou kopen, zou het er het liefst zo uit moeten zien
Eigen Topic
Optredens zie: Backstage: 30-Sep: Jubileum / benefiet Kaatsheuvel
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6208
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door LemmyNL »

Sluit ik me direct bij aan, wat een beauty.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote Status Graphite topic

Bericht door wombatboter »

De mijne nog eens (samen met de voortschrijdende tekenen van embonpoint)
Ik had liever een 2000 gehad omdat die ietsje houteriger klinkt (voor zover dat mogelijk is) maar deze Kingbass was een buitenkans een tijd geleden..
Hij is wat treble-ier van klank maar het blijkt een goeie bas in de juiste niche..
kingbass
kingbass
Blue bass fast finger play.jpeg (335.82 KiB) 1338 keer bekeken
what fools these mortals be
Plaats reactie