Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Basvarken »

Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Spaghettihout »

Heerlijke muziek, iemand hier mee bekend?
Ik heb ze net pas ontdekt.....

Khruangbin

https://www.youtube.com/watch?v=q4xKvHANqjk
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Green Goblin »

Zeker, heb ik wel eens gepost in het "waar luister je naar"-topic.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Let je niet op of zo?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Charles Berthoud

Bericht door wombatboter »

ritz schreef: 23 sep 2019, 19:19 Wooten heeft heel wat teweeg gebracht.

Laatste tijd zie ik veel van die filmpjes passeren (oa ook bij die Dave504 of hoe heet hij ook alweer) met "the hardest bass-solo" etc..maar het komt eigenlijk altijd op dezelfde technieken neer met ersatz-Wooten gedoe.
Laat diezelfde kerels tien seconden proberen na te spelen van Féraud of Matt Garrison en ze zitten vast...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door BassAgent »

Of nog erger: laat die mensen op dezelfde manier in de pocket spelen als Meshell of Pino en je moet heel hard huilen. Ik skip dat soort filmpjes eigenlijk altijd, tenzij het Wooten zelf betreft, die tenminste nog groove en feel in z'n geratel weet te krijgen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Click bait. Iederen klikt op een video met zo'n titel. Trap er niet in zou ik zeggen.

Of post je eekhoorn filmpje met een grote leesbare tekst 'most difficult technique ever!'...het geld zal binnenstromen
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Mijn dochter van 9 van Davie9847563 wel erg geinig trouwens, dus bij kinderen spreekt het wel aan :)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Ik had van dezelfde kerel onlangs een video-link gezien ("aanbevolen voor jou") van zijn bewerking van "Eleanor Rigby" van The Beatles....gruwelijk gewoon.
Ik denk dat ze gewoon een techniek willen neerzetten en vaak als een tang op een varken. Maar ik werp geen steen naar Ritz voor het posten want het blijft "interessant".
Alleen bij mensen zoals bvb Josh Cohen heb ik echt een ontspannen gevoel wanneer ik kijk naar zijn bas-techniek en gaat het om emotie en niet om adrenaline of een "dress to impress" gevoel.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

Leuk, maar ik krijg wel het gevoel dat hij beter Stick kan gaan spelen. Ik heb het een beetje gehad met dat tappen op bas eerlijk gezegd.

En inderdaad irritant van die gasten met "the hardest bass solo ever" en nog meer van die lokkertjes etc. Scott's Basslessons heeft er ook een handje van trouwens.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

basloze fret schreef: 25 sep 2019, 11:00 Leuk, maar ik krijg wel het gevoel dat hij beter Stick kan gaan spelen. Ik heb het een beetje gehad met dat tappen op bas eerlijk gezegd.

En inderdaad irritant van die gasten met "the hardest bass solo ever" en nog meer van die lokkertjes etc. Scott's Basslessons heeft er ook een handje van trouwens.
Ik was hier even bezig op het werk en keek even terug naar dit topic en bedacht : "Basloze fret zal ondertussen wel iets geschreven hebben over dat tappen" :-)
We hebben allemaal onze stokpaardjes en manierismen hier op het forum ..
Als iemand geen zin heeft om Stick te spelen, moet hij dat ook helemaal niet doen en hij speelt niet alleen "tap" dus nu kan hij alles op één bas..
Ben zelf dol op tappen, eigenlijk op alles dat het wat avontuurlijk maakt...
Ben overigens zelf bezig aan een "tap" versie van "I feel fine" van The Beatles dat mooi past op een bossa-drum ritme
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Dat moet toch wel de ONGELOOFLIJKSTE versie van I Feel Fine zijn OOIT!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

wombatboter schreef: 25 sep 2019, 11:11
basloze fret schreef: 25 sep 2019, 11:00 Leuk, maar ik krijg wel het gevoel dat hij beter Stick kan gaan spelen. Ik heb het een beetje gehad met dat tappen op bas eerlijk gezegd.

En inderdaad irritant van die gasten met "the hardest bass solo ever" en nog meer van die lokkertjes etc. Scott's Basslessons heeft er ook een handje van trouwens.
Ik was hier even bezig op het werk en keek even terug naar dit topic en bedacht : "Basloze fret zal ondertussen wel iets geschreven hebben over dat tappen" :-)
We hebben allemaal onze stokpaardjes en manierismen hier op het forum ..
Als iemand geen zin heeft om Stick te spelen, moet hij dat ook helemaal niet doen en hij speelt niet alleen "tap" dus nu kan hij alles op één bas..
haha..ja, klopt, je hebt gelijk ik heb het al eens eerder gepost. Vroeger kickte ik ook op dat soort dingen. Ik vind het gewoon mooier klinken op een Stick en op bas zelden mooi klinken (ja soms bij Billy Sheehan, maar die doet het meer op een gitaarmanier). Het wordt vaak gebruikt als een soort van circusnummer.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Green Goblin »

Pedullist schreef: 25 sep 2019, 09:14 Let je niet op of zo?
Het zij Spaghettihout vergeven, research toont aan dat ik dat bericht op 27 juni 2018 geplaatst heb, en dat hij zich op 22 oktober 2018 voorgesteld heeft.

Aan de andere kant, hij heeft zich op 15 januari van dat jaar al geregistreerd....hm....dus toch een gemiste kans! :oudezak:

(overigens kwam Khruangbin al op 10 mei 2018 op dit forum voorbij, dus ben ik zelf ook nalatig geweest....).

(overigens overigens, in die bijdrage wordt gesteld dat de bassiste van Khruangbin op een SX speelt, terwijl het klinkt als een Fender, hebben we weer een mooie crossover naar de discussie in het Marktplaats-topic....)

Overigens....nee, nu ga ik maar weer iets nuttigs doen met mijn tijd... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Nieltse »

haha, mooi, veel mensen snappen de humor van Davie504 blijkbaar niet met de ' hardest bass solo ever' .

Hij doet toffe dingen hoor, speelt bijvoorbeeld een basversie van Africa van toto....in Afrika!
Speeld tunes van AC/DC in de tuning ACDC
Speelt een bas versie van ' Down under' ...in Australie! :)
Gitaren zijn gewoon 6 snarige bassen
Maakt en bespeeld een zelfgebouwde bas van lego, of pasta! (ja pasta als in spagetti en penne)

Davie rules
:facepalm:
Plaats reactie