Het oude bassen topic (min. 30 jaar oud)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Zwaar van gewicht?
Fender
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Nee, van gemoed
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Squier JV Precision uit 1982:
Afbeelding
Squier JV Jazz uit 1983:
Afbeelding
Fender Precision 1979:
Afbeelding

Ik heb even overwogen om mijn Jazz te verkopen en een USA Jazz terug te kopen. De JV heeft zelfs op MP gestaan. :oops: Na een ochtendje jazzbassen testen afgelopen woensdag bij Bax ben ik al snel tot de conclusie gekomen dat dat nieuwe hout niet mijn ding is. Er was geen jazz die kon tippen aan mijn Squier JV , zelfs niet een AVRI 64.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Naast de Westone deze jaren 80 Vantage Avenger. Vandaag besloten dat hij mag vertrekken trouwens. Te zwaar.

Afbeelding

Past wel mooi in mijn oude koffer trouwens....

Afbeelding
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

van mijn huidige moet ik nog eens wat (betere) foto's nemen, hier alvast wat exbasjes die nog in mijn foto-emmer zitten:

VS600B, mijn eerste Matsu:
Afbeelding

VS696B:
Afbeelding

Ibanez Musician MC924, was quasi in nieuwstaat, met ozirinele koffer, zag er prachtig uit uiteraard, maar ik vond deze te "gewoontjes" klinken tov de eerdere musicians:
Afbeelding

Fender Musicmaster, restauratieprojectje met veel hulp van Sanders, bijdragen van Peter, en houtwerk uitgevoerd door Stijn Kenens,
toch beetje spijt van dat deze weg is, of spijt dat ik er niet meer voor gevraagd heb, ik weet het niet :mrgreen:
Afbeelding

Westone thunder Jet, fretless:
Afbeelding

Westone Raider Bass 1, gemod met B&B hals, weggedaan omdat ik deze enkel in de band gebruikte, die iets later uiteenviel, had helemaal de klank die ik in die setting ambieerde:

Afbeelding

Gherson SG bass:
Afbeelding

Dit zijn de voornaamste geloof ik :)
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Vantage VP710P. Juni 1980

Afbeelding
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

Kramer XL9 , 1981 Nu inmiddels uitgerust met RotoSound roundwounds. En mist een knop :?
Wel een fijne hals. Heb echter al snel last van de neck dive. Dat ding duikt behoorlijk. Nog geen oplossing voor. Maar wat is ie mooi :kwijl:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door AppleMies op 03 sep 2015, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

image.jpg
30 jaar en 2 maanden. :D
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Inmiddels twee. Links 43, rechts 49.
Afbeelding
8)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Het oude bassen topic (min. 30 jaar oud)

Bericht door Watt »

Gerestaureerd door RebelRelic en daarna nog eens door GuitarService perfect afgesteld. Fender Telecaster Bass 1968. Super licht exemplaar. Killer sound en echte player.


AfbeeldingSAM_6002 by Michiel Abspoel, on Flickr
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

BassAgent schreef:Inmiddels twee. Links 43, rechts 49.
Afbeelding
8)
Gefeliciteerd met je nieuwe oude precision!
Fender
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Watt schreef:Gerestaureerd door RebelRelic en daarna nog eens door GuitarService perfect afgesteld. Fender Telecaster Bass 1968. Super licht exemplaar. Killer sound en echte player.


AfbeeldingSAM_6002 by Michiel Abspoel, on Flickr

Ook mooi!!!!!
Fender
Gebruikersavatar
Harmann
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2014, 21:25

Bericht door Harmann »

Prachtig topic met veel plaatjes.
:-P
Zouden we een stukje ziel van deze oude basjes kunnen zien waardoor ze mooier lijken dan nieuwe exemplaren? Of zit dit volledig in ons hoofd?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Veel Matsumoku's in dit topic :D
Ik heb twee bassen gehad die op het moment dat ik ze in mijn bezit had al ouder dan 30 waren :

Vantage VP710B uit 1981, bas met een ongelooflijk dikke sound, maar door de neckdive en het beperkte bereik boven de 15de fret vond ik hem niet prettig om te bespelen.

Afbeelding


Aria "Diamond" 1820T uit 1971 : door een forumlid van de rommelmarkt gered en zo goed en zo kwaad als het kon gerestaureerd. De magneten in de pups waren vervangen door veel sterkere exemplaren, waardoor ook dit basje beestachtig ging klinken :jam:
In een vlaag van verstandsverbijstering terug aan de oorspronkelijke eigenaar verkocht omdat ik GAS had voor een Musicmaster, die ik niet veel later weer van de hand gedaan heb :facepalm:

Afbeelding


Momenteel heb ik enkel nog basjes die in de 21ste eeuw gefabriceerd zijn.
Gebruikersavatar
strato
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jun 2015, 22:21

Een oude ba(a)s

Bericht door strato »

Eén post moet toch de eerste zijn :D
Dan maar hier.

Zag in het voorjaar op MP een advertentie van een "oude" Squier bas. Een mevrouw had deze al een jaar of twintig in de gangkast staan naast de stofzuiger. Bleek om een MIJ Squier Precision te gaan. Hij zag er niet uit, de voering van de hoes was halfvergaan, en zat vastgeplakt aan de bas. Denk dat ook de snaren nog origineel waren. Gepoetst (hier en daar wat krassen, maar eigenlijk best knap) en naar de plaatselijke gitaarwinkel gebracht om hem te laten nakijken. Krijg hem terug met de mededeling dat deze bas nooit afgesteld is geweest. Ik had al gezien dat de snaren hoog op de nut lagen en de aktie veel te hoog was, maar de truss zat ook nog los. Geen fretwear.Niet gek voor een 30+ bas. Nu flats erop, hééél blij mee!!
By the way, leeftijd weet ik niet precies, hij is van 83 of 84.. :?:
Bijlagen
20150917_183520116_iOS.jpg
Plaats reactie