Het kleine grote Sire hoekje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Rieno »

Dat metalige; bedoel je dan fretbuzz, of is het iets anders?

Die frets..tja..er kan eens iets niet perfect zijn in die prijsklasse. Maar als de frets echt in je hand snijden, dan zou ik dat nooit accepteren (bij geen enkele prijsklasse).
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Longshadow79
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 jun 2010, 00:29

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Longshadow79 »

Fretbuzz is dat de snaren te dicht op de frets liggen, en dat je die trilling hoort bij het aanslaan? Nee, het is iets anders. Met de vinger op de topkam bij de E-snaar is het weg.

De frets steken niet uit, dat is allemaal mooi glad, alleen zijn ze niet recht. Als je op de zijkant van de hals kijkt, zie je dat een aantal frets schuin zijn afgesneden...ach het is ook niet erg, alleen wil ik het voor een nieuwe bas perfect hebben. :?
.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Rieno »

Ah ja, dan is dat van de frets denk ik iets dat je zal moeten accepteren. Perfectie is voorbehouden aan bassen die door iemand gemaakt én gecontroleerd zijn met enorme liefde voor het instrument en niet voor een Cor-Tek product met een leuke naam op de kop ;) Als het de bespeelbaarheid verder niet in het gedrang brengt...jammer.

Dat gerammel zou best eens kunnen komen door een stemmechaniek dat niet helemaal goed vast zit, dus die zou je eens aan kunnen draaien.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door AmericanIdiot »

^ Dat kun je oplossen met een string retainer...ik ken het (helaas) van 2 bassen in een hogere prijsklasse. Onderdeel van enkele centen maar lost ongewenste vibraties achter/op de topkam op.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Longshadow79
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 jun 2010, 00:29

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Longshadow79 »

Dank voor je bericht! Ik zal morgen eens kijken of dat helpt. Je hebt gelijk:p

Zal mij er eens in verdiepen :D
Gebruikersavatar
Badazza
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 okt 2011, 22:22

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Badazza »

Ik had 2 Sire bassen 1 verkocht een witte gen1 v7, heb nu nog een Sire p7 5string gen2
Even mijn bedenkingen, keurige bassen zeker als je de prijs bekijkt.
De gen2 vind ik wel een stuk beter qua bespeelbaarheid, zijn zeer goed af te stellen en de afwerking is voor deze prijsklasse zeer goed.
De lage B is best ok, maar op mijn Sandberg klinkt en zit ze strakker.
Minder vind ik de EQ, misschien te veel mogelijkheden, Live moet je de knoppen bijna vastplakken, plastic knoppen zeer gevoelige.
Qua klank, helder maar een beetje hol/droog
Zou ik deze bassen aanbevelen, jazeker, de gen2 dan...
Prijs/kwaliteit zeer goede bassen, juist de EQ vind ik niet betrouwbaar on The Road.
ITS ALL ABOUT THE GROOVE......
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1910
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door CaptainSlow »

Badazza schreef: 21 jul 2019, 10:12 Ik had 2 Sire bassen 1 verkocht een witte gen1 v7, heb nu nog een Sire p7 5string gen2
Even mijn bedenkingen, keurige bassen zeker als je de prijs bekijkt.
De gen2 vind ik wel een stuk beter qua bespeelbaarheid, zijn zeer goed af te stellen en de afwerking is voor deze prijsklasse zeer goed.
De lage B is best ok, maar op mijn Sandberg klinkt en zit ze strakker.
Met welke Sandberg en welke snaren heb je het vergeleken?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Badazza
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 okt 2011, 22:22

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Badazza »

Sandberg tm4 en een tm5, snaren altijd Ernie Ball Super Slinky, misschien zijn er betere snaren voor een 5string, geen idee, speel al zeer lang op die Ernie Ball's
Voor de prijs vind ik Sire ongelooflijk goed, de EQ super ding, je krijgt er vette klanken uit, maar puur praktische gezien, vind ik maar een onhandig gedoe.
Heb pas een Sandberg tm5, en 1ste wat opviel was de strakke B snaar
ITS ALL ABOUT THE GROOVE......
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Longshadow79 schreef: 20 jul 2019, 23:17 Dank voor je bericht! Ik zal morgen eens kijken of dat helpt. Je hebt gelijk:p

Zal mij er eens in verdiepen :D
Ik gebruik een fretwrap achter de topkam als string retainer en had er sindsdien geen last meer van, mijn V7 en een Suier hadden datzelfde probleem.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Gisteren is de Sire V7 5 string Burgundy Mist aangekomen..
Heb er gisteren na het werk (na 20 u) een twee uur op zitten spelen en deze ochtend ook wat..
Eerste indrukken zijn positief en de bas valt beter mee dan ik had gedacht wanneer ik soms lees over bepaalde mankementen die bij zo'n budget-reeks horen.
Maar alles is netjes afgewerkt, geen frets die uitsteken, snaren zijn lekker fris en de "spanning" zit goed.
Klanken zijn ook bruikbaar, het is sowieso nog te vroeg om al te zeggen dat hij zou "steriel" klinken want een bas moet altijd wat zweet gezien hebben vooraleer hij echt begint te leven (herinner me van een luthier die mijn Miller-Fender bespeelde en zei hoe groot het verschil was net na de aanschaf).
Zeker met de nieuwe snaren kan hij wat glazig klinken maar dat kan je afregelen waardoor het prettiger klinkt. Sustain is ook zeer goed.
Breedte van de hals is ideaal voor mij, stringspacing is goed, stemmechanieken draaien vlot, hij ziet er in het echt prachtig uit met die fonkel in de finish, er zijn ook geen "dead spots" op de hals.
Hij weegt ook niet te zwaar en hangt comfortabel..Ik heb de achterste pick-up wat verlaagd omdat ik de B-snaar daartegen duwde maar dat komt door mijn slechte handpositie na mijn ongeval. Nu heb ik geen vervelende bijgeluiden meer.
Er zijn wat minpunten maar die hebben meer met het concept te maken dan met de fabricatie : de wirwar aan knopjes die ook veel te dicht bij elkaar staan en ik mis wat hoge noten qua bereik en ik vind dat ook in het hoog sommige akkoorden moeilijk zijn..De bas-boost is ook enorm dus daar moet je spaarzaam mee zijn al is het wel prettig wanneer je de bridge pick-up wat vetter kan maken.
Ik speel er graag op en voor die prijs is het echt een puik instrument
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

Ok, top ik ben benieuwd naar de filmpjes! :D
Hoe vind je hem klinken t.o.v. een Fender standard usa, of een vergelijkbare Fender jazz?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Het is zo eentje...ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een vergelijkbaar punt kan aanduiden omdat ik die bassen niet zo goed ken.
Ik heb wel een Fender Jazz '73 maar dat is een passieve bas en daar is de knor bvb wel natuurlijker en heb je geen pre-amp nodig om tot iets te komen (maar ik hou wel van pre-amps) en speel bvb liever op deze Sire dan op mijn '73. Ik moet me eigenlijk nog wat verdiepen in de passieve klank van deze Sire maar toen ik even aan de switch kwam klonk het ding al onmiddellijk vrij dun waardoor ik snel weer actief ging. De preamp doet echt veel.
Dit blijft natuurlijk altijd wel ietwat "goedkoper" klinken maar in de handen van iemand die klank kan maken wordt het een inspirerende bas die goed klinkt.

Afbeelding
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Net op het moment dat ik een plektrum neem was mijn batterij van mijn recordertje plat :-)
Niet de beste kwaliteit maar bassisten vinden hier genoeg ingredienten in.

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

Thanks, klinkt zeker niet verkeerd. Misschien mist het net dat organische van een passieve Fender Jazz, maar dat zijn details.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Eigenlijk valt het passief ook nog best mee..heb hier in het begin gewoon passief gespeeld

what fools these mortals be
Plaats reactie