Het kleine grote Sire hoekje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door MR. LEE »

wombatboter schreef: 19 sep 2019, 11:12 Zag dit filmpje en klinkt toch super imo...Ik heb dan toch mijn bedenkingen bij "de knopjes zijn te scherp" of "weegt te zwaar" als je dergelijke klank hebt voor die prijs

Dat klinkt idd helemaal te gek ! :worship: :worship: :worship:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Ik geef het toe, het is echt jammer dat het hoge bereik mankeert op deze bas maar ik wil gewoon geen andere kopen alleen maar daarvoor..en dan zou ik deze moeten wegdoen terwijl ik 'm echt heel goed vind. Ben in een Robert Palmer-mood

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1932
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door CaptainSlow »

Bij mijn gitaar leraar op een V7 1st gen gespeeld. Tjonge, wat speelt die toch lekker, het gaat bijna vanzelf....
Het was een 1st gen met een Maple toets.

Geert, had jij nog andere varianten (Ash-Alder, Maple-Rosewood, Vintage pickups) overwogen bij je keuze voor deze V7?

Thx
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door LeftyJ »

Mmmm, ik zie mezelf er ook nog wel eens één kopen 8)
Vooral in die nieuwe oude Fenderkleurtjes vind ik ze erg geslaagd.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

CaptainSlow schreef: 25 sep 2019, 22:07 Bij mijn gitaar leraar op een V7 1st gen gespeeld. Tjonge, wat speelt die toch lekker, het gaat bijna vanzelf....
Het was een 1st gen met een Maple toets.

Geert, had jij nog andere varianten (Ash-Alder, Maple-Rosewood, Vintage pickups) overwogen bij je keuze voor deze V7?

Thx
Ik dacht even aan een maple toets maar ik heb al een hoop bassen die nogal trebly klinken dus ik heb vrij snel voor deze gekozen..
Ik denk ook vaak niet te veel na over allerlei opties of veranderingen, het instrument moet gewoon "ja" zeggen wanneer ik het zie en de eerste minuten bespeel.
Het is misschien een wat zware klepper maar ik heb jaren met een dubbelneck rond mijn schouders gespeeld dus dit is allemaal niks in vergelijking daarmee..
Vooral de stringspacing vind ik echt optimaal..Hij moet nog wat meer ingespeeld worden, hij klinkt nog wat te nieuw maar dat verandert wel..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

Klinkt prima Geert! Inderdaad jammer van die hoge E. Maar dat is helaas inherent aan (de meeste) Fender jazz en P bassen. Maar daarvoor zou ik hem niet weg doen.
Die nieuwe kleurtjes rose en groen zijn inderdaad erg tof, vooral in combinatie met rosewood toets. Ik mis nog een beetje het echte old school Fender jazzbas geluid, maar van wat ik zo hoor klinken ze prima. Ik heb er zelf pas op eentje gespeeld (eerste generatie).
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Hans58 »

Klinkt lekker inderdaad, Geert. Het is ook een heerlijke baspartij.
En dat de bas in Burgundy Mist is, is een hele mooie extra 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Ik had het dwaze idee om plotseling een masker op te zetten en ik zag eigenlijk quasi niks en ik kon ook mijn hoofd niet draaien naar de hoge posities..
Toen ik het masker afnam was één van mijn brilglazen losgekomen :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door MR. LEE »

Vanavond toch nog even een paar uurtjes bezig geweest met het afstellen van m'n nieuwe zwarte Sire V7 .
Waarschijnlijk als gevolg van de weers-omslag waarbij de luchtvochtigheid is toegenomen , en de temperatuur gedaald is , moest de halspen een halve slag losser.
Tijdens het zuiver zetten op de octaaf-stippen lukte dit alleen bij de E-snaar niet goed omdat er in de produktie per-ongeluk een te lange schoef in het zadeltje gezet was , waardoor 'ie niet ver genoeg ingedraaid kon worden. ( gelukkig had ik in het rommel-bakje nog een kortere schroef liggen. )
Tijdens wat nauwkeuriger inspectie viel het me op dat de A-snaar niet erg mooi verdeeld lag in het top-kammetje.
Na wat ge-hobby met seconde-lijm en zgn "activator" kon ik na het opvullen van de groef deze opnieuw invijlen , waardoor de A-snaar nu wel perfect tussen de E - en de D-snaar uitgemiddeld ligt.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Gelukkig ben je zelf zo handig, maar eigenlijk moet het niet mogen natuurlijk....
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Ik denk dat ik dan geluk gehad heb..
Ik speel er vrij vaak op..Ik speel er soms van die "Love Boat-muziek" op :-)
Het is ook goed dat ik er vaak genoeg op speel om gewoon te geraken aan vijfsnarig wanneer ik nog eens uitzonderlijk ga vervangen bij een covergroep met van die eindeloze medleys..Gisteren met Donna Summer bezig geweest, helpt om het hoofd er wat bij te houden en gelijkertijd leeg te maken.

what fools these mortals be
Haico

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Haico »

wombatboter schreef: 26 sep 2019, 18:11 Ik had het dwaze idee om plotseling een masker op te zetten en ik zag eigenlijk quasi niks en ik kon ook mijn hoofd niet draaien naar de hoge posities..
Toen ik het masker afnam was één van mijn brilglazen losgekomen :-)
Waar koop je zo'n Tony Levin masker?
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23334
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door rich13 »

Phony Levin :)
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door MR. LEE »

wombatboter schreef: 30 sep 2019, 10:19 Ik denk dat ik dan geluk gehad heb..
Ik speel er vrij vaak op..Ik speel er soms van die "Love Boat-muziek" op :-)
Het is ook goed dat ik er vaak genoeg op speel om gewoon te geraken aan vijfsnarig wanneer ik nog eens uitzonderlijk ga vervangen bij een covergroep met van die eindeloze medleys..Gisteren met Donna Summer bezig geweest, helpt om het hoofd er wat bij te houden en gelijkertijd leeg te maken.

hartstikke leuk juist :jaaaaa: ,....vooral die "Love Boat " -theme ( aankondigings-nummer van die serie )
Ik speel dat soort muziek hier heel veel :jaaaaa:
Metanoia
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 mar 2018, 16:29

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Metanoia »

MR. LEE schreef: 19 sep 2019, 10:34 De zgn "turtle slagplaat" heb ik bij deze ook vervangen voor een "white pearl" uitvoering , net zoals bij m'n eerder aangeschafte Sire V7 .
( Ik vind dat een nettere "match" bij de white pearl inlays. )
Dat wil ik ook gaan doen. Hoe kwam je aan een extra slagplaat, als ik vragen mag? Ik zat het niet op de site staan van Sire.
Plaats reactie