Het kleine grote Sire hoekje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Haico

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Haico »

BassAgent schreef: 05 jun 2019, 09:46 Ik zie het dan ook niet als signature maar meer als "budgetmerk" dat is geïnitieerd door Marcus.
= Koreaans bedrijf wat Marcus Miller gestrikt heeft om te fungeren als marketingvehikel.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

CaptainSlow schreef: 03 jul 2019, 01:07 v7 en v7 vintage

https://www.reddit.com/r/Bass/comments/ ... s_vintage/


Anthony Vitti heeft wel wat info over de V7 , en V7 Gen1 vs Gen2 op youtube staan.

https://www.youtube.com/results?search_ ... vitti+sire
ok, bedankt. Ik zie nu dat het toch op de site staat als je op een bas klikt. Op de mobiel was die site erg traag.
Wel vreemd dat ze bij de vintage versie de 70's elementen plaatsing hebben. Je zou dan eerder de 60's plaatsing verwachten. De brug op de vintage is dan wel weer de 60's brug.

Vanwaar eigenlijk een aparte treble en master tone? Is dat niet dubbel op en verwarrend?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door BassAgent »

Haico schreef: 03 jul 2019, 09:48
BassAgent schreef: 05 jun 2019, 09:46 Ik zie het dan ook niet als signature maar meer als "budgetmerk" dat is geïnitieerd door Marcus.
= Koreaans bedrijf wat Marcus Miller gestrikt heeft om te fungeren als marketingvehikel.
Doen ze dan wel heel goed, want hij speelt live ook op die dingen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Ik had het onlangs hier ergens gepost maar die Sire-bas die Miller deze maand bespeelde tijdens de clinics, daar wil ik onmiddellijk voor tekenen..
Geen idee of daar iets werd gemodifieerd maar die overtuigde me toch echt (meer dan de eerste modellen eigenlijk, geen idee wat ze veranderd hebben..ik vond dat die "droger" klonken)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

wombatboter schreef: 03 jul 2019, 11:05 Ik had het onlangs hier ergens gepost maar die Sire-bas die Miller deze maand bespeelde tijdens de clinics, daar wil ik onmiddellijk voor tekenen..
Geen idee of daar iets werd gemodifieerd maar die overtuigde me toch echt (meer dan de eerste modellen eigenlijk, geen idee wat ze veranderd hebben..ik vond dat die "droger" klonken)
De pick ups zijn vernieuwd, dat zal het meeste toevoegen aan wat jij aangeeft Geert, maar je hebt gelijk; een dijk van een bas is het.
Haico

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Haico »

BassAgent schreef: 03 jul 2019, 10:06
Haico schreef: 03 jul 2019, 09:48 = Koreaans bedrijf wat Marcus Miller gestrikt heeft om te fungeren als marketingvehikel.
Doen ze dan wel heel goed, want hij speelt live ook op die dingen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Ik kan me niet inbeelden dat je als muzikant pur sang (en dat is Miller toch) live op iets gaat spelen dat enigszins inferieur is aan wat je in hoofd hebt (ook al is het voor de centen).
what fools these mortals be
Haico

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Haico »

wombatboter schreef: 03 jul 2019, 11:36 Ik kan me niet inbeelden dat je als muzikant pur sang (en dat is Miller toch) live op iets gaat spelen dat enigszins inferieur is aan wat je in hoofd hebt (ook al is het voor de centen).

Dus de Sire die Marcus Miller speelt is de beste bas waar hij aan kan komen? En dat zijn naam gelieerd is aan dat bedrijf is een bijkomstig toevalligheid?

:D :D :D

Als het management van Marcus Miller het hem niet verboden had (dat leest u goed), speelde/speelt Marcus Miller op een De Gier BeBop. Endorsement deals zijn nooit vrijblijvend. Kunnen heftige contracten zijn.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door blablas »

basloze fret schreef: 03 jul 2019, 09:59Vanwaar eigenlijk een aparte treble en master tone? Is dat niet dubbel op en verwarrend?
Treble is actief (preamp), tone is ouderwets passief via condensator.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13412
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door LeftyJ »

basloze fret schreef: 02 jul 2019, 23:16 Kan mij iemand het verschil uitleggen tussen de verschillende Sire jazz bassen? V7, V7 vintage, V3 etc. En dan 1st en 2nd generation? Ik kan niet veel verschil ontdekken behalve prijsverschil en kleuren en op de site staat zeer weinig info. Dus ik snap er niet veel van.
Op de site van Sire staan de verschillen tussen de 1st en 2nd gen netjes opgesomd (hier voor de P7, maar voor de V7 geldt hetzelfde):
Sire P7 specs.jpg
Ik vind niet alles upgrades trouwens. Dat houten batterijdeksel is best mooi, maar ik heb liever twee plastic dekseltjes dan iets waar ik aan moet schroeven.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Haico schreef: 03 jul 2019, 11:50
wombatboter schreef: 03 jul 2019, 11:36 Ik kan me niet inbeelden dat je als muzikant pur sang (en dat is Miller toch) live op iets gaat spelen dat enigszins inferieur is aan wat je in hoofd hebt (ook al is het voor de centen).

Dus de Sire die Marcus Miller speelt is de beste bas waar hij aan kan komen? En dat zijn naam gelieerd is aan dat bedrijf is een bijkomstig toevalligheid?

:D :D :D

Als het management van Marcus Miller het hem niet verboden had (dat leest u goed), speelde/speelt Marcus Miller op een De Gier BeBop. Endorsement deals zijn nooit vrijblijvend. Kunnen heftige contracten zijn.
Er is een verschil tussen iets wat inferieur is en wat de beste bas is waar hij kan aan komen...Ik vermoed dat hij nooit op iets gaat spelen dat hem blokkeert of niet inspireert.
Op dat gebied is hij toch trouw aan Sire én voor mij ook aan het publiek.
what fools these mortals be
Haico

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Haico »

wombatboter schreef: 03 jul 2019, 13:26
Er is een verschil tussen iets wat inferieur is en wat de beste bas is waar hij kan aan komen...Ik vermoed dat hij nooit op iets gaat spelen dat hem blokkeert of niet inspireert.
Op dat gebied is hij toch trouw aan Sire én voor mij ook aan het publiek.

Uiteraard.

Maar dat Marcus Miller ze live zelf ook gebruikt, zeg wat mij betreft weinig over de kwaliteit van SIRE. Anno 2019 worden er amper nog slechte bassen geproduceerd. Zeker niet door Cor-Tek, die ook produceren voor o.a. Ibanez, Lakland, Squier en G&L. Allemaal puike instrumenten hoor. Ook zonder de naam van MM op de kop. :)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

Als het een wereld van verschil was zou hij toch wel gewoon zijn 77er pakken denk ik.

Ik vind alleen die headstock van de Sire jazz bassen erg lelijk. Ik snap niet waarom ze niet gewoon een Fender achtige headstock maken aangezien de rest ook gewoon hetzelfde er uit ziet.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Het is vanaf het begin al duidelijk; Haico heeft niet veel op met Sire, en sommige beweringen kan ik ook onderstrepen, zoals van het gehele marketing gebeuren bijvoorbeeld, maar ik denk Haico, dat je toch eens langs moet komen, ik heb er 3 staan en dan mag je eens los gaan.
Ik denk dat je je menig toch wel enigszins bijstelt hoor, het zijn echt goede instrumenten, 3 x beter dan mijn Squier en mijn Yamaha.

Dat gedoe met MM op de kop kijk ik persoonlijk dwars doorheen, dat zegt mij niets, al stond er Boerenkoolstronktiettjerkstradeel op, het gaat mij om de inhoud zeg maar..
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

basloze fret schreef: 03 jul 2019, 17:04 Als het een wereld van verschil was zou hij toch wel gewoon zijn 77er pakken denk ik.

Ik vind alleen die headstock van de Sire jazz bassen erg lelijk. Ik snap niet waarom ze niet gewoon een Fender achtige headstock maken aangezien de rest ook gewoon hetzelfde er uit ziet.
Dat is misschien meer omdat ze echt anders zijn, ik houd persoonlijk weer niet van die van Fender, ik heb weer meer met de arendsnavel van Sire
Plaats reactie