Het kleine grote Sire hoekje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18731
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Pedullist »

Geef toch de voorkeur aan actief....wooooeh! :)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Waarschijnlijk voorbarig maar ik ken mezelf toch wel wat na meer dan 200 basgitaren : ik denk dat hij in de smaak gaat blijven vallen.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18731
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Pedullist »

Dat kan onafhankelijk van wat er mee gaat doen, in alle gevallen waar zijn.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Ik treed niet meer zo graag op wanneer het aanbod me niet bevalt dus eigenlijk is de norm geworden : "Als ik thuis ben, neem ik dan die bas regelmatig vast en is het prettig om daar op te spelen en komt er soms een ideetje van ?" of "Ik heb die bas nu al een tijdje niet meer aangeraakt maar daarnet was het echt een heel prettig weerzien toen ik die inplugde.." (had ik vandaag met mijn Smith).
Dat zijn de twee dingen die de laatste tijd meetellen..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18731
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Pedullist »

Die Smith zou ik gewoon in de statische collectie zetten.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

Bedankt voor de filmpjes Geert! Lijkt me een fijne bas. Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Er is ondertussen al wat stof gaan neerliggen na de aankomst van de bas en ik heb er al aardig wat op gespeeld..Goed teken dat ik er telkens naar uitkijk.
Ik ben nog niet teleurgesteld, absoluut niet...Ik vind het een topinstrument en het brengt nog steeds goeie dingen boven.
Minpunt blijft dat ik het hoog nogal onbereikbaar of afwezig vind maar de rest van de eigenschappen van de bas maakt dat allemaal goed.
Raar genoeg ben ik wel overgeschakeld op passief spelen waarbij ik toch de elektronica laat links liggen (die is soms wel prettig voor wat meer performante slap)
Ik overweeg meer en meer om nu toch ook de viersnarige Sherwood Green te kopen omdat deze zo lekker is en voor dat geld kan je niet sukkelen.
De bas klinkt lekker genoeg zo en ik moet er alleen maar een kléin beetje mid bij draaien op de versterker om te klinken zoals ik al lang wil klinken.
Mijn vriendin vindt dat de bas veel groter oogt dan mijn andere bassen :-)
Sorry voor de bijhorende Michael McDonald imitatie :-) Kwam plotseling in me op om het mee te zingen maar was het initieel niet van plan, baswerk lijdt er wel wat onder maar ach..

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door JohnBoy »

Briljant 8)
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18731
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Pedullist »

wombatboter schreef: 01 aug 2019, 21:03 De bas klinkt lekker genoeg zo en ik moet er alleen maar een kléin beetje mid bij draaien op de versterker om te klinken zoals ik al lang wil klinken.
Ja, instant Geert sound. :-)

Zou die 4 gewoon ook kopen. Yolo.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Geert=BAAS!
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1933
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door CaptainSlow »

Vorige week bij Dijkmans in Breda wat gitaren beroerd. Ik ging voor de Sandbergs - die had hij genoeg! - maar had ook een paar V7's staan.

De ash versie met maple toets speelde erg goed en erg licht. Onversterkt ging het wel - is dit het nou? - versterkt was het prima! Eigenlijk beter dan de Sandbergs.....
Maar: ik vind ze zwaar, en van 2 van de 4 exemplaren rammelde de e-snaar er vrolijk op los achter de kam. Snaar was toch keurig opgespannen. Nou ja, ze hebben daar goede techs, dus die krijgen dat vast gefixed, maar bij dozenschuivers kun je dus pech hebben.
Oh, de knoppen: dat beviel helemaal niet. Scherp, ze boden geen weerstand, en vooral te veel knoppen.

Tijd was op, nog niks gekocht, we gaan nog een keertje terug :)
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door MR. LEE »

Ik heb van de week nog een zwarte Sire V7 bij BAX aangeschaft ,....ik heb 'm net binnen-gekregen ( tesamen met een prachtige Fazley koffer )
Deze Sire V7 is echter van het zgn type "Second Generation" .

Ik ben echt helemaal "pleite" van deze Sire V7 basgitaartjes ,....de afwwerking , klank en bespeelbaarheid zijn grandioos ! :cheer:

Maar : Eerlijk = eerlijk ,...de hoeveelheid knoppen vind ik wat minder prettig in 't gebruik . :| ( maar dat ervaar ik ook bij wat nieuwe dure aktieve basgitaartjes van Fender :D )

BAX heeft de zwarte body-uitvoering momenteel vriendelijk geprijsd in de aanbieding ( 398 euries ) ,...en ( i.m.o. ) heb je daarvoor een zeer goed basgitaartje voor die centjes.

De bas heb ik nog even gecontroleerd ,...maar zoals 'ie uit de doos kwam stond alles gewoon al perfect afgesteld.

De zgn "turtle slagplaat" heb ik bij deze ook vervangen voor een "white pearl" uitvoering , net zoals bij m'n eerder aangeschafte Sire V7 .
( Ik vind dat een nettere "match" bij de white pearl inlays. )
Bijlagen
CAM02075 (Medium).jpg
CAM02075 (Medium).jpg (198.08 KiB) 3463 keer bekeken
CAM02077 (Medium).jpg
CAM02077 (Medium).jpg (201.56 KiB) 3463 keer bekeken
CAM02078 (Medium).jpg
CAM02078 (Medium).jpg (218.49 KiB) 3463 keer bekeken
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 19 sep 2019, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

En als je de second generation vergelijkt met de oude versie, wat zijn dan je bevindingen? wat is verbeterd? of niet?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Zag dit filmpje en klinkt toch super imo...Ik heb dan toch mijn bedenkingen bij "de knopjes zijn te scherp" of "weegt te zwaar" als je dergelijke klank hebt voor die prijs

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door MR. LEE »

basloze fret schreef: 19 sep 2019, 11:08 En als je de second generation vergelijkt met de oude versie, wat zijn dan je bevindingen? wat is verbeterd? of niet?

Nou ,....de "feel" van die "Second Generation" is nog een ietsje "smoother" , vanwege de iets meer afgeronde ( "rolled off" ) zijkanten van de hals .
Eerlijk gezegd heb ik geen voorkeur.

De plastic batterij dekseltjes ( vastklik-systeem ) zijn vervangen voor een gewoon atoombom-vrij afdek-plaatje , wat geschroefd zit.

Da's alles ,...ze spelen voor mij allebei even geweldig goed , en ze zijn beide perfect afgewerkt met de bindings.
De fret-uiteinden voel je echt op geen enkele manier ( dit in tegenstelling/vergelijking met die nieuwe USA Fenders bijv :facepalm: ) :wink:

Ik kan me wel voorstellen , dat als je altijd op een ( bijv. ) Precision gespeeld hebt ,...je misschien eerder geneigd bent om de voorkeur te geven aan de eerste uitvoering van die Sire V7. ( vanwege de "feel" van de smalle hals ,....maar die in feite eigenlijk niet smaller is geworden. )
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 19 sep 2019, 11:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie