nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door Rieno »

Een leuke 6-snaar voor dat budget wordt lastig. Het is een niche instrument en wordt dus weinig in dat segment verkocht, wat weer zorgt voor duurdere instrumenten met misschien wel dezelfde kwaliteit als een meer gangbare 5-snaar binnen je budget.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
chatbaker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2019, 14:59

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door chatbaker »

Cort A5 Artisan te koop aan 500E. Iemand hier een mening over kwa kwaliteit/prijs?

https://www.2dehands.be/a/muziek-en-ins ... ousPage=lr

thx
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door Rieno »

Corts A-serie is altijd enorm veel waar voor je geld, dus als deze in goede conditie is, is het een fijn instrument. Qua prijs moet je er nog wel wat af kunnen kletsen vermoed ik, maar daar kan ik ook naast zitten..volgens mij gaan ze normaal gesproken voor rond de €400/450.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
chatbaker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2019, 14:59

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door chatbaker »

Rieno schreef: 29 aug 2019, 21:06 Een leuke 6-snaar voor dat budget wordt lastig. Het is een niche instrument en wordt dus weinig in dat segment verkocht, wat weer zorgt voor duurdere instrumenten met misschien wel dezelfde kwaliteit als een meer gangbare 5-snaar binnen je budget.
vreesde ik al. Niet veel soeps dat betaalbaar is op thomann in 6 string, t zal een 5 string worden peis ik..thx
chatbaker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2019, 14:59

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door chatbaker »

Rieno schreef: 30 aug 2019, 14:59 Corts A-serie is altijd enorm veel waar voor je geld, dus als deze in goede conditie is, is het een fijn instrument. Qua prijs moet je er nog wel wat af kunnen kletsen vermoed ik, maar daar kan ik ook naast zitten..volgens mij gaan ze normaal gesproken voor rond de €400/450.
merci, net een bod gedaan van 400, eens kijken..
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door JohandeJong »

Had je deze al bekeken? https://link.marktplaats.nl/m1442171239
Dan heb je, naar mijn mening, echt een top bas voor een heel schappelijke prijs.
Het is dat ik al teveel bassen heb en er geen 5-snarige meer bij wil hebben anders zou ik deze ophalen.
Ik heb je overigens via PM een aanbod gedaan om deze voor je op te halen als de verkoper niet wil verzenden.
PS. de SR1010 is ondertussen verkocht. Ik hoop (en verwacht) dat de koper er blij mee is.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
chatbaker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2019, 14:59

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door chatbaker »

Ondertussen trotse eigenaar van een Cort A5 Artisan, voor 400E en in quasi perfecte staat

supercontent ermee!

case closed...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door Rieno »

Gefeliciteerd! Goeie prijs betaald en hier kun je weer tijden mee vooruit :) En we zijn hier altijd gek op foto's, dus kom maar op!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door JohandeJong »

Gefeliciteerd. Heel mooi. Lijkt mij een prima instrument. De SR1205 staat nog steeds op Marktplaats. Dan wordt die misschien wel voor mij. Even over nadenken of ik nog wel een 5-snaar er bij wil hebben.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
chatbaker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2019, 14:59

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door chatbaker »

in bijlage foto van de bas,

ik wou de foto invoegen in de message maar dat werkt niet. als ik de knop image indruk komt er gewoon een stukje tekst in de boodschap. ligt dat aan de browser misschien? (safari)
Bijlagen
cort artisan A5.jpg
cort artisan A5.jpg (188.15 KiB) 4467 keer bekeken
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door Rieno »

Een plaatje als bijlage wordt gewoon getoond, zoals je ziet! De image knop plaatst tags om een externe link in te zetten naar waar je de foto hebt geupload, zoals op imgur o.i.d. :)

Mooie bas hoor, ziet er keurig uit. Hoe bevalt ie?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door BassAgent »

Ah mooi! Goeie basjes zijn dat, fijne halzen, puike electronica, if memory smurfs zitten er Hipshot licensed tuners op. Echt hele prima basjes, van een nog steeds enorm underrated merk dat intussen wel bassen bouwt voor een heleboel grote andere merken (Squier, Yamaha bv). Gefeliciteerd!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door Spaghettihout »

Mooie bas! Die Bugel wil ik er ook wel bij hebben, tijden dat ik zo'n ding in mijn handen heb gehad...
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door Bertjefred »

Zeker mooie aankoop, de bas die ik omgehangen kreeg en waar ik de E van aansloeg en waardoor ik daarna bas ben gaan spelen was er ook zo een. (Alleen dan een 4) Veel plezier ermee!
chatbaker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2019, 14:59

Re: nieuwe basgitaar kopen geen idee wat..

Bericht door chatbaker »

Spaghettihout schreef: 07 sep 2019, 18:14 Mooie bas! Die Bugel wil ik er ook wel bij hebben, tijden dat ik zo'n ding in mijn handen heb gehad...
hahahah die bugel is een courtois 154, supercontent van k verkoop hem zeker niet maar indien wel zal ik iets laten weten,altijd op zoek naar een kanstul 1525 in ruil dus als je die hebt liggen kunnen we zaken doen ;)
Plaats reactie