Worship! 4 of 5 snaar of BEAD?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Worship! 4 of 5 snaar of BEAD?

Bericht door basloze fret »

Ok geen probleem! :cheer:
McG
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 sep 2011, 15:46

Re: Worship! 4 of 5 snaar of BEAD?

Bericht door McG »

Vandaag in Alkmaar 2 läkland en een warwick rockbass Corvette $$ uitgeprobeerd. Die läklands waren sws super. Maar die warwick een enorme aangename verrassing. Niet echt een bas die met worship wordt geassocieerd, maar wat een gaaf geluid. Zou deze ook bruikbaar zijn in een dergelijke band?
Everytime you hear the BASS,
the devil gets punched in the Face.
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 619
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Re: Worship! 4 of 5 snaar of BEAD?

Bericht door Kaasbaas »

McG schreef: 18 sep 2019, 14:56 Vandaag in Alkmaar 2 läkland en een warwick rockbass Corvette $$ uitgeprobeerd. Die läklands waren sws super. Maar die warwick een enorme aangename verrassing. Niet echt een bas die met worship wordt geassocieerd, maar wat een gaaf geluid. Zou deze ook bruikbaar zijn in een dergelijke band?
Ik ben zelf toevallig net 2 weken eigenaar van een Duitse Warwick Corvette $$. En ik heb een 5 snarige Lakland in gebruikt toen ik een volledig album ging opnemen in de studio. Ik weet alleen niet welk type dat precies was.

Naar mijn idee valt de Warwick corvette in hetzelfde straatje als de musicman Stingray en Bongo. Zelfde 'soort' geluid. Diep laag veel low end, veel low mid, helder hoog, niet schel, beetje agressief of brommerig, niet zo veel gewoon mid-hoog, niet zo punchy
Ik, zoals velen, vinden dat mooi in bepaalde rock en metal stijlen. Maar ik vind t ook super mooi in de muziek van stevie wonder en Jamiroquai. Ik heb hier ook een precision en een paar jazz bassen maar voor die muziek pak ik t liefst de warwick. De bas neemt wel wat meer ruimte in de band (wat ik heel fijn vind).
Maar dit zijn allemaal gevoels dingetjes natuurlijk.

Ik heb zelf nog geen Rockbass in handen gehad. Ik dacht dat die een beetje slappe hap waren vergeleken met t Duitse werk.

De Lakland die ik had gebruikt klonk ongeveer hetzelfde, maar dan netter (minder brullen) en nam minder ruimte in. Wel erg makkelijk te mixen enzo. Hij was meer te vergelijken met een Fender Jazz bas (zo ziet ie er ook uit). Alleen Fender is niet altijd even goed in 5 snarige basjes maken terwijl lakland altijd wel hele vette 5 snaars maakt.

Maar om dan antwoord te geven op je vraag, volgens mij kan dat prima in allerlei muziekstijlen. Maar met een Lakland kun je nooit verkeerd gaan, je moet alleen wel verlieft worden/zijn op je bas.
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
McG
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 sep 2011, 15:46

Re: Worship! 4 of 5 snaar of BEAD?

Bericht door McG »

Gisteren heb ik een läkland 55-01 opgehaald!
Heb even kort BEAD geprobeerd maar dat vond ik niets.
Nu nog beslissen of ik m’n 4 snaar of mijn akoestische gitaar wegdoe... heeeele moeilijke beslissing, maar goed, kwestie van Kiezen of delen. Nu zo veel mogelijk gebruike! Whoopwhoop!!!
Everytime you hear the BASS,
the devil gets punched in the Face.
Plaats reactie