Het Snelle Vraagjes Topic
Het Snelle Vraagjes Topic
Ik denk dat dit misschien wel een slim topic is om te hebben, voor mensen die een snel doe-het-zelf-vraagje hebben, maar geen heel eigen topic nodig hebben...
Zoals:
Hoeveel kost hout ongeveer bij de karwei? en is dit geschikt voor een body?
Zoals:
Hoeveel kost hout ongeveer bij de karwei? en is dit geschikt voor een body?
Voor mijn basje iets van 60 euro met nog wat resthout voor andere knutseldingen, Grenen kern met hardhouten latjes voor voor en achterkant.
Fender, GB Shuttle 6.0, PJB 4B, Eden N2121RS ...
(Te) veel inspiratie!
DHZ bas projectje
Out of the box...Torzal Headless
(Te) veel inspiratie!
DHZ bas projectje
Out of the box...Torzal Headless
- Eric Damstra
Kijk precies goed voor de korte vraag die ik heb.
Ik wilde m'n bas een beetje beter afschermen. Nu heb ik van de aluminium tape gekocht in een bouwmarkt waar ze ook kachelpijpen mee afdichten. Geleid wel goed, dat heb ik doorgemeten, maar ik twijfel of ik toch niet beter echte koper tape of verf kan kopen. Heb geen zin om het twee keer te doen. Iemand hier ervaring mee?
Ik wilde m'n bas een beetje beter afschermen. Nu heb ik van de aluminium tape gekocht in een bouwmarkt waar ze ook kachelpijpen mee afdichten. Geleid wel goed, dat heb ik doorgemeten, maar ik twijfel of ik toch niet beter echte koper tape of verf kan kopen. Heb geen zin om het twee keer te doen. Iemand hier ervaring mee?
"It takes a pretty great drummer to be better than no drummer" -Chet Baker
Verzameling
Verzameling
Aluminium tape is goed. Zolang je maar een goede verbinding van de tape naar de aarde maakt. Ik heb een van mijn bassen met gewoon aluminium folie afgeschermd en de verbinding met de aarde gedaan door een draadje redelijk ver te strippen om een zo groot mogelijk contact oppervlak te hebben met het folie. Ik heb het draadje er een beetje tussen geklemd meen ik me te herinneren.
Ibanez sr765, Ibanez sr705, stagg heavy metal knutselbasje.
Peavey T-MAX - Fender BXR 300c
Peavey 4x12 - Eminence beta10 in zelfbouw kastje - Eminence delta12LF in zelfbouwkast
Peavey T-MAX - Fender BXR 300c
Peavey 4x12 - Eminence beta10 in zelfbouw kastje - Eminence delta12LF in zelfbouwkast
- dr. Bassvibes
Dan ga ik mijn bassen binnenkort ook maar eens shielden...Nefron schreef:Aluminium tape is goed. Zolang je maar een goede verbinding van de tape naar de aarde maakt. Ik heb een van mijn bassen met gewoon aluminium folie afgeschermd en de verbinding met de aarde gedaan door een draadje redelijk ver te strippen om een zo groot mogelijk contact oppervlak te hebben met het folie. Ik heb het draadje er een beetje tussen geklemd meen ik me te herinneren.

- Witchfynder
- Eric Damstra
Schroefje door de folie?KvE schreef:Alleen het solderen op alufolie is lastig... (niet te doen)
Dus als je kan kiezen, kopertape, hoewel alu ook prima werkt, heb er wel eens een bas mee gedaan.
Zo is de verflaag van m'n MM signature ook aan de aarde verbonden. Ga het vanavond eens proberen denk ik.
"It takes a pretty great drummer to be better than no drummer" -Chet Baker
Verzameling
Verzameling