London city VS-1 P-bass

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie

Welke Pup

Seymour Duncan SPB-1
1
20%
Seymour Duncan SPB-2
1
20%
Seymour Duncan SPB-3
3
60%
Vintage Fender
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5

ErikBass
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2013, 13:05

London city VS-1 P-bass

Bericht door ErikBass »

Hallo,

Ik heb een oude London city VS-1 P-bass waarvan de standaard pickups erg microfonisch zijn. Als ik er in praat hoor je dat door de versterker. Deze wil ik dus vervangen. Waxpotten gaat niet lukken omdat de pickup niet uit elkaar kan. Het zal wel niet de duurste pickup zijn geweest.

Ik wil er wat anders in hebben, maar ik weet niet goed wat. Ik zat eerst te denk aan originele fender pups, maar die vallen nogal tegen als ik dat zo kijk op internet. Ik speel nog niet erg lang en heb nog niet echt een vaste stijl, dus een wat all-round geluid zou op zich denk ik handig zijn. Metal is niet mijn ding, dus meer rock, pop, blues en mogelijk wat Jazz.

Daarom zat ik te denken aan een van de volgende:
Seymour Duncan SPB-1 De vervanger voor de fender vintage, mogelijk het zelfde verhaal als een echte fender?
Seymour Duncan SPB-2 "hogere"output vintage pup. Mogelijk is dit wat?
Seymour Duncan SPB-3 Ik vind de grote polepieces mooi, maar weet niet of de output te "hot" wordt;

De SPB-2 lijkt het velige midden, maar ik weet niet zeker of dat is wat ik wil. Ik heb sowieso geen ervaring met deze pups. qua prijs liggen ze allemaal rond de 70 euro en dat is ook wat ik maximaal ongeveer wil uitgeven.

Wat zou een goede keuze zijn en is seymour Duncan een goede keuze of zijn er andere (eventueel goedkopere) pickups die net zo goed of beter zijn? Ik vind het erg lastig allemaal en loop er al tijden tegen aan te hikken om wat te bestellen.

Help! :D
Laatst gewijzigd door ErikBass op 12 feb 2014, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ErikBass
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2013, 13:05

Bericht door ErikBass »

Er zitten nu creme-witte pups in en dat vind ik wel mooi, maar ik geloof niet dat ik iets kan vinden met de juiste kleur en iets wat ik wil.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De P46 van Bill Lawrence is een zeer goede pickup die valt binnen je budget. Bill Lawrence ontwierp pickups voor alle grote fabrikanten. En ze zijn met 60 dollar prettig geprijsd.

https://www.wildepickups.com/Bass_Pickups.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

ErikBass schreef:Er zitten nu creme-witte pups in en dat vind ik wel mooi, maar ik geloof niet dat ik iets kan vinden met de juiste kleur en iets wat ik wil.
Die kapjes kan je eraf halen en gebruiken voor je nieuwe pickups. Dus over de kleur hoef je je geen zorgen te maken.

Ik heb nog een setje P-pickups van een SX bas liggen. Klonken ook wel goed, doe ik nu niets mee. Er zitten Hanson P4 NeoPunch in, heb ik toen voor 70 euro gekocht. Zijn ook aan te raden!
ErikBass
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2013, 13:05

London city VS-1 P-bass

Bericht door ErikBass »

De kapjes kunnen niet van mijn elementen af. Dat is ook de reden dat ik ze niet kan waxpotten. Toevallig stond er ineens gisteren een set quarterpounders op marktplaats vlakbij en die zitten er nu in. Of dit definitief is weet ik niet, dus adviezen blijven welkom. Was wel weer blij dat ik weer eens kon spelen. Ben even bezig geweest met de seinfeld theme. Dat is uberhaupt de reden dat ik een bas wilde :-)
Gebruikersavatar
Freak
Berichten: 608
Lid geworden op: 30 nov 2012, 17:15

Bericht door Freak »

Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn pickup van Paul's pickup place. Hij heeft mijn pickup herwonden en er nieuwe magneten ingezet, dus zo goed als een nieuwe pickup, en voor een erg goede prijs. (PB maar als je het precies wilt weten)
Squier VM P '07 - TI JF344
Squier CV 50s P '10 with Hendrix upgraded pickup - LaBella 760FS
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

ErikBass schreef:De kapjes kunnen niet van mijn elementen af. Dat is ook de reden dat ik ze niet kan waxpotten.
Oja, niet goed genoeg gelezen. Sorry!
Veel plezier met bassen in ieder geval.
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

ErikBass schreef:Er zitten nu creme-witte pups in en dat vind ik wel mooi, maar ik geloof niet dat ik iets kan vinden met de juiste kleur en iets wat ik wil.
DiMarzio heeft de Model P in creme wit weet ik.
Vind die pickup zelf erg lekker klinken moet ik zeggen!
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

Voor wat het waard is: ik lees overal dat pickups méér aan de klank van een bas doen dan de houtsoorten die erin zitten.
Dus pak gewoon alles vast wat je kan bespelen, overal waar je de kans krijgt. Zo krijg je op de duur een idee van welke merken/modellen je liggen of niet. En wat aan de knopjes frutselen natuurlijk...

Heel persoonlijk allemaal. Ik zou niet weten welke pickup jij moet kiezen...
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
jsfaber
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2019, 18:05

Re: London city VS-1 P-bass

Bericht door jsfaber »

ErikBass schreef: 13 feb 2014, 20:43 De kapjes kunnen niet van mijn elementen af. Dat is ook de reden dat ik ze niet kan waxpotten. Toevallig stond er ineens gisteren een set quarterpounders op marktplaats vlakbij en die zitten er nu in. Of dit definitief is weet ik niet, dus adviezen blijven welkom. Was wel weer blij dat ik weer eens kon spelen. Ben even bezig geweest met de seinfeld theme. Dat is uberhaupt de reden dat ik een bas wilde :-)
Hallo Erik,
Nu heb ik toevallig net een (ex)London City VS-1 op Marktplaats gekocht, deze is echter voorzien van een sticker met logo van dat andere veel bekendere merk, maar het schijnt origineel en London City VS-1 te zijn.
Nu is het grappige dat je van mij die SPB3 gekocht hebt in 2014, en nu zet ik toevallig ook weer SPB3 Quarter Pounders in deze London City VS-1:-)
Ik wou het gewoon even melden omdat het zo toevallig is;-).

Voor als andere mensen dit lezen, ik zou wel weer een London City VS-1 sticker (decal) op de kop willen zetten als ik die kon vinden? Zijn die er misschien?
Plaats reactie