Nummer 4 & 5 in de maak!

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door Frederiek »

Bedankt nog voor alle leuke reacties! Hij staat intussen op no treble: https://www.notreble.com/buzz/2019/09/0 ... tring-bass Foto's van nummer 5 komen er ook aan.
Brinkmeister schreef: 28 aug 2019, 13:30 Awesome! En zelfs aan een bijpassend shirt gedacht... :mrgreen:
Over alles is nagedacht :mrgreen:
Brinkmeister schreef: 29 aug 2019, 13:07 Inhoudelijk: hoe groot is die holte en wat is het verschil in geluid? Ik heb nog weinig ervaring met verschillende bassen en de voor/nadelen van (semi)hollow.
De body is vrijwel helemaal hol, verdeeld in een aantal compartimenten. Plus een al vrij forse elektronicaput. De vraag of er verschil is kan ik alleen maar beantwoorden met 'met wat?' - als ik het zo kan verwoorden neigt het toch wel een beetje naar akoestisch, met wat complexere mids en wat feller hoog, zonder al te veel laag in te leveren (hij kan behoorlijk dreunen maar dat er een bas boost op zit is niet helemaal voor niets). Ik zou een tweede moeten bouwen zonder gekamerde body om er fatsoenlijk antwoord op te kunnen geven. Of iemand die het beter uit kan drukken laten uitproberen :)
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door Brinkmeister »

Frederiek schreef: 01 okt 2019, 17:26 Bedankt nog voor alle leuke reacties! Hij staat intussen op no treble: https://www.notreble.com/buzz/2019/09/0 ... tring-bass Foto's van nummer 5 komen er ook aan.
Brinkmeister schreef: 28 aug 2019, 13:30 Awesome! En zelfs aan een bijpassend shirt gedacht... :mrgreen:
Over alles is nagedacht :mrgreen:
Brinkmeister schreef: 29 aug 2019, 13:07 Inhoudelijk: hoe groot is die holte en wat is het verschil in geluid? Ik heb nog weinig ervaring met verschillende bassen en de voor/nadelen van (semi)hollow.
De body is vrijwel helemaal hol, verdeeld in een aantal compartimenten. Plus een al vrij forse elektronicaput. De vraag of er verschil is kan ik alleen maar beantwoorden met 'met wat?' - als ik het zo kan verwoorden neigt het toch wel een beetje naar akoestisch, met wat complexere mids en wat feller hoog, zonder al te veel laag in te leveren (hij kan behoorlijk dreunen maar dat er een bas boost op zit is niet helemaal voor niets). Ik zou een tweede moeten bouwen zonder gekamerde body om er fatsoenlijk antwoord op te kunnen geven. Of iemand die het beter uit kan drukken laten uitproberen :)
Ja oké, ik snap wat je bedoelt. Ik ga volgend jaar voor een betere bas kijken, ik heb nog geen idee wat alle voors en tegens zijn. Los daarvan: wat een serieus mooie bas. Vakwerk is tof.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door Frederiek »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door padawatje »

Potverdikkie, die is ook al weer zo mooi geworden !
:worship:
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door ThaRoadWarrior »

Wauw !
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door rich13 »

Dat is wel erg mooi!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3029
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door Britsie »

Prachtig gedaan. Hulde! :worship:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door clover4 »

Heel mooi ! :worship:
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door BassAgent »

Vakwerk weer, Frederiek!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1932
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door CaptainSlow »

Aparte slagplaat! Mag ik vragen hoe je die gemaakt hebt?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door RonC »

Toffe lederen slagplaat!
Geïnspireerd door Wal?
Afbeelding
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door Frederiek »

Klopt, de slagplaat is van leer. Ik gebruik een van origine zadelmakerstechniek. Het leer is een halfproduct, dus wel gelooid maar niet afgewerkt. Zelf snij en stempel ik dan een ontwerp in het natte leer en met indringverf geef ik er kleur aan. Zie ook hier: https://m.facebook.com/DeVetteKnives/ph ... 1571142214 voor wat actiefoto's (onder work in progress).

Afbeelding

Afbeelding

De Wal ken ik niet en om heel eerlijk te zijn is dat ook niet heel erg mijn smaak 8)
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door Spaghettihout »

Mooi gedaan Frederiek! Je bent een vakvrouw!
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8199
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door Peachabell »

Mooi Hoor! Klopt het dat de body van Korina hout is? Zo komt het in ieder geval op me over.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Nummer 4 & 5 in de maak!

Bericht door Hans58 »

Prachtig stuk werk wederom, Frederiek!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie