Andere brug voor Bronco / Musicmaster

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Andere brug voor Bronco / Musicmaster

Bericht door Squire »

Ik ben op zoek naar een brug die beter te intoneren is dan de 2 zadel brug op een Bronco.

Zou dit wat kunnen zijn? Boren vind ik niet erg.
Andere tips welkom :-)

https://www.ebay.nl/itm/Finest-Metal-Gu ... 2664750076
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Andere brug voor Bronco / Musicmaster

Bericht door bobbelmans »

Ik heb ook een behoorlijke intensieve virtuele zoektocht gedaan maar bovenstaande is degene die het goedkoopst en makkelijkst leverbaar is.
Ik zou het doen als ik jou was.

Overigens heb ik zelf de bronco brug laten zitten.
Ik schoot namelijk in een complete verbouwing modus hoewel ik dat ding nog geen 10 minuten in mijn bezit had. En toen werd het een alles of niets verhaal en toen werd de conclusie dan maar niets. En dus ook geen brug.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7656
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Andere brug voor Bronco / Musicmaster

Bericht door Jarno »

Ik heb er een schaller rollerbridge op zitten, volgens mij een keer op ebay of MP gescoord.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Re: Andere brug voor Bronco / Musicmaster

Bericht door Marcus62 »

bobbelmans schreef: 13 mei 2019, 21:19 Ik heb ook een behoorlijke intensieve virtuele zoektocht gedaan maar bovenstaande is degene die het goedkoopst en makkelijkst leverbaar is.
Ik zou het doen als ik jou was.

Overigens heb ik zelf de bronco brug laten zitten.
Ik schoot namelijk in een complete verbouwing modus hoewel ik dat ding nog geen 10 minuten in mijn bezit had. En toen werd het een alles of niets verhaal en toen werd de conclusie dan maar niets. En dus ook geen brug.
:facepalm: :rofl: :lol:
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Andere brug voor Bronco / Musicmaster

Bericht door rensbass »

Jarno schreef: 15 mei 2019, 12:07 Ik heb er een schaller rollerbridge op zitten, volgens mij een keer op ebay of MP gescoord.
Moest je daar ook die vulplaat onder leggen, of is de brug zonder ook hoog genoeg in te stellen.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Andere brug voor Bronco / Musicmaster

Bericht door rensbass »

....nevermind,
Past er zo op extra vulplaat niet nodig. Heb wel de brug iets verder naar achter gezet. 5mm ongeveer
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7656
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: Andere brug voor Bronco / Musicmaster

Bericht door Jarno »

Behoorlijk laag inderdaad, dus vulplaat volgens mij niet nodig. Had ook wel een issue om de midi pickup die ik erop heb zitten te monteren. Uiteindelijk alle plastic zut daar af gelaten en direct op de body gekleefd.
Aardig fancy Bronco nu:
Andere slagplaat (3 ply)
Humbucker pickup
Stingray preamp
Midi pickup
Schaller roller bridge
Andere stemmechanieken

:D
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Plaats reactie