Hals pen moer Ibanez GWB35

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
M-OVE
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2019, 18:51

Hals pen moer Ibanez GWB35

Bericht door M-OVE »

Ik ben op zoek naar een hals pen moer voor mijn Ibanez GWB35.
Heb mij al suf gezocht op internet maar kom alleen Fender moeren tegen.
Het lijkt erop dat de moer geen normale schroefdraad heeft want een M4 boutje kan ik er niet verder als een halve slag indraaien.
Heeft iemand een idee waar ik deze vandaan kan halen?
Een website of een gitaarwinkel die dit soort onderdelen op voorraad zou kunnen hebben?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Hals pen moer Ibanez GWB35

Bericht door Frederiek »

Het zou kunnen dat je wel wegkomt met zo'n Fender moer, als het schroefdraad klopt en de buitenmaten passen. Heb je een foto en een buitendiameter + lengte? Als een M4 boutje bijna past zou dat bijvoorbeeld een (maar pin me er niet op vast) een 8-32 draad kunnen zijn, en bijvoorbeeld een 3/8" moer.
M-OVE
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2019, 18:51

Re: Hals pen moer Ibanez GWB35

Bericht door M-OVE »

9 mm diameter
25 mm lang
4 mm allen key
Laatst gewijzigd door M-OVE op 19 aug 2019, 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Hals pen moer Ibanez GWB35

Bericht door Frederiek »

Hoe nauwkeurig is dat gemeten? Schuifmaat of liniaal? Een foto zou nog steeds helpen :)
M-OVE
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2019, 18:51

Re: Hals pen moer Ibanez GWB35

Bericht door M-OVE »

Mer schuifmaat gemeten, foto heeft weinig zin want ik heb de inbus die dolgedraaid was er voor de helft afgeslepen en vervolgens er een gleuf ingeslepen zodat er een schroevendraaier in past. Ik heb een schroevendraaier opgeofferd en deze aan de zijkanten afgeslepen zodat deze in de hals past en precies de gleuf opvult. Werkt goed maar wil er toch gewoon een nieuwe moer met inbus opzetten.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Re: Hals pen moer Ibanez GWB35

Bericht door MaartenV »

Als je je snaren helemaal spanningsvrij maakt (‘flubberstand’-plus) kun je hem eruit draaien. Test je schroefdraad op een paar boutjes waarvan je de maat weet en meet de buitenmaat. Met een beetje geluk kun je inderdaad een standaardmoer bestellen die ook op de meeste Fender-modellen (met metrische maten) past.

EDIT: En schroef hem dan weer terug voor de nodige spanning op de hals.
Het is makkelijker als je denkt.
M-OVE
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2019, 18:51

Re: Hals pen moer Ibanez GWB35

Bericht door M-OVE »

Bij tonefactory een trus rod moer gevonden. Was echter iets te dik maar na een paar minuten schuren paste hij perfect.
Maf vind ik wel dat ze er niet bij zetten hoe dik ze zijn of welke schroefdraad ze hebben, alleen de inbus maat.
Enfin, mijn bas is weer compleet functioneel.
Dank voor al jullie inbreng.
Plaats reactie