Fender Bassman Club

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Djay
Berichten: 263
Lid geworden op: 09 jul 2008, 12:41

Bericht door Djay »

Weet er iemand hoeveel ohm de fender 2X15 cabs zijn. De speakers zijn normaal 8ohm. Mag ik deze aansluiten op mijn bassman export? Deze is 4ohm.
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Zijn er ook goede opnames van Fender Bassmann amps? Ik ben erg benieuwd naar de klank..
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

hey bert , verkoop jij je set nog?
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Evil_Ernie_Ball
Berichten: 310
Lid geworden op: 25 jun 2009, 10:35

Bericht door Evil_Ernie_Ball »

Die van onze gitarist is een zeer oud beestje !! (zou nog is moete vragen van wa jaar juist) Maar hij gaat zelf ook al wel wat jaren mee al zoude da ni zeggen eigenlijk 8)
Afbeelding
Verschillende 4 snaren,Bass Synths.PercGuit.Samplers,Audio-->Yamaha EM60 Powered 6 channel Ensemble mixer Vintage 72' + 2 Fender 4X8" Soundcabinets + 2 tweeter boxes 70's + 2 Trace Elliot BLX-80 combos 8)
GJ
Berichten: 101
Lid geworden op: 28 jul 2007, 21:00

Bericht door GJ »

vincent136 schreef:Zijn er ook goede opnames van Fender Bassmann amps? Ik ben erg benieuwd naar de klank..

anders ik wel...
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

Op de meeting in Hengelo zal in ieder geval mijn Fender Bassman 135 te proberen zijn via mijn Trace 4X12''. En Evt. wil ik de top ook wel meenemen naar de 10 januari meet. :-)
inderdaad joep :-)
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Ik heb met m'n band nieuwe opnames klaar, ik heb gespeeld over een bassman 100 door een ampeg 810, alleen gemict. Ik zal snel even wat op myspace zetten... :jam: ik laat weten wanneer het er staat....

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
leo_tender
Berichten: 686
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

bassman 100 VS. bassman 135

Bericht door leo_tender »

HI Bassmanners,
Ik heb altijd al iets met Fender basversterkers gehad en nu heb ik de kans om een Bassman te kopen. Ik was eerlijk gezegd een tijdje aan het GASSEN op een Bassman TV maar dat is nog niet echt the real deal. Voor dat ik echter knopen doorhak zou ik echter willen weten wat het verschil is tussen de 100 en de 135. Kan iemand mij hier een antwoord op geven. De bedoeling is enkel Fender top en daar Ampeg kist onder...
Gegroet en Bedankt!
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

leo_tender schreef:HI Bassmanners,
Ik heb altijd al iets met Fender basversterkers gehad en nu heb ik de kans om een Bassman te kopen. Ik was eerlijk gezegd een tijdje aan het GASSEN op een Bassman TV maar dat is nog niet echt the real deal. Voor dat ik echter knopen doorhak zou ik echter willen weten wat het verschil is tussen de 100 en de 135. Kan iemand mij hier een antwoord op geven. De bedoeling is enkel Fender top en daar Ampeg kist onder...
Gegroet en Bedankt!
Wat ik er van begrepen heb, heeft de bassman 135 wat meer vermogen, en een wat meer lineair karakter (oftewel echte dikke eindbuizen oversturing haal je d'r niet uit, verdomd lekker randje wel). Combineert trouwens prima met een ampeg 4X10!
inderdaad joep :-)
leo_tender
Berichten: 686
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Bericht door leo_tender »

snarie schreef:Wat ik er van begrepen heb, heeft de bassman 135 wat meer vermogen, en een wat meer lineair karakter (oftewel echte dikke eindbuizen oversturing haal je d'r niet uit, verdomd lekker randje wel). Combineert trouwens prima met een ampeg 4X10!
Hi snarie, alvast bedankt voor je info. Is het de 100 die oversturing geeft? Het is niet echt nodig want daar heb ik wel een pedaaltje voor. Maar ik kwam op marktplaats iemand tegen die zowel de 100 als de 135 verkoopt. De 100 echter, is zo maar eventjes minstens € 150 duurder... Waar zit dat prijsverschil dan in? Toch niet in de ouderdom zeker? De lampen (het belangrijkste van de versterker toch?) moeten toch op regelmatige basis vernieuwd worden, niet?
dejohan

Bericht door dejohan »

leo_tender schreef:
snarie schreef:Wat ik er van begrepen heb, heeft de bassman 135 wat meer vermogen, en een wat meer lineair karakter (oftewel echte dikke eindbuizen oversturing haal je d'r niet uit, verdomd lekker randje wel). Combineert trouwens prima met een ampeg 4X10!
Hi snarie, alvast bedankt voor je info. Is het de 100 die oversturing geeft? Het is niet echt nodig want daar heb ik wel een pedaaltje voor. Maar ik kwam op marktplaats iemand tegen die zowel de 100 als de 135 verkoopt. De 100 echter, is zo maar eventjes minstens € 150 duurder... Waar zit dat prijsverschil dan in? Toch niet in de ouderdom zeker? De lampen (het belangrijkste van de versterker toch?) moeten toch op regelmatige basis vernieuwd worden, niet?
2 redenen:
-Bassman 100 is een ouder model dan de bassman 135. Ouwere vintage amps kosten meer, ongeacht de lampen.
-Bassman 100's oversturen sneller (en kunnen omgebouwd worden naar jaren 60 specificaties waardoor ze nog meer oversturen), en zijn daarom ook gewild bij gitaristen. Bassman 135 overstuurt amper en dat willen gitaristen niet, is dus enkel gewild bij bassisten.
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Boldey schreef:Ik heb met m'n band nieuwe opnames klaar, ik heb gespeeld over een bassman 100 door een ampeg 810, alleen gemict. Ik zal snel even wat op myspace zetten... :jam: ik laat weten wanneer het er staat....
https://madenginegrunn.hyves.nl/

en

https://www.myspace.com/madenginerocks alleen het eerste nummer, My Dog Says NO!

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

dejohan schreef:
2 redenen:
-Bassman 100 is een ouder model dan de bassman 135. Ouwere vintage amps kosten meer, ongeacht de lampen.
-Bassman 100's oversturen sneller (en kunnen omgebouwd worden naar jaren 60 specificaties waardoor ze nog meer oversturen), en zijn daarom ook gewild bij gitaristen. Bassman 135 overstuurt amper en dat willen gitaristen niet, is dus enkel gewild bij bassisten.
+ de 135 is ultralineair waardoor de basweergave op hogere volume standen behouden blijft. Een 135 is op hoog volume een stabiele volle cleane bak, een 100 overstuurt sneller en gaat daarbij meer nadruk geven op het midden en bass cutten.

Ideale basbak zo'n 135.
leo_tender
Berichten: 686
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Fender Bassman Club

Bericht door leo_tender »

Beste Bernardduur en dejohan,
Bedankt, zeer zinvolle info! De 135, daar moet ik nu naar op zoek!
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

duh :dance:

Bassman 135 = :kwijl:
inderdaad joep :-)
Plaats reactie