Kleine versterkervragen

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door bobbelmans »

Ik had ook gezocht maar kon zo snel niks vinden...
Bedankt!
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Yabbadehut »

Ondertussen nu een poweramp gevonden.. nu volgende zoektocht.. dacht ff een klein speakerkastje erbij te kopen met 1x 12 inch of zo voor thuisgebruik maar dat valt vies tegen. Wat je los zonder versterker langs ziet komen zijn vooral grote kasten.. het formaat van een kleine combo los als speaker alleen kan ik niet vinden. Natuurlijk zijn losse amps ook voor meer groter gebruik.. zou ik voor bas ook een gitaar cabinet kunnen gebruiken en heeft nog wat laag over?
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door MR. LEE »

niet doen man !
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Hans58 »

Yabbadehut schreef: 17 sep 2019, 08:53 Ondertussen nu een poweramp gevonden.. nu volgende zoektocht.. dacht ff een klein speakerkastje erbij te kopen met 1x 12 inch of zo voor thuisgebruik maar dat valt vies tegen. Wat je los zonder versterker langs ziet komen zijn vooral grote kasten.. het formaat van een kleine combo los als speaker alleen kan ik niet vinden. Natuurlijk zijn losse amps ook voor meer groter gebruik.. zou ik voor bas ook een gitaar cabinet kunnen gebruiken en heeft nog wat laag over?
Maar die zijn er toch wel?
Ik gebruik een setup van een EBS Reidmar met 2 stuks 112 kastjes. Voor kleine semi-akoestiese optredens neem ik er eentje mee. Zelfs in een kleine kroeg/eetcafé gaat dat prima. En ruim voldoende laag.
Afbeelding
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Yabbadehut »

Kijk...da's een mooi formaat, en dan ook nog een Rick > 10 punten :-)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Hans58 »

:yes:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Strabel »

Zoals Hans zegt;natuurlijk is er ook klein/compact,maar ik begreep dat het budget ook beperkt is/was,(of toch niet?),want EBS of aquilar enz....
zijn ook niet de goedkoopste,heb je wel budget .dan is er genoeg keus.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Yabbadehut »

Idd.. wil niet veel investeren in een cabinet, paar jaar geleden net alles verkocht.. maar ja liep tegen een Ada MB1 aan.. zo nieuwsgierig dat ik een poweramp erbij kocht.. en nu nog een speaker dus..misschien 2e hands met geluk..
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door BassAgent »

Er zijn er nog meer hoor. Kijk maar:
Afbeelding
Eich maakt ook nog een 1x10 trouwens. Nog ietsie kleiner.
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door HNZ »

Deze Hevos is een ook goeie èn een goede prijs.
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Steeferdesteef »

Ik heb sinds kort de piepkleine BAM200 van TC.
Klein, goedkoop, enne.. klinkt goed! Nu 2 repetities met hartke 4x10 en vrij luide drummer en dat ding is goed.
Volume, gain, bass, mid en treble, thats it. Heb je meer nodig? Ik niet eigenlijk. Ik gebruik er een Nux Kompcore en Behringer BDI21 bij en dat gaat goed.
Zijn er meer gebruikers hier? Ik overweeg om ook het 2x8 cabinetje er bij te nemen, en als dat bevalt nog 1.
Heeft er al iemand ervaring met dit cabinetje? Er zitten trouwens Turbosound speakers in itt de BG250-208 die ik ook had.
Goedkope naam dat Turbosound maar volgens mij wel goed. Mijn Bugera BC15 met 8 inch Turbosound speaker klonk echt heel goed.

Ik vind het gewoon een goed ding, zeker voor die prijs (129E!).

"Wat is dat voor een dingetje?" vroeg de drummer. Toen ik zei dat dat versterker was waren de bandleden behoorlijk verbaasd. :mrgreen:
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Strabel »

Turbosound is echt wel een gerenomeerd PA merk ,is engels,maar is net als Klark Technik en nog wat merken allemaal onderdeel van "music group"geworden waar Behringer ook deel van uitmaakt.
Turbosound is wel ook in de "budget" markt begonnen (voor elk wat wils) maar van oudsher altijd wel een goede naam gehad,of dat voor hun
"budget" apparatuur ook geld ,moet nog een beetje blijken ,maar zullen toch zeker hun naam niet "te grabbel"gooien.
Ik heb zelf (nog niet zo lang) het IQ pa systeem van Turbosound (2x 12inch top + 2x 15 inch sub) en alles via netwerk kabel aangestuurd en ben er zeeeee....r tevreden over. :D
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Steeferdesteef »

Ja geloof ik hoor. Maar het klinkt een beetje jaren 80 verkooptruc. Zet ergens Mega, Super of Turbo voor en het is meteen 10x beter. :mrgreen:
Moet nog even wachten met aanschaffen van de cab maar ik ga denk ik voor de 2x8 Turbosound! :jam:
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door ejp »

Is je hartke 4x10 8 of 4 ohm?
Als ie 8 ohm is, gaat die bam200 dan hard genoeg met 125 watt?

Ej
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Steeferdesteef »

Volgens mij is de ene oefenruimte 8ohm, losse 4x10 cab. Dat gaat hard zat.
In de andere oefenruimte staat een Hartke 4x10 combo waarvan ik de speakers gebruik met de TC.
Deze zou wel eens 4ohm kunnen zijn. Ging volgens mij nog harder. :jam:
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Plaats reactie