Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Bertjefred »

Ik heb hem juist niet meer, ook door het gewicht. Ik moet zeggen dat ik een interne onvrede heb over mijn bas geluid. De zoektocht naar iets lichts wat in de buurt komt gaat door...
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

HaveBlue schreef: 18 jun 2019, 10:12 Iedereen die in de blowout 'iets Hellborgs' in huis heeft gehaald na al die maanden onveranderd positief? Ik kan niet anders zeggen dan dat de combinatie van CC, pre- en poweramp toch wel het beste is wat ik ooit aan versterking in huis heb gehad. Alle bullshit marketingtermen zijn erop van toepassing: vol, warm, transparant, drukkend en een geweldige DI die beter klinkt dan de DI op mijn Basswitch IQ DI. Eeuwig zonde van het gewicht wat ervoor zorgt dat ik het te weinig buiten de deur gebruik.
Ja......kan niet anders zeggen.
Elke keer weer als ik er op speel geniet ik.
Het is echt walgelijk maar ik blijf in de honeymoon fase.
En dat gewicht......tja......
Gewoon zorgen dat het je enige stack is. :lol:
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Bertjefred schreef: 18 jun 2019, 10:53 Ik heb hem juist niet meer, ook door het gewicht. Ik moet zeggen dat ik een interne onvrede heb over mijn bas geluid. De zoektocht naar iets lichts wat in de buurt komt gaat door...
Ik dacht in eerste instantie dat mijn Tecamp/Vanderkley (~24kg) dezelfde kwaliteiten zou hebben als de pre/power/CC-combi maar met name de pre klinkt uiteindelijk gewoon beter. Vetter, dikker, transparanter, mooier hoog door de instelbare EQ centerpunten én een beter klinkende DI.

De keren dat ik inval of met de vaste band op pad ben is het podiumgeluid van de Tecamp/Vanderkley voldoende om niet te overwegen de Hellborg stack uit de kelder te tillen. Maar voor opnames en over-the-top oefenversterker is het voor mij geen overweging de set weg te doen :D

Waar zit de 'interne onvrede' ten aanzien van je geluid?
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Mach1 »

Ik heb hem van Bertjefred overgenomen en pas 1 keer mee opgetreden en 2 keer gerepeteerd. Geluid is het beste wat ik gehad heb en de high cab is daar ook debet aan;
Voor de nieuwe oefenruimte waar ik mijn spullen kan laten staan heb ik een tweede highcab bijgekocht en een Warwick WA300 amp. Gisteren voor het eerst mee geoefend en iedereen was enthousiast. Hij klinkt bijna zo goed als de Hellborg.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1910
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door CaptainSlow »

HaveBlue schreef: 18 jun 2019, 10:12 Iedereen die in de blowout 'iets Hellborgs' in huis heeft gehaald na al die maanden onveranderd positief?
Ik heb mijn set teruggestuurd.

De poweramps (3 verschillende exemplaren!) tsjierpten erin nullast vrolijk op los, niet geschikt voor thuis want enorm irritant.

Maar een groter probleem was het geluidsbeeld: er klopte gewoon iets niet. Ik heb me suf ge-A/B-t, kreeg het niet gevonden.
DI was goed, we denken achteraf dat er ergens in de line-out een probleem zat. Pre-amp bleek ook al eerder een 19 inch rek gezeten te hebben. Was dus geen nieuwe! En was de allerlaatste ,dus geen andere......
Verder kapotte tweeter, verwisselde frontjes, beschadigde knop op poweramp, volledig gesloopte verpakkingsdozen, het was op een gegeven moment mooi geweest.
Terug ermee, en ik snapte niks van al dat enthousiasme over deze overhypte shit.

Tot ik de set van Erwin hoorde op de ouwezakken meet. Die klonk gewoon goed!
Wat een verschil zeg. Ik heb dus gewoon dikke pech gehad.

Nou ja, misschien, als ik eens een goede set tegenkom, wie weet.
Dus ik ben "veranderd" positief. :mrgreen:
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Mach1 »

Echt jammer ja, wat een klote ervaring!
Misschien is de WA300 wat voor je. Ik ben super enthousiast over die amp! En nieuw voor 199 euro...
Ik heb dezelfde highcab erbij besteld en dat is een heerlijke set!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1910
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door CaptainSlow »

De meester heeft ook een paar stackjes staan:

strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Mach1 »

Nogal...
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1910
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door CaptainSlow »

Concert was in 2011. Toen was de listprijs nog orde 2000-3000 EUR per module, dus daar stond toen voor een paar centen.

Tjemig man, die Larry Graham was op woodstock, en slapt er hier nog lekker op los! Ik ga de rest van het concert ook maar eens kijken....
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Anton
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 sep 2011, 16:52

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Anton »

Ik wil mijn Ampeg BA112 v1 vervangen door een losse top met een cab. De revieuws van de Club Cab zijn mooi maar de CC is mischien wat overkill voor thuis? Weet er iemand een lichter (en betaalbaar) alternatief voor de Hellborg Club Cab? Is ​de Warwick WCA serie 1x12 heel veel slechter dan de Hellborg Club cab?
Gebruikersavatar
catab
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2018, 14:20

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door catab »

ik heb de warwick wca 4x8 Deze is niet verkeerd zeker voor het geld niet, maar ik vind hem ook niet top. De mijne moet met een 12 of 15 inch anders mis ik te veel laag.
Alles hangt af van wat iemand verwacht en wat hij er voor wil betalen. Maar ik denk dat de Warwick wca op dit moment misschien wel het meest bied voor het geld.
Alleen, en daarom reageer ik eigenlijk, de Warwick die ik heb klinkt niet op laag volume. Klinkt misschien vreemd maar ze klinken dan een beetje vervormend, bij hogere volume totaal geen last.
Anton
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 sep 2011, 16:52

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Anton »

Bedankt voor de tip. Is wel handig om te weten dat deze op laag vermogen zo klinken. Zou dat alleen bij de 4x8 zijn of bij alle WCA cabinets? Had juist gelezen dat de JH Club Cab wel heel goed klinkt op laag vermogen.

Misschien maar beide bestellen en kijken hoe ze klinken.
Anton
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 sep 2011, 16:52

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Anton »

De Club Cab is uitverkocht. Zou de Lo Cab als standalone nog iets kunnen zijn of mis je dan teveel mid en hoog?
Anton
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 sep 2011, 16:52

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Anton »

Er zijn weer wat Hellborg cabs te koop bij Thomann. :)
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Unlord »

5 cabjes waarvan 4 B-stock. Teruggestuurde waren en wellicht niet voor niets.
Plaats reactie