Harde "tik" in Hartke.

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Harde "tik" in Hartke.

Bericht door MR. LEE »

.....Dus meneer Green Goblin heeft exact precies hetzelfde ??? :facepalm: :D
De eerder genoemde oorzaak zou mogelijk kunnen zijn , maar gezien het verhaal dat het lange tijd goed functioneert om daarna ineens zomaar te knallen en te tikken lijkt het mij gewoon een kwestie van een serieus defect.

Deze fout heet in 't vak-jargon : "Intermittent failure".
Het betreft dan een defect , onstabiel component die "zomaar" ineens zo erg ziek wordt dat het maar heel eventjes een schakeling verstoort .
Dit zijn vaak de vervelendste fouten om op te sporen omdat de fout zich zeer kortstondig manifesteert , waardoor het juist moeilijk te meten is ( mbv een scope bijv ).

Bij een vroegere werkgever van mij ( Digital Equipment Co.) werden complete printplaten met deze "soms-wel-soms-niet-fouten" gewoon vernietigd , omdat er anders te veel tijd in zou gaan zitten ,....en omdat de betrouwbaarheid voor langere termijn nooit gegarandeerd kon worden .

Dat zgn "effe" ,.....dat kan dus ook best wel 'ns wat anders uitpakken . :roll:
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Harde "tik" in Hartke.

Bericht door AmericanIdiot »

De leuke storingen....een fohn en koudespray bewijzen dan vaak goede diensten. Maar laat het ding nou eerst eens nakijken en indien nodig doorsolderen. We zijn al een maand verder :lol: .

Van praten wordt hij niet heel.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Harde "tik" in Hartke.

Bericht door Green Goblin »

Ja baas! :-p

Nou ja, ik had nog een optreden staan waarbij ik hem nodig had....de eerstkomende tijd kan ik hem wel missen.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Harde "tik" in Hartke.

Bericht door MR. LEE »

....je kunt ook met z'n allen in gebed gaan ,....het ligt dan in de handen van de Heer of 'ie 't goed blijft doen ....

...of een healing-sessie bij Jomanda...

:lol: :lol:

( effe een beetje gekkigheid maar ,......ik stuur je een PM :wink: )
Plaats reactie