bands van forumleden op youtube

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door evertalbers »

Compilatie van de filmpjes van ons optreden op Dias Latinos (met dank aan alle smartphonefilmers in het publiek).

Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door Hans58 »

Lekkere band!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door BassAgent »

Schaamteloos crossposten:
Hoppeta! Een fijne livesessie die we met Tyranni Flock deden. 12 september releasefeestje van de nieuwe EP in Amsterdam, wees daarbij! Kost nakkes!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door phoerd »

Een stukje van het optreden gisteren in Amsterdam op het hoofddorpplein festival.

Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door wombatboter »

BassAgent schreef: 26 aug 2019, 20:50 Schaamteloos crossposten:
Hoppeta! Een fijne livesessie die we met Tyranni Flock deden. 12 september releasefeestje van de nieuwe EP in Amsterdam, wees daarbij! Kost nakkes!
Ik wou gewoon eens checken hoe het klonk en was niet van plan om het helemaal uit te kijken maar ik betrapte mezelf er op dat ik het toch gedaan heb omdat ik het echt goed vind.
Ik hou van de zorg in de arrangementen, de tijd die erin werd gestoken, het instrumentarium (hoe langer hoe meer, merk ik hoe gitaren zo vaak het geluidsbeeld dichttimmeren) en de virtuositeit..
Soms heb je ook al eens "conservatorium-muziek" bij mensen van jullie kaliber maar dat vermijden jullie zonder er moeite voor te moeten doen..
Zijn hele goeie composities (vraag me af hoe die tot stand komen, vermoedelijk de keyboardspeler die het netjes uitschrijft) en er wordt pittig gespeeld.
Mooie eindes ook, vaak onverwacht...Ik hou van groepen die weten hoe ze moeten stoppen en daaraan gewerkt hebben ipv dat gruwelijke "ik zal wel teken doen"
Je speelt zelf ook echt goed..frasering is leuk en je riskeert af en toe wat, het is niet schools of braaf. Op de fretless doe je mooie dingen (wàt een bas toch)
En toch heb ik het niet voor de Dingwall en herinner ik me opeens mijn eigen bezwaren toen ik er eentje in bruikleen had :-)
Ik vind 'm te "sub" en mis de growl van middentonen.. Ongetwijfeld vind je er zelf je ei in maar wanneer ik je erop zie spelen ben ik zo benieuwd om je hetzelfde nummer eens op bvb een vijfsnarige Ken Smith te horen spelen..
Al bij al, knap gedaan en straffe fusion ! (ik miste wel een onnozel mopje tussen de nummers :-))
what fools these mortals be
djababass
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2012, 14:59

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door djababass »

https://www.youtube.com/watch?v=771I2Ew ... IgIJlnV5VM
jj music house zoetermeer lekker in het zonnetje
Laatst gewijzigd door djababass op 16 sep 2019, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
ONE
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door BassAgent »

wombatboter schreef: 16 sep 2019, 14:38
BassAgent schreef: 26 aug 2019, 20:50 Schaamteloos crossposten:
Hoppeta! Een fijne livesessie die we met Tyranni Flock deden. 12 september releasefeestje van de nieuwe EP in Amsterdam, wees daarbij! Kost nakkes!
Ik wou gewoon eens checken hoe het klonk en was niet van plan om het helemaal uit te kijken maar ik betrapte mezelf er op dat ik het toch gedaan heb omdat ik het echt goed vind.
Ik hou van de zorg in de arrangementen, de tijd die erin werd gestoken, het instrumentarium (hoe langer hoe meer, merk ik hoe gitaren zo vaak het geluidsbeeld dichttimmeren) en de virtuositeit..
Soms heb je ook al eens "conservatorium-muziek" bij mensen van jullie kaliber maar dat vermijden jullie zonder er moeite voor te moeten doen..
Zijn hele goeie composities (vraag me af hoe die tot stand komen, vermoedelijk de keyboardspeler die het netjes uitschrijft) en er wordt pittig gespeeld.
Mooie eindes ook, vaak onverwacht...Ik hou van groepen die weten hoe ze moeten stoppen en daaraan gewerkt hebben ipv dat gruwelijke "ik zal wel teken doen"
Je speelt zelf ook echt goed..frasering is leuk en je riskeert af en toe wat, het is niet schools of braaf. Op de fretless doe je mooie dingen (wàt een bas toch)
En toch heb ik het niet voor de Dingwall en herinner ik me opeens mijn eigen bezwaren toen ik er eentje in bruikleen had :-)
Ik vind 'm te "sub" en mis de growl van middentonen.. Ongetwijfeld vind je er zelf je ei in maar wanneer ik je erop zie spelen ben ik zo benieuwd om je hetzelfde nummer eens op bvb een vijfsnarige Ken Smith te horen spelen..
Al bij al, knap gedaan en straffe fusion ! (ik miste wel een onnozel mopje tussen de nummers :-))
Ah wat vet om te lezen Geert! Thanks :) Over die Dingwall: het is denk ik deels ook wel de mix; ik zit direct ingeprikt en door die Eich wil het behoorlijk hoor ;) Ik snap wel wat je bedoelt, ik zit nog een beetje te pielen met de EQ van die bas (die staat hier uit trouwens) t.o.v. de EQ van m'n amp (die hetzelfde staat als bij al m'n andere bassen). Maar dat heeft-ie niet nodig. Je hoort hem ook op onze nieuwe EP, op deze track. Net even een iets ander soundje.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
djababass
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2012, 14:59

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door djababass »

ONE
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door Hans58 »

Van Hidde's Tyranni Flock had ik al eens gemeld dat ik het supergaaf vind; fijne fusion die aardig virtuoos is maar voor mij niet "bedacht" aanvoelt.
De BluesBones zijn lekker; ik kreeg wat flashbacks naar de Vintage Blues Band waar ik eind jaren '90 in speelde. Zelfde bezetting en "feel". Tof bandje!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door evertalbers »

Ik zit nu ook allebei even te luisteren 8) . Is er iets veranderd bij Tyranni Flock? Ik ben niet zo'n fusion liefhebber maar vind dit leuker om naar te luisteren dan wat ik me kan herinneren van eerdere opnamen, maar kan er niet direct de vinger op leggen waarom. Affijn, is in ieder geval beter dan andersom.

En die Bluesbones zijn fijn, relaxed, goede beheersing van jullie dynamiek, en ook goed Engels gezongen.
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door evertalbers »


Opgenomen met een MP3-recordertje in het publiek. Niet perfect, maar in ieder geval weer een stuk beter dan ons vorige promofimpje.
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 618
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door Kaasbaas »

evertalbers schreef: 20 mar 2020, 14:53 -video-
Opgenomen met een MP3-recordertje in het publiek. Niet perfect, maar in ieder geval weer een stuk beter dan ons vorige promofimpje.

Is dat nou een 5 snaar op een markbass 801 ? :P Lastig te zien wat er precies staat.
Ik ben zelf nog op zoek naar een klein combotje geschikt voor de huiskamer en 5 snaar.
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door evertalbers »

Kaasbaas schreef: 12 apr 2020, 18:35 Is dat nou een 5 snaar op een markbass 801 ? :P Lastig te zien wat er precies staat.
Ik ben zelf nog op zoek naar een klein combotje geschikt voor de huiskamer en 5 snaar.
Ja, knap gezien. Hij trekt de lage B redelijk en heeft vooral een erg fijne basisklank. Mag ook wel, want je hebt bijna geen toonregeling. Ik heb een oude Italiaanse, de fan daarvan is eigenlijk te hard voor thuis, de nieuwere schijnt wat stiller te zijn.

Als ik me goed herinner stond ik bij dit optreden ook over de DI om een goede mix te hebben achter in de nogal diepe woonkamer, links buiten beeld. Daar stond ook een speaker.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door deevit »

Prog uit Groningen, de eerste 'single' (onder de 10 minuten kan nog toch?).

Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: bands van forumleden op youtube

Bericht door Hagen »

Van T-Flock tot hier even geluisterd. Een mooie mand vol diverse stijlen. Die fretlose bas van Hidde in die wonderlijke fusion, de vrolijke salsa, de vette blues met hammond en een goede strot, tot aan deze Perfect Storm met zweef-, droom- en rockpassages. Thx all! Weer drie kwartier amusement op mijn thuisstudeerdag. Goede muzikanten, om jaloers op te worden.

Nee, Gerard, nu niet je bas pakken! Met je koffie nu aan de studie. :|
Plaats reactie