Bas uit de States halen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

In het geval van Ebay lijkt me dat stug. Je moet gewoon de Ebay factuur opsturen en aan de hand daarvan moet je betalen.
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
J0ttem
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 feb 2009, 20:32

Bericht door J0ttem »

Mijn 2 bassen komen ook uit de States (ivm prijsverschillen, beide verzonden via USPS en beide 2e hands).

M'n Bongo was in 4 dagen van LA naar A'dam, maar lag vervolgens ~3 weken bij de douane (die lui staan bekend om hun 'snelheid'). Kwam ook doordat de verzender een veel te lage prijs op had gegeven, en ze vroegen mij dus de Paypal Factuur.

Het zelfde gebeurde ongeveer met mijn Geddy, hier was het probleem alleen dat de verzender gewoon de hele prijs had vermeld, zonder verzendkosten (die tellen namelijk ook mee met de invoerrechten, dikke bullshit imo, maar ach >_> ). Dus vroegen zij mij weer om een Paypal Factuur. 't heeft in totaal zo'n 2 weken geduurd tot ik 'm in mijn handen had.

Beide bassen kwamen veilig en wel aan (de 1 in een koffer, de ander in een gigbag, natuurlijk voorzien solide verpakking), de invoerrechten moesten direct per cash aan de bezorger betaald worden.

Al met al is het best aan te raden, het vereist wel wat geduld, maar het heeft mij honderden euro's gescheeld, zorg alleen dat je voor de tijd ff aan de verzender meld welk bedrag hij moet opschrijven. :)
Laatst gewijzigd door J0ttem op 14 apr 2010, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7658
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Wel schokkend dat ze je om een factuur vragen, de mazen van de wet worden met de dag kleiner.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
sickpunk

Bericht door sickpunk »

sja opzich weinig mis mee vind ik... alleen dat je over de verzendkosten moet gaan betalen vind ik wel zo vreemd!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Naja, als-ie de gigbag (die trouwens errug goed is) in een hoop piepschuim in een ruime doos doet kan er weinig mis gaan dus?

Het vervelende met UPS en FedEx ten opzichte van USPS (heb ik me laten vertellen) is dat ik $175 aan verzendkosten méér betaal bij eerstgenoemden.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

verzendkosten voor een bas uit de states zijn normaal tussen de 125 en 180$ als ik het me goed herinner.
Wat heb je gekocht trouwens?
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

I'm guessing: een Rob Allen?
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ja, ik zat al even bij UPS te kijken en het valt best mee.

Ik heb nog niks gekocht, weet ook nog niet of ik 't überhaupt ga doen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

BassAgent schreef:Naja, als-ie de gigbag (die trouwens errug goed is) in een hoop piepschuim in een ruime doos doet kan er weinig mis gaan dus?

Het vervelende met UPS en FedEx ten opzichte van USPS (heb ik me laten vertellen) is dat ik $175 aan verzendkosten méér betaal bij eerstgenoemden.
Weet niet wat je van plan bent te gaan kopen, maar voor een paar tientjes heb je al een case. Daar zou ik me echt wel prettiger bij voelen. It's up to you uiteraard.
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

BassAgent schreef:Naja, als-ie de gigbag (die trouwens errug goed is) in een hoop piepschuim in een ruime doos doet kan er weinig mis gaan dus?

Het vervelende met UPS en FedEx ten opzichte van USPS (heb ik me laten vertellen) is dat ik $175 aan verzendkosten méér betaal bij eerstgenoemden.

Ik heb een tijdje geleden mijn Helborg bas opgestuurd naar Spanje in een gigbag die goed ingepakt was met extra piepschuim in een dikke kartonnen doos. Hoe ze het doen is me een raadsel maar er was toch schade aan de bas (één van de volumeknoppen was gebarsten). Vermoedelijk is een koffer toch altijd iéts veiliger ?
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7658
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

sickpunk schreef:sja opzich weinig mis mee vind ik... alleen dat je over de verzendkosten moet gaan betalen vind ik wel zo vreemd!
Da's inderdaad een beetje oneerlijk, maar al wel heel lang zo.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Jarno schreef:
sickpunk schreef:sja opzich weinig mis mee vind ik... alleen dat je over de verzendkosten moet gaan betalen vind ik wel zo vreemd!
Da's inderdaad een beetje oneerlijk, maar al wel heel lang zo.
Eigenlijk valt dat zelfs nog wel mee in mijn nederige opinie. Het gaat om de handelswaarde hier. En daar komt ook bij een nieuw instrument dat hier te koop staat altijd een doorberekening van de transportkosten bij.
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Ja inderdaad, en ik zou verder niks met waardes doen ook. Bij mij werd ook factuur gevraagd omdat verzender er gift op had gezet van 250 euro... kost alleen maar tijd.

Verder komt al het onderstaande bekend voor. koffer is ook wel chill denk ik, zeker als het een waardevol instrument is. Mijn asat kwam ook in koffer aan, alleen er is dermate mee gegooid dat de rails (de randen van e koffer die in elkaar vallen als die sluit) aan de voorkant gewoon omgebogen was. Ik denk dat de bas daar heeeel hard tegen aan geschoven is. Geen bas schade verder. Dus ook in de koffer goed laten vast leggen opvullen.
Gebruikersavatar
hazb74
Berichten: 138
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:25

Bericht door hazb74 »

basloze fret schreef:verzendkosten voor een bas uit de states zijn normaal tussen de 125 en 180$ als ik het me goed herinner.
Wat heb je gekocht trouwens?
Als je een forwarding company gerbruikt zoals Bonvu.com zijn over het algemeen de kosten vele malen lager, ivm volumekorting die die bedrijven kunnen bedingen (Thomann verzendt altijd vanuit Duitsland voor 8 euro, ook bij 30 kilo - ook door volume). Je kunt bij verzending kiezen welke carrier je wilt gebruiken en kunt dus direct prijzen vergelijken.

Mijn laatste bas (overigens in een FLIGHTCASE verstuurd) kostte mij qua verzendkosten 100 dollar en inklaring gaat nou eenmaal over het gehele bedrag omdat de NL staat BTW berekend (19%) over de factuurwaarde en daar komt dan nog de handling fee (meestal euro of 25 bij).
Gear? Maakt niet echt uit, want een goede toon komt toch uit je vingers.....
Gebruikersavatar
R.E.D.
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:41

Bericht door R.E.D. »

Nog een frustrerend aspect aan verzenden in dozen waar ze mee gooien: Je moet tekenen voor 'goede' ontvangst, anders krijg je je pakket niet. Maar je mag het pas openen als je al getekend hebt.
Ik heb eens gevraagd of de bezorger dan in ieder geval even wilde wachten tot ik de doos open had, maar 'daar kon hij niet aan beginnen'.

Zucht...
Plaats reactie