Bas uit de States halen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

berth schreef:
Jarno schreef:Da's inderdaad een beetje oneerlijk, maar al wel heel lang zo.
Eigenlijk valt dat zelfs nog wel mee in mijn nederige opinie. Het gaat om de handelswaarde hier. En daar komt ook bij een nieuw instrument dat hier te koop staat altijd een doorberekening van de transportkosten bij.
Ah, en die worden ook per stuk verscheept a 140USD? Eerlijk zou zijn een redelijk bedrag aan transportkosten te belasten, als je het zou willen vergelijken met instrumenten in de winkel.
Daarnaast vraag ik me af of het over de handelswaarde gaat of over de echte waarde (aanschafprijs), als de BTW over de handelswaarde geheven zou worden, dan zouden importeurs een aanslag krijgen over het bedrag waarvoor ze het instrument verder verkopen, of zelfs waarvoor het instrument uiteindelijk in de winkel zou liggen.
Zouden ze niet zo leuk vinden, denk ik, een instrument van 600 euro importeren en invoerrechten betalen over 1100 euro.

Afijn, gevoelsmatig is het betalen van invoerrechten op transportkosten wat mij betreft niet zo eerlijk, BTW over transportkosten is een ander verhaal.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
naut
stoeipoes
Berichten: 6104
Lid geworden op: 06 dec 2005, 19:57

Bericht door naut »

Ik ben hem zelf gaan ophalen. Leukste manier en geen gedoe met inklaring enzo, gewoon door "nothing to declare" wandelen :mrgreen:
And never even ask the reason why
She said so
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

We hadden tot voor kort een Amerikaanse gitarist in de band en die had zijn hele studio (flichtcases vol spullen), zijn versterker en een stapel gitaren zo het land binnengehaald. Niet alles in één keer uiteraard maar alles zonder ooit aangeklampt te worden.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

naut schreef:Ik ben hem zelf gaan ophalen. Leukste manier en geen gedoe met inklaring enzo, gewoon door "nothing to declare" wandelen :mrgreen:
Wel stevig deo-en 's-ochtends en op tijd die zweetdruppels van het aangezicht vegen :-)
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Jack

Bericht door Jack »

Ik ben destijds onwetend als ik toen was ook 2 keer door de NTD gate gelopen met mijn 63 P , kreeg geen vragen en geen commentaar.

Achteraf besefte ik echter wel dat ik er geweldig mee in de problemen mee had kunnen komen. :facepalm:
Jaren later dus maar gewoon eerst langs de nederlandse douane om een transfer document te halen....koste ook nog eens niets.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

[maffia modus]Is dat nog een manier om door de mazen van de wet te zwemmen? Cheapie heen, mooi instrument terug? Wat staat er allemaal op zo'n transfer document? [/maffia modus]
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Jack

Bericht door Jack »

merk model kleur serienummer...exacte inhoud van de tas en koffer,, :cry:

no go dus Jarno. :wink:
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

G*ddammit!
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Jack

Bericht door Jack »

inderdaad.... :cry:
Gebruikersavatar
naut
stoeipoes
Berichten: 6104
Lid geworden op: 06 dec 2005, 19:57

Bericht door naut »

Jarno schreef:
naut schreef:Ik ben hem zelf gaan ophalen. Leukste manier en geen gedoe met inklaring enzo, gewoon door "nothing to declare" wandelen :mrgreen:
Wel stevig deo-en 's-ochtends en op tijd die zweetdruppels van het aangezicht vegen :-)
Vrindelijk lachen en met lange wimpers knipperen.
Ik ben ook al met 10 katten en 1 hond door de nothing to declare gelopen, dat kun je echt niet missen als douanier en nog werd me niks gevraagd.
And never even ask the reason why
She said so
Gebruikersavatar
AceyDeucey
Berichten: 413
Lid geworden op: 09 apr 2007, 20:19

SR4 30th uit de states

Bericht door AceyDeucey »

Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk met de betaling van een bas uit de states? Ik zit bij de ING en heb geen creditcard/paypal/wat dan ook.

Ik ben stapelverliefd op deze bas, maar vind het dood-eng om zo'n ding te kopen van iemand duizenden kilometers verderop. Over de bas zelf maak ik me geen zorgen, maar het betalen, verzenden.. enz. Ik heb een eventuele koper voor mijn SR5 dus het geld is er in principe.. 1200 dollar + laten we zeggen 200 verzendkosten + 19% inklaring zou ergens rond de 1300 euri uit gaat komen.
Yamaha BB 414
Music Man StingRay ltd. '06
Music Man Bongo HH black sparkle
Modulus Flea-Bass

Markbass CMD121
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Iemand zoeken die paypal heeft (al dan niet via het forum) of een creditcard, en via daar proberen?
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Ik heb wel Paypal hoor, en haal ook geregeld wat uit de States dus met de hele manier van doen ben ik meer dan bekend.

Het lijkt heel eng, komt vooral omdat het zo ver weg is en zo uit je handen lijkt. Wat dat betreft is het in Nederland zelf verzenden ook niet controleerbaar (misschien is een buitenlandse zending nog wel makkelijker als je kijkt naar hoe slordig TNT met z'n T&Tsysteem omspringt)

Gewoon doen! ;)
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Ik zit idd te denken 3 van mijn 4 bassen komen uit het buitenland. 2 uit japan en 1 uit de states. Geen problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

William Sanders schreef:Iemand zoeken die paypal heeft
:shock: Je kunt PayPal gewoon aan je ING rekening koppelen ennut kost niks ..........
Experience is the ultimate teacher
Plaats reactie