Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18703
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Pedullist »

Dat is zijn gebruikelijke toevluchtsoord?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22623
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

Het is een soort Von Trapp reflex..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door berth »

Gibson Thunderbird NR Pelham Blue heeft het pand ondertussen verlaten.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Hans58 »

De witte ESP/Vox Humana Jazzbas is met zijn nieuwe eigenaar mee.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Erwin1983 »

8E36A3BB-2775-4259-AFB9-D94673E03F13.jpeg
8E36A3BB-2775-4259-AFB9-D94673E03F13.jpeg (1.35 MiB) 4642 keer bekeken
Ik heb mn rick vanmiddag bij zijn nieuwe baas FCspoiler gebracht.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Hans58 »

Is onze Alembic junkie Flip van zijn geloof gevallen? :D
Mooie Rick trouwens!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Rieno »

Je moet wat in een Metallica Tribute band hè ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Hans58 »

Dat dan weer wel ja!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door SpcMnk »

Omdat het tegewoordig alleen nog maar 6 snarig is, en af en toe 4, zijn er twee 5 snaren mogen vertrekken. Ik heb nu nog een 5 snaar over, dat voldoet voorlopig.

Afbeelding

En deze:

Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door rich13 »

Mijn draadloze setje Samson Stage 55 is voor een leuke prijs naar een gitarist in Tiel gegaan.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Spaghettihout »

De fretloze Yamaha BB400s, het was geen gelukkig huwelijk, degene die hem overnam was er zeer blij mee, ik kreeg zelfs meer dan wat er afgesproken was!!
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door JohandeJong »

De Aguilar TH350 is vertrokken.
Ik heb de laatste tijd nogal wat gekocht en verkocht. Wat een idioot dacht ik nog, wie doet dat nu. Maar nu kwam ik deze draad tegen en kom er achter dat het iets moet zijn dat bassisten doen........... ;)
Anyway, nog niet zo lang geleden had ik via Marktplaats een Aguilar TH350 aangeschaft. Want ik dacht toen, dat is het summum. Helaas viel het apparaatje mij erg tegen. Een nogal vlakke sound en minder power dan ik verwachtte. Vergeleken met mijn EBS Reidmar 250 had ik meer verwacht maar de TH350 bleef er, in mijn beleving, ver bij achter.
Vorige week heb ik de TH350 ingeruild voor hetzelfde bedrag dat ik er voor had betaald (en op Marktplaats er voor zou vragen). Ingeruild tegen een Eich T900. Qua sound en power kan deze zich meten met de EBS Reidmar 250 hoewel de Eich wel veel 'cleaner' klinkt. Of dat een voordeel is moet nog blijken en of deze de 'op papier' extra power t.o.v. de EBS gaat waarmaken moet ook nog blijken. Dat zal waarschijnlijk pas duidelijk worden in een grotere ruimte met meer cabinets. Het is een duur ding en dat zal toch ergens te voorschijn moeten komen.
In ieder geval is het een blijvertje evenals de Reidmar die ook niet meer weg gaat (voorlopig althans). Nu nog de TC Electronic BH550 zien te verkopen.
Laatst gewijzigd door JohandeJong op 06 okt 2019, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door JohandeJong »

2 van de 3 EBS 112CL cabinets verkocht.
Op zich uitstekende cabinets maar ik ben laatst in het bezit gekomen van 2 Aguilar SL112 cabinets. En als je die naast de EBS cabinets hoort dan is de keuze niet zo moeilijk. Die Aguilar kastjes kosten ongeveer 2,5x zo veel als de EBS maar in mijn oren zijn ze dat wel waard. Zo veel als de TH350 mij tegen viel zo kreeg ik het WoW gevoel bij de cabinets.
Mijn overgebleven EBS cabinet voldoet uitstekend maar als die goed verkocht wordt dan komt er vast nog een Aguilar SL112 bij.
Laatst gewijzigd door JohandeJong op 06 okt 2019, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door JohandeJong »

Ja, in dit onderwerp willen jullie weten wat er de deur is uitgegaan en waarom? Ik ga nog even door want er is de afgelopen weken nogal wat verschoven hier.

Ibanez SR1010. Een Japanse Prestige bas uit 1999. Begin augustus geruild tegen een EBS cabinet. Fors aantal uren aan besteed om op te knappen (poetsen en afstellen). Ontdekt dat deze lijn van Ibanez toch wel erg goed is en erg fijn bespeelbaar. Naar aanleiding van deze bas een nieuwe Ibanez SR1820 met een leuke korting aangeschaft. Daarna de SR1010 voor een schappelijke prijs verkocht aan iemand in Eindhoven. Ik hoop dat hij er heel blij mee is.

Ibanez EDB 555 Ergodyne (wood). Toch wel een bijzondere bas. Deze kocht ik afgelopen voorjaar in Hoofddorp in niet al te beste conditie maar zuiver en alleen om kennis te maken met een 5-string. Ik heb hier vele uurtjes aan poetsen en afstellen aan besteed en de bas kwam hieruit te voorschijn als was hij nieuw. Geen noemenswaardige beschadigingen of wat dan ook.
Deze bas was voor mij aanleiding om toch maar een 5-snarige fretless aan te schaffen. Dat werd de Ibanez GWB20th. Daarna heb ik de EDB verkocht omdat ik van mening was dat ik deze niet nodig had.
Kort geleden stond de bas weer op Marktplaats. De toenmalige koper had de bas voor hetzelfde doel gebruikt als ik, nml. ontdekken of hij wel een 5-snarige bas zou willen hebben. Hij heeft daarna 2 5-snarigen gekocht van G&L welk model hij beter bij hem vond passen. Omdat ik toch wel, o.a. vanwege het vele poetswerk, enige binding met de EDB had gekregen en het jammer vond dat ik hem had verkocht, heb ik deze weer terug gekocht.

Zo heb ik nog wel wat dingetjes die het huis zijn binnengekomen en weer hebben verlaten maar bovenstaande zijn toch wel dingen die een beetje een verhaal hebben voor mij.
Ibanez SR1010.jpg
Ibanez SR1010.jpg (64.83 KiB) 4029 keer bekeken
Ibanez EDB555 Ergodyne.jpg
Ibanez EDB555 Ergodyne.jpg (57.44 KiB) 4029 keer bekeken
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Bertjefred »

Hahah wow! Wat grappig dat je de edb555 ooit uit Hoofddorp heb gehaald. Daar kom ik namelijk oorspronkelijk vandaan. Mooi cirkeltje en goed dat die weer bij je terug is. het is een prima bas! Ik heb nu eindelijk de goede imbussen om de G&L L5000's af te gaan stellen. Alleen is dat inmiddels wel erg :offtopic:

Dus dan nog maar melden dat mijn Baby Sumo poweramp weg is.
Plaats reactie