Refinish van bassen.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Refinish van bassen.

Bericht door NURZE »

Beste,

Ik vroeg me nu eigenlijk af wat de beste manier van refinishen was. is het bv mogelijk om een bas te refinishen met autolak? Wat zou dat efect zijn?

Waarom ik dat vraag is omdat mijn pa erg handig is met het spuiten van auto's. Heeft er al talloze gespoten met telkens een mooi resultaat.

If not wat zijn dan gangbare prijzen om een bas te lakken? enkel de body dan?

Bedankt!
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Autolak werkt prima, zie m'n witte P en Perencaster. De hippe kleurtjes op oude Fenders zijn ook autolakken van DuPont. Netjes schuren en dan laten spuiten (en de spuiter zeggen dat de bas niet moet drogen in de oven, je mag één keer raden hoe ik dat weet....)
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

NURZE schreef:Beste,

Ik vroeg me nu eigenlijk af wat de beste manier van refinishen was. is het bv mogelijk om een bas te refinishen met autolak? Wat zou dat efect zijn?

Waarom ik dat vraag is omdat mijn pa erg handig is met het spuiten van auto's. Heeft er al talloze gespoten met telkens een mooi resultaat.

If not wat zijn dan gangbare prijzen om een bas te lakken? enkel de body dan?

Bedankt!
Ga je je Ric refinishen?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
pol
Berichten: 1079
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Bericht door pol »

dat afschuren is wel een klotejob, ik heb dat eens gedaan met mijn Gibson V, met de hand allemaal, heeft me toch wat weken tijd gekost, en toen kwam ik erachter dat je ze niet tot op het blote hout geschuurd moest zijn :D
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Volledig akkoord... Schuren is een HEL! Dan besef je pas hoeveel lagen verf er op zo'n body zitten. :)


Sven... je gaat me toch niet zeggen dat ze ooit een body van jou hebben willen bakken? :D
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

tjoepatjoep schreef:Ga je je Ric refinishen?
Kevin mag dan wel fan zijn van jetglo's maar zelfs hij zal een Ric niet onder handen nemen denk ik hoor. :)
Ik meen gelezen te hebben dat hij misschien de Musicman een facelift wou geven...
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Peter steekt toch ook al zijn zelfbouw-bassen binnen bij zijn buurman-carrossier om te laten spuiten ?
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Blackadderke schreef:
tjoepatjoep schreef:Ga je je Ric refinishen?
Kevin mag dan wel fan zijn van jetglo's maar zelfs hij zal een Ric niet onder handen nemen denk ik hoor. :)
Ik meen gelezen te hebben dat hij misschien de Musicman een facelift wou geven...
Oh ja, dat klopt... :jaaaaa:
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Peter

Bericht door Peter »

padawatje schreef:Peter steekt toch ook al zijn zelfbouw-bassen binnen bij zijn buurman-carrossier om te laten spuiten ?
Zekers...altijd een mooi resultaat met "autolak". M'n OTM Precision is er een goed voorbeeld van bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

RUIS schreef:Autolak werkt prima, zie m'n witte P en Perencaster. De hippe kleurtjes op oude Fenders zijn ook autolakken van DuPont. Netjes schuren en dan laten spuiten (en de spuiter zeggen dat de bas niet moet drogen in de oven, je mag één keer raden hoe ik dat weet....)
Hij is natuurlijk aangebrand toen je de appeltaart aan het schuren was en je je afvroeg wat je nu eigenlijk aan het doen was :mrgreen:
Nog steeds goed bezig....
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

cool, zowel mijn pa als een kameraad spuiten regelmatig wagens met erg veel succes.

De volgende bas wordt dus WIT!
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Je gaat toch niet die mooie sunburst Musicman van je overspuiten wel?
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik denk een P-to-be?
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Oh ok, dan is het goed. Wat jullie allemaal met die P's doen zal me een worst wezen verder. :mrgreen:
Peter

Bericht door Peter »

Een droge worst bedoel je neem ik aan?
Plaats reactie