DOCU Topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: DOCU Topic!

Bericht door Strabel »

Rieno schreef: 08 mar 2019, 12:36 Ik vraag me vooral af wat er waar is..er is een rechtzaak geweest, hij is vrijgesproken. Dan vind ik het erg lastig om zo'n verhaal zonder nieuwe feiten en van 1 kant alsnog voor waar aan te nemen.
Kom op Rieno,USA,waar GELD de waarheid spreekt. :(
Toen in de jaren 90 al filmpjes en verhalen naar buiten kwamen,en niet zozeer over misbruik maar meer de algehele levenswijze van M.J,was toch wel duidelijk dat
M.J. voor geestelijke welzijnswerkers een goudmijn zou kunnen zijn.
Dat ouders hun kinderen bij M.J. lieten "logeren" in die periode geeft wel aan dat veel mensen erg naïef (op zijn zacht's gezegd) waren.
Geld en roem bewerkstelligen dat er vaak (zeker in de USA) wat "creatiever" met sommige zaken word omgegaan.
Ik heb de docu niet gekeken ,maar zou die ouders toch wel eens willen horen hoe die er toen over dachten.
Voor mij was ieder geval toen al duidelijk (90er jaren),dat er wel wat aan de hand was met de geestelijke gesteldheid van M.J.
Over rechtspraak in de USA kun je een aparte topic vol schrijven,maar als "nuchtere" Nederlander, "waar rook is,is vuur", is altijd een aardige leidraad.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: DOCU Topic!

Bericht door JohnBoy »

Waar rook is, is rook. Aannames zijn de moeder van alle fuckups.
C'est la retorique qui fait la musique
Haico

Re: DOCU Topic!

Bericht door Haico »

Er zijn vele motieven om te liegen, motieven om de waarheid te verzwijgen, motieven om nu pas de waarheid te spreken.

Mijn tip: Bekijk oordeelvrij. Laat motieven voor wat ze zijn. Verhalen over misbruik zijn verschrikkelijk.

De docu HOEFT je blik op het euvre van MJ niet te veranderen. De beschuldigingen zijn niet nieuw. Het enige wat veranderd is, is dat er nu een docu is met verhalen van 2 van de jongens. Je KAN het gewoon naast je neerleggen zonder te oordelen. Net zoals men deed na de beschuldigingen in 1993 (Jordy), 2005 (Gavin), 2012 (Wade) en 2014 (James).
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: DOCU Topic!

Bericht door wombatboter »

Ik ben beginnen kijken als MJ-fan maar ik heb mijn eigen subjectieve "ik" toch laten oordelen dat ik de jongens geloofde...Het doet wat wanneer je die lange documentaire gezien hebt, ik denk dat het moeilijk is om er iets over te zeggen wanneer je het niet bekeken hebt. Je hoort de ouders, de slachtoffers en hun argumentatie en er is toch genoeg foto-materiaal waarbij je je serieus vragen zit te stellen wat MJ daar überhaupt zat te doen bij die mensen thuis of bvb 7 uur lang met een kind zit te bellen.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: DOCU Topic!

Bericht door Strabel »

JohnBoy schreef: 12 mar 2019, 10:54 Waar rook is, is rook. Aannames zijn de moeder van alle fuckups.
Hier is/was echt wel vuur.
Een volwassen vent die zich altijd als klein kind is blijven gedragen ,"you tell me?"
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: DOCU Topic!

Bericht door JohnBoy »

Strabel schreef: 12 mar 2019, 11:16
Een volwassen vent die zich altijd als klein kind is blijven gedragen ,"you tell me?"
U bent psychiater? Het halve forum zou kindermisbruiker zijn als dat het criterium is.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: DOCU Topic!

Bericht door Strabel »

Gezond verstand misschien?
Dat je psychiater zou moeten zijn dat er iets aan de hand is/was met M.J . :lol: :lol: :lol:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: DOCU Topic!

Bericht door JohnBoy »

Strabel schreef: 12 mar 2019, 11:36 Gezond verstand misschien?
Dat je psychiater zou moeten zijn dat er iets aan de hand is/was met M.J . :lol: :lol: :lol:
Gezond verstand is: Niet oordelen.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: DOCU Topic!

Bericht door Strabel »

JohnBoy schreef: 12 mar 2019, 11:54
Gezond verstand is: Niet oordelen.
Heeft geen ene reet met elkaar te maken. :jaaaaa:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: DOCU Topic!

Bericht door Strabel »

^@ Johnboy .Buiten het feit dat M.J een begenadigt muzikant/liedjesschrijver/danser was,hoe kijk jij dan naar M.J als "prive"persoon.
Prive bestaat natuurlijk niet als je zo bekend bent.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: DOCU Topic!

Bericht door JohnBoy »

Strabel schreef: 12 mar 2019, 12:11 ^@ Johnboy .Buiten het feit dat M.J een begenadigt muzikant/liedjesschrijver/danser was,hoe kijk jij dan naar M.J als "prive"persoon.
Prive bestaat natuurlijk niet als je zo bekend bent.
Wie zijn wij om een oordeel over hem te hebben?

Voordat je boos wordt: Ik ben er van overtuigd dat alleen de mens zelf uiteindelijk over zichzelf kan oordelen.

Voor zover de mens elkaar moet veroordelen om elkaar te beschermen, hebben we dit geregeld in rechtssystemen. Dit is om eigenrichting/anarchie/onrecht te voorkomen.

Hou je deze grenzen niet aan, zoals, laten we voor de grap zeggen Hitler, dan ben je een gevaar voor de mens in plaats van deze te beschermen.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: DOCU Topic!

Bericht door Strabel »

Een mening hebben en discussie voeren heeft niks met boos zijn te maken.
Deze valkuil over het rechtssysteem in de USA trap ik niet in .(O.J. Simpson is daar 1 vb van).
Oordelen is een dagelijkse gang van zaken plus dat de rechterlijke macht niks anders doet.
En jij haalt zelfs Hitler erbij,heb jij zeker ook geen oordeel over?
Please me;oordeel eens voor de grap.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: DOCU Topic!

Bericht door JohnBoy »

:) Hitler is dood
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8240
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: DOCU Topic!

Bericht door Mach1 »

JohnBoy schreef: 12 mar 2019, 12:18
Strabel schreef: 12 mar 2019, 12:11 ^@ Johnboy .Buiten het feit dat M.J een begenadigt muzikant/liedjesschrijver/danser was,hoe kijk jij dan naar M.J als "prive"persoon.
Prive bestaat natuurlijk niet als je zo bekend bent.
Wie zijn wij om een oordeel over hem te hebben?

Voordat je boos wordt: Ik ben er van overtuigd dat alleen de mens zelf uiteindelijk over zichzelf kan oordelen.

Voor zover de mens elkaar moet veroordelen om elkaar te beschermen, hebben we dit geregeld in rechtssystemen. Dit is om eigenrichting/anarchie/onrecht te voorkomen.

Hou je deze grenzen niet aan, zoals, laten we voor de grap zeggen Hitler, dan ben je een gevaar voor de mens in plaats van deze te beschermen.
Mooi gezegd!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Can of worms

Bericht door Peachabell »

Ik hield het niet uit bij die docu. Heb het 3x geprobeerd, maar kon het niet verstouwen.
Wat heb je er aan die man na z'n dood aan de schandpaal te nagelen?

Verder ben ik geen groot fan van Michael Jackson, die ik wel een groot artiest vind.
Maar ik vond het een mafketel, met z'n kinderpretpark aan huis, dat soort idioterie vertrouwde ik niet.
Volgens de docu zat ik daar met m'n 'gut feeling' dus niet ver naast.

Of daarddor Jackson's muzikale nalatenschap besmet is?
Dat waag ik te betwijfelen. Picasso was bijvoorbeeld aantoonbaar een hufter tegen z'n vrouwen.
Z'n kunst wordt er niet minder om gewaardeerd.

Waar ik vervolgens mee blijf zitten, is dat er nog eens over het graf van een getroubleerd artiest gezeken wordt.
Wat niets meer veranderd, terwijl er legioenen met mensen zijn die nog wel aangepakt kunnen worden, maar waarbij om de een of andere reden de procesgang bij stagneert. Hierbij denk ik onder andere aan een goede bekende van me, die een grote drempel over moest om aangifte te doen, om vervolgens te vernemen dat er niets mee gedaan wordt.
Plaats reactie