Queen topic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Haico

Re: Queen topic

Bericht door Haico »

Je zou inderdaad denken dat het commerciecircus na het maken van de meest succesvolle muziekfilm aller tijden een beetje klaar zou zijn.
Oh wacht... er komt ook nog een musical. Het uitmelken gaat gestaag door. :)
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Queen topic

Bericht door Brinkmeister »

En voor het geld hoeven ze het echt niet meer te doen. De laatste concertreeks heb ik echter overgeslagen omdat die kaartjes echt debiel duur waren.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Queen topic

Bericht door Hagen »

ja, je kan te ver gaan. Dat was ook mijn eerste gedachte. Laten we even afwachten wat het wordt voordat we het affikken.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

Het gáát ook te ver. In de tijd van Freddie was dat juist een leuke provocatie. Álles was over de top. Alleen bracht hij er met zijn enorme performance en talent een rechtvaardigend element in wat ze nu al lang kwijt zijn. En ik denk dat Deacon juist daarom is afgehaakt. Het sloeg nergens meer op zonder Fred.
C'est la retorique qui fait la musique
Haico

Re: Queen topic

Bericht door Haico »

Affikken? De kwaliteit zal vast weer erg hoog liggen.

Echter... de balans tussen iets nieuws brengen en het uitmelken van de gloriedagen is wat zoek.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Queen topic

Bericht door rich13 »

Er was toch al een musical?

Jazz en The Game zijn echt wel goed, en Innuendo een prachtig coda. Daarna hield het voor mij ook op. Maar ik heb er ook nooit een geheim van gemaakt dat ik Bohemian Rhapsody niet meer dan aardig vindt. Maar goed, het publiek smult, dus reden genoeg om er geld uit te slaan. En waarom ook niet, zolang er vraag is.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Queen topic

Bericht door didi »

JohnBoy schreef: 19 aug 2019, 21:52 Dan heb je Jazz en The Game nog gemist, hun laatste echt vette platen.

Daar staan nog een paar aardige tracks op idd.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Queen topic

Bericht door didi »

Phil Lynott zou vandaag 70 zijn geworden.
Ik moest nog denken aan die amerikaanse tour die Queen in 1977 deed met Thin Lizzy in het voorprogramma .
Thin Lizzy was zwaar onder de indruk van de professionele aanpak van Queen. Echter, het voorprogramma pakte zo goed uit in de zaal dat Mercury er zenuwachtig van werd. Lizzy heeft nooit de status van Queen voor elkaar kunnen boxen want het was een ongeregeld zootje alcoholisten. Anderzijds beleven ze wel altijd rock'n roll en rauw.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Queen topic

Bericht door Pellek »

rich13 schreef: 20 aug 2019, 15:09 Er was toch al een musical?

Jazz en The Game zijn echt wel goed, en Innuendo een prachtig coda. Daarna hield het voor mij ook op. Maar ik heb er ook nooit een geheim van gemaakt dat ik Bohemian Rhapsody niet meer dan aardig vindt. Maar goed, het publiek smult, dus reden genoeg om er geld uit te slaan. En waarom ook niet, zolang er vraag is.
Ja die musical heb ik 15 jaar geleden gezien. Was erg goed, maar een is genoeg lijkt mij.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6211
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Queen topic

Bericht door LemmyNL »

JohnBoy schreef: 20 aug 2019, 13:53 Het gáát ook te ver. In de tijd van Freddie was dat juist een leuke provocatie. Álles was over de top. Alleen bracht hij er met zijn enorme performance en talent een rechtvaardigend element in wat ze nu al lang kwijt zijn. En ik denk dat Deacon juist daarom is afgehaakt. Het sloeg nergens meer op zonder Fred.
Sinds 'ie er bij is gaan liggen is er echt niks zinnigs meer verschenen. Er is een heel goede reden dat bijvoorbeeld 'it's a beautiful day' nog op de plank lag.... dat is geen nummer, dat is een lang intro met een anticlimax.

En ik ben echt wel fan.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Queen topic

Bericht door bobbelmans »

face down in the dirt
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2178
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Queen topic

Bericht door Goose »

Zo.....die kan een lange boer laten.....
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Queen topic

Bericht door Spaghettihout »

Die heeft wel een maagtabletje te weinig op ja....
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Queen topic

Bericht door Pellek »

bobbelmans schreef: 27 aug 2019, 17:09 https://youtu.be/0xfADmedwj0
Heel vet! Knap dat ie het ook nog zo goed verstaanbaar krijgt.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

Best interessant eigenlijk: Spike Edney demonstreert zijn rol met de Kronos: [Youtube]https://youtu.be/mwDBvvipkD4[/Youtube]
C'est la retorique qui fait la musique
Plaats reactie