Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Spaghettihout »

HNZ schreef: 13 okt 2019, 18:25 :shock: Fraaie Hidde?
Da’s een contradictio in terminis!

:mrgreen:
:jaaaaa:
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23330
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door rich13 »

k ken niet veel Hiddes, maar dit is best een fraaie, hoor!

En de bas ook!

OT: een luie donder compressor. Donderdag proberen.
limiter.jpg
limiter.jpg (29.55 KiB) 2822 keer bekeken
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

HNZ schreef: 13 okt 2019, 18:25 :shock: Fraaie Hidde?
Da’s een contradictio in terminis!

:mrgreen:
Ja precies, ik heb die bas nodig om mij een beetje te compenseren.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Lacertus »

Deze mooie Celinder Jazz Update 4 heb ik op 29 dec. 2013 al eens geplaatst in dit forum. Waarom dan nu weer??
Afbeelding

Welnu, in sept 2014 heb ik de bas -na overleg met de bouwer, Christian Celinder -Chris voor intimi-- opgestuurd naar het Celinder hoofdkwartier in Kopenhagen, Denemarken. Dit omdat er een rammeltje in de nek zat wanneer je er tegen tikte of ietsje heftiger met de bas bewoog. Waarschijnlijk was de halsstaaf gebroken. Hij zou de bas wel fixen. Top! Kost een duit, maar dan is de bas tenminste nog 100% Celinder. De reparatie zou een half jaar gaan duren ivm een spuitcabine die nog opgebouwd moest worden. Prima, ik heb tijd.

Ik wist dat Chris niet bekend stond om zijn klantenservice, en ook niet om zijn snelheid, maar om een moeilijk lang verhaal heel kort te maken: Ik heb de bas recentelijk terug mogen ontvangen, na vijf (5) jaar afwezigheid! :shock: Ik heb ter compensatie wel wat korting op de factuur mogen ontvangen, maar goed...

En hoe is de bas geworden?? Wel, de bas is nog beter dan dat hij al was, nieuwe fretjes, strak in de lak, en met de nieuwste Celinder Pre-Amp (CP3b) met V-V-Bass (cut/boost)-Tone (treble cut), elementen opnieuw gewikkeld en afgesteld, nieuwe intonatieschroeven in de brug, en natuurlijk een verse set snaren (DR 45-105). Machtige Jazz machine, met veel presence, dragend en vol geluid. De pre-amp regelt soepel tussen de elementen, en je kunt veel bas bijdraaien (te veel naar mijn zin, maar dat is smaak). Chris een echte vakman.

Jammer alleen dat ik de laatste tijd alleen nog maar P speel... :facepalm:
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

:shock:

VIJF JAAR!?????

Ik zou al lang naar Kopenhagen of wherever gevlogen zijn om bij briljante Chris de bas - gerepareerd of niet - rectaal in te brengen...
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Green Goblin »

Wat een klootviool zeg....
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

Petje af voor je geduld en waardering!
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Green Goblin schreef: 14 okt 2019, 19:55 Wat een klootviool zeg....
Och, er zijn mensen die na acht jaar nog steeds op hun bas wachten. Het verbaast me niks en het lijkt me dan ook een soort gevoel geven van een gratis bas als je 'm weer terugkrijgt. Hey, enneh, psst, Lacertus: als je 'm weer vijf jaar kwijt wil zijn wil ik er wel even op passen hoor. Kanonne wat een vette plank :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

JohnBoy schreef: 14 okt 2019, 20:00 Petje af voor je geduld en waardering!
Dat inderdaad! Top dat het allemaal goed is gekomen maar, 5 jaar... zal wel voelen als een nieuwe bas idd. veel plezier!!

Cristian maakt extreem fijne instrumenten. Soms nog een beetje spijt dat ik die van mij weg heb gedaan.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1932
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door CaptainSlow »

Ik heb de Baby Sumo van Bertjefred gekocht!

Ik zocht al even een eindtrap voor mijn Mesa Subway DI, en deze amp is toch wel heel erg fraai: fanloos!, en vrijwel geen hiss/achtergrondruis.
Verder is het gewoon een goede klasse D eindtrap van Pascal, 300W bij 8 ohm. Tis tegenwoordig toch zo dat alle goede klasse D eindtrappen transparant klinken, best wel saai eigenlijk.
De voicing wordt bepaald door de pre: en dat is nu dus de Subway.

Komende tijd maar eens vergelijken met de Glockenklang, op de VdK 210 MNT.

Daarachter in de hoek staat een basstrap: ik heb een set panelen gemaakt van 10 cm dik steenwol (dun plastic eromheen, tis vervelend jeukspul), ik moet ze nog bekleden met een kek stofje. Deze basstraps werken goed.... tot 100 Hz, daaronder niet meer goed. (Maar daar maak ik nog wel een keertje een apart topic voor)

Afbeelding
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Lacertus »

BassAgent schreef: 14 okt 2019, 20:05 Och, er zijn mensen die na acht jaar nog steeds op hun bas wachten. Het verbaast me niks en het lijkt me dan ook een soort gevoel geven van een gratis bas als je 'm weer terugkrijgt. Hey, enneh, psst, Lacertus: als je 'm weer vijf jaar kwijt wil zijn wil ik er wel even op passen hoor. Kanonne wat een vette plank :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Mocht je een permanent verblijf willen bespreken, dan is dat bespreekbaar... Zoals gezegd, ik speel alleen nog P de laatste tijd... 8)
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Ik zit nu even goed qua bassen (met m'n nieuwe De Gier en nóg iets onderweg) dus nu even niet, maar wie weet... ;)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

CaptainSlow schreef: 14 okt 2019, 20:59 Ik heb de Baby Sumo van Bertjefred gekocht!

Ik zocht al even een eindtrap voor mijn Mesa Subway DI, en deze amp is toch wel heel erg fraai: fanloos!, en vrijwel geen hiss/achtergrondruis.
Verder is het gewoon een goede klasse D eindtrap van Pascal, 300W bij 8 ohm. Tis tegenwoordig toch zo dat alle goede klasse D eindtrappen transparant klinken, best wel saai eigenlijk.
De voicing wordt bepaald door de pre: en dat is nu dus de Subway.

Komende tijd maar eens vergelijken met de Glockenklang, op de VdK 210 MNT.

Daarachter in de hoek staat een basstrap: ik heb een set panelen gemaakt van 10 cm dik steenwol (dun plastic eromheen, tis vervelend jeukspul), ik moet ze nog bekleden met een kek stofje. Deze basstraps werken goed.... tot 100 Hz, daaronder niet meer goed. (Maar daar maak ik nog wel een keertje een apart topic voor)

Afbeelding
Leuk speelgoed en een mooi setje! Heel benieuwd naar je bevindingen. Enjoy!!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13437
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

Lacertus schreef: 14 okt 2019, 19:32 de nieuwste Celinder Pre-Amp (CP3b) met V-V-Bass (cut/boost)-Tone (treble cut)
Klinkt als mijn ideale preamp. Meer gebruik ik niet op mijn actieve bassen! In mijn Jazz zitten een De Gier/Vanderkley FatBoost (6dB boost, niet regelbaar) en een passieve tonepot en ik ben daar ontzettend blij mee.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Ja dat zijn superfijne preamps! Heb je geen trimpot in je Fatboost? Als het goed is wel hoor, hebben er altijd in gezeten.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie