Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Dommel'd »

Leo Squier schreef: 06 feb 2019, 12:31 20190206_115913.jpg
Plof...op de mat vandaag. Een vroeg Valentijnscadeau van de madame. Ik had nog gezegd dat het belachelijk weinig mocht kosten. Be-lache-lijk hoe ze dit kunnen presteren voor die prijs. Netjes afgesteld, niks of niks scherpe randjes, snaren over de pooltjes, geen braampje te bekennen geïntoneerd en gestemd uit de box. Lichtgewicht en geen neckdive. Wel met de pisbakkenbrug i.p.v. de massieve van vroeger en een kabel i.p.v. een extra zwarte slagplaat (zoals vermeld bij Thomann). Als dit de definitie van een "beginnersbas" is, wat is dan de Dusty Hill signature van +4k ? Wellicht voor Euromiljonairs.
Voor wat het moet dienen zal geen kat het verschil horen tussen de herrie van drums en gitaren.
Straks maar eens de flats erop en eens checken hoe dat klinkt. Met een goede versterker ben je al een héél eind.
WoW super kleurtje!

Paar jaar geleden had ik een MIJ fender , toch wel spijt van dat die de deur is uitgegaan , ben benieuwd hoe de Benton klinkt , miss over een tijdje ook maar eens 1 bestellen. Kan iig aan zon precision weinig fout gaan gezien de simpelheid van de constructie .

Zag dat deze een rosswell pick-up heeft , ik heb vorig jaar een gitaar gekocht ook met twee rosswell humbuckers, stond er versteld van hoe goed ze eigenlijk klonken vooral ket wat gain
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Brinkmeister »

Hagen schreef: 06 feb 2019, 15:09 Gaaf ding zeg! Ongelofelijk dat ze deze zo kunnen maken!
Mijn Squier telebass mag de deur uit omdat ik er iets te dof blijft klinken. Ben heel erg benieuwd hoe deze klinkt want het zijn prachtige bassen om te zien. Ik zou er bijna één bestellen en evt. de quarterpounder omwisselen, kleurtje naar dieprood, yoghurt met ijs slagplaat ..

Kom je naar de ouwe zakken meet? Wil je m dan meenemen? Dan kan ik m vergelijken met mijne.
Ik ga er ook vanuit dat ik er ben, dan neem ik mijn Squier ook mee. Heb jij er ook al een ander element in?
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Leo Squier
Berichten: 323
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:22

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Leo Squier »

F...
Laatst gewijzigd door Leo Squier op 13 sep 2019, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Squier 40th anniversary Precision bass Vintage edition
HB Solid Bass 600H + HB solidbass 410T + HB solidbass 115T
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Concorde »

Gaaf ding voor weinig!
Ik heb ook ooit een HB bas gekocht, een jazz. Was best een goed ding!
Deze ziet er tof uit! Ik zou persoonlijk alleen de headstock verzagen in de telebass-vorm. Maar da's de knutselaar in mij... :wink:
Ik heb een zwak voor telebassen, maar ze zijn bijna altijd 4-snarig. :(
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hagen »

Brinkmeister schreef: 06 feb 2019, 15:13
Hagen schreef: 06 feb 2019, 15:09 Gaaf ding zeg! Ongelofelijk dat ze deze zo kunnen maken!
Mijn Squier telebass mag de deur uit omdat ik er iets te dof blijft klinken. Ben heel erg benieuwd hoe deze klinkt want het zijn prachtige bassen om te zien. Ik zou er bijna één bestellen en evt. de quarterpounder omwisselen, kleurtje naar dieprood, yoghurt met ijs slagplaat ..

Kom je naar de ouwe zakken meet? Wil je m dan meenemen? Dan kan ik m vergelijken met mijne.
Ik ga er ook vanuit dat ik er ben, dan neem ik mijn Squier ook mee. Heb jij er ook al een ander element in?
Hey top!
Ja, nu een Seymour Duncan quarterpunder met flats. Het was eigenlijk een Cabronita. Daarbij ook roundwounds gehad.
Dan zet ik m nog even niet op Marktplaats. Eerst deze vergelijk en een analyse van De Oude Meesters.
Leo Squier
Berichten: 323
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:22

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Leo Squier »

F...
Laatst gewijzigd door Leo Squier op 13 sep 2019, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Squier 40th anniversary Precision bass Vintage edition
HB Solid Bass 600H + HB solidbass 410T + HB solidbass 115T
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Mach1 »

Brinkmeister schreef: 06 feb 2019, 13:43
Leo Squier schreef: 06 feb 2019, 12:31 20190206_115913.jpg
Plof...op de mat vandaag. Een vroeg Valentijnscadeau van de madame. Ik had nog gezegd dat het belachelijk weinig mocht kosten. Be-lache-lijk hoe ze dit kunnen presteren voor die prijs. Netjes afgesteld, niks of niks scherpe randjes, snaren over de pooltjes, geen braampje te bekennen geïntoneerd en gestemd uit de box. Lichtgewicht en geen neckdive. Wel met de pisbakkenbrug i.p.v. de massieve van vroeger en een kabel i.p.v. een extra zwarte slagplaat (zoals vermeld bij Thomann). Als dit de definitie van een "beginnersbas" is, wat is dan de Dusty Hill signature van +4k ? Wellicht voor Euromiljonairs.
Voor wat het moet dienen zal geen kat het verschil horen tussen de herrie van drums en gitaren.
Straks maar eens de flats erop en eens checken hoe dat klinkt. Met een goede versterker ben je al een héél eind.
Ziet er goed uit! Ik heb 'm van Squier met hi-mass brug en aftermarket Seymour Duncan quarterpounder. Ik blijf grijnzen over de output van dat ding.
Mach1 schreef: 06 feb 2019, 13:32 Die klinken echt heel goed. Zeker zo goed als een MIJ Fender is mijn mening.
Proficiat en veel plezier ermee!
Bedoel je dan de Harley Benton of de Squier-versie? Want als de HB al zo goed is als een MIJ-Fender, wil ik er ook één. Voor die 110 euro een nobrainer dan.
De HB bedoelde ik. De Squier heb ik nooit gehad.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Muziekschuur »

rsint schreef: 04 feb 2019, 22:12 Vanmiddag binnen gekregen en ik weet dat ik nog in de confirmation bias fase zit maar.........holly Hellborg wat een geluid.
De warwick Hellborg pre en stereo power amp.
Geen idee hoe luid het kan maar, luid genoeg i.i.g. Ik was even bang dat die 500 watt niet genoeg gaat zijn en ik moet het nog meemaken a.s. Woensdag in de oefenruimte maar ik denk dat dat wel goed komt.
Nog nooit zo’n direct en accuut geluid gehad dat zo dynamisch en accuraat is en toch warm met zelfs een beetje punch gevende compressie in het laag. Je aanslag maakt echt verschil in de toon en de eq is volledig bruikbaar. Bas bijdraaien geeft geen boom maar meer laag, mids kunnen vol open op alle standen zonder schel te worden en hoog is zacht en helder.
Ohja en de lichtjes zijn 😎

Enige minpunt......de poweramp weegt 21 kilo 😐

Zoverre mijn objectieve indruk 😂

Afbeelding
Ik heb de preamp in huis gehad. En bij Warwick headquarters heb ik de grote sets live gehoord. De preamp is een Neve kloon. Ik denk als je deze preamp gebruikt voor een microfoon dat je er ook heel blij van zal worden. Ik heb ook Mr Hellborg zelf ontmoet. Een heel bijzondere man. Zeer zeer intelligent. Dit is de finale uitverkoop. Dit zal gezocht materiaal worden. Pracht spul, Zwaar, overgebouwd als een Rolls Royce. Clean clean. Maar wat een sound.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door rsint »

Muziekschuur schreef: 07 feb 2019, 10:19 Ik heb de preamp in huis gehad. En bij Warwick headquarters heb ik de grote sets live gehoord. De preamp is een Neve kloon. Ik denk als je deze preamp gebruikt voor een microfoon dat je er ook heel blij van zal worden. Ik heb ook Mr Hellborg zelf ontmoet. Een heel bijzondere man. Zeer zeer intelligent. Dit is de finale uitverkoop. Dit zal gezocht materiaal worden. Pracht spul, Zwaar, overgebouwd als een Rolls Royce. Clean clean. Maar wat een sound.
Ja, zwaar being the operative word :lol:
De preamp is fantastisch maar ik denk dat niet onderschat moet worden hoeveel de poweramp nog doet.
Wat een van mijn gitaristen gisteren tegen mij zij "zit er een compressor in?".
Het geluid is heel erg snel en accuraat. Als je stopt met spelen stopt ook meteen het geluid, maar als je de noot aanhoud dan blijft hij maar doorspelen.
Als je in de mix op welk volume dan ook speelt dan zit er een soort romigheid onder het laag dat ik echt alleen maar van buizenbakken ken.
Dat viel me gisteren echt op tijdens het oefenen.
Ik kan het niet goed omschrijven maar het is echt alsof je naar een supergoede opname van je geluid luistert.
Ik was altijd aan het worstelen in de balans tussen voldoende dikte op de octaaf noten en niet teveel dikte op de lage B.
Beide zijn nu zo mooi aanwezig en ook nog eens volledig aanslaggevoelig.
Ik kan mijn lage B zachtjes beroeren en het klinkt echt muzikaal, normaal klonk de lage B toch vaak anders dan de rest........zelfs op mijn Dingwall.
De laatste tijd ook mijn Barefaced op een verhoging gezet en uit de hoek gehaald in de hoop om de tuning wat aan te passen.......nu dus gewoon niet meer nodig.
Dit ding is echt magisch.
Ok.......genoeg confirmation bias.
Als je de kans en het geld de rug er voor hebt.......ik zeg doen.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Brinkmeister »

Hou eens op man, ik mag van mezelf geen geld meer uitgeven ;)
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door rsint »

Brinkmeister schreef: 07 feb 2019, 10:48 Hou eens op man, ik mag van mezelf geen geld meer uitgeven ;)
Come join the dark side :jam: :twisted:
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

"Nieuwe" Squier precision, made in Korea, overgenomen van forumlid "BigBotherBass".
Mooi vergeelde witte p-bass. Niet te zwaar. Behoeft wel wat afstellen, maaaaar; lekker basje.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Strabel »

Het is dat ik een Marcus Miller (swr M2) met een yamaha p5000 en gk neo 4x10 heb en ook naar volle tevredenheid,maar anders zou ik ook zeker
gaan (voor die prijs) voor zo'n Hellborg set.
Klasse spul met een bewezen (Neve) ontwerp gebouwd en dat ga je horen.
Een prettige x-tra is (eigen ervaring) ,dat je nog meer plezier uit je spelen haalt en daardoor ook weer beter gaat spelen.
Goed instrumentarium is gewoon belangrijk zeker als je ook iets meer ambitie hebt. :wink:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door AmericanIdiot »

Ik heb eens even wat Neve schema's bekeken en wat mij opvalt is dat die vol met audiotrafo's zitten. Dat is in de studiowereld gebruikelijk, vooral om bromproblemen (aardlussen) te voorkomen maar heeft in een mengtafel een bijkomstigheid: phase shifting. Dat geeft een bepaalde mate van 'muzikaliteit' (of warmte, hoe je het wilt noemen) aan het audiosignaal. Ik heb ook een JH Pre schema gezien en daar zit minimaal 1 trafo in de inputsectie. Het lijkt me goed ontwerp en geeft mij stof tot gedachten om mijn V-Type wellicht ook van een input-trafo te voorzien. Weg met earth-lift!
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

Die hellborg pre versterkers zijn inmiddels uitverkocht volgens mij
Plaats reactie