Ervaringen bax-shop

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Bolobass »

basloze fret schreef: 16 dec 2018, 23:18 Ook hoef ik niet perse alles de volgende dag te hebben, mag best een week duren.
Hier ben ik het hartelijk mee oneens! Ik erger me groen en geel dat Thomann spullen die op voorraad zijn rustig 4 tot 5 dagen op de plank laat liggen voordat ze er eens een postzegel op plakken. Er is nul reden dat zo'n item niet binnen 24uur weg kan! Grrrr.

Dat is de reden dat ik al een paar keer iets ergens anders heb gehaald voor een paar euro extra. Vaak had ik het al in huis voordat Thomann zelfs maar verzonden had, kon ik nog rustig mijn order afzeggen.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door BassAgent »

He echt? Alles wat ik bij Thomann heb besteld was twee dagen later in huis.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Bolobass »

Twee weken terug nog: een Danelectro fish&chips, pakje Dr strings DDTs en wat rackmount schroeven. Vrijdag besteld, vrijdag in huis. Leuk. Donderdag avond is altijd bandrepetitie. 😡
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door butters »

Buster schreef: 26 jan 2019, 07:52 Dit trek ik via Google van Internt: +32 3 605 22 26
Ja die heb ik ook geprobeerd. Maar blijkbaar kom je dan ook terecht bij hun centrale? klantendienst... met wachttijden van meer als een half uur. Op mails krijg je in het beste ge val na een dag of drie-vier een antwoord, soms ook gewoon niet

Enfin ik heb naar de Keymusic in Antwerpen gebeld. Gevraagd of ze het in stock hebben en ja ze leggen er eentje aan de kassa voor mij :-) tot straks... (zelfs met beste prijsgarantie, meestal is dit bax als referentie....)

Mijn ervaring met Bax is dat het meestal heel goed gaat, maar als het misgaat kan je hen niet bereiken en ben je bijna verplicht om naar de winkel tegaan....

en voor mij hoeft het ook allemaal niet de volgende dag binnen, mag gerust een paar dagen duren.
maar een winkel/afhaal punt dat niet rechtstreeks bereikbaar is voor simpele praktische vragen, das volgens mij om problemen vragen :-)
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door phoerd »

Bolobass schreef: 26 jan 2019, 08:53 Er is nul reden dat zo'n item niet binnen 24uur weg kan! Grrrr.
#1stworldproblems
Gebruikersavatar
SaabandBass
Berichten: 422
Lid geworden op: 26 jun 2013, 21:43

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door SaabandBass »

Donderdag besteld product ruim op voorraad, bevestiging van betaling had ik voor het 20:00 journaal binnen met daarbij opmerking dat het bestelde artikel 25 januari bij mij binnen zou zijn. Ik heb geen haast maar het kwam wel mooi uit ik was vrij namelijk. Vandaag nog niks gezien, ook geen GLS tracking code.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4342
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Unlord »

Ik ben van de week even bij Keymusic Rotterdam binnengelopen. Half uurtje rondgedoold. In totaal twee Keymusic mannetjes gezien die samen met zichzelf bezig waren bij de gitarenbalie. Café was onbemand, kassa was niemand. Lekker rustig! Niks gekocht uiteraard, want de prijzen zijn daar standaard hoger dan elders.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Ken »

Haha er kwam een mail van Keymusic met 15 en 20% korting aanbiedingen. Ik zit te kijken in de lijst met prijzen en het afgeprijsde artikel is nog steeds 20% duurder dan bij Thomann en Bax.
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door butters »

Hier in Antwerpen valt de keymusic goed mee. Goede bezetting en vriendelijk personeel. Maar idd de prijzen zijn meestal iets hoger. Ze hebben wel een webformulier. Ergens anders een lagere prijs gezien? Dan geef je dit door en krijg je een persoonlijke offerte met de laagste prijs. Ik heb het nog niet meegemaakt dat ze hun prijs niet aanpassen.... En op vraag kan je ook iets laten bestellen wat ze niet in hun gamma hebben. Op deze dingen scoren ze beter dan bij Bax vind ik. En de winkelpunten zijn per telefoon fucking bereikbaar. 😀
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door AmericanIdiot »

Dan doen ze dat goed en is die toegevoegde waarde best een iets hogere prijs waard. Velen verwachten de prijzen van Bax en de service van een winkel.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26246
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Hans58 »

Ik heb van Mark van Key Apeldoorn laatst "gewoon" een paar weken een Ampeg PF 350 te leen gehad om uit te proberen. Nou ken ik 'm nog van de Feedbacktijd en hij zal het wellicht niet bij iedereen doen maar hij bood het zelf aan en dat soort dingen waardeer ik wel. Ik ben dan ook toen ik mijn keuze gemaakt had voor een nieuwe versterkerset hier naar Key gegaan en heb gevraagd wat ze konden doen als ik een complete nieuwe set bij hen kocht. Ik heb ook eerlijk gezegd dat ik net zo makkelijk elders wat online kon bestellen maar dat ik hun service ook waardeer. Ze zeiden meteen dat we daar wel uit gingen komen. Ik krijg een offerte en ben benieuwd.
Voor mijn wat grotere witgoed- en aanverwante aankopen ga ik ook altijd naar de lokale winkel hier op het pleintje. Ik kom daar al zo'n 20 jaar en voor goede service en advies betaal ik graag wat meer dan bij Mediamarkt of CoolBlue.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
SaabandBass
Berichten: 422
Lid geworden op: 26 jun 2013, 21:43

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door SaabandBass »

Nou vandaag was m'n bestelling er dan zonder enige aankondiging. Maar het is binnen dus ik ben tevreden.
Wel vreemd dat er dingen beweerd worden die ze niet waarmaken maar toe maar. Ik kan m'n bas veilig vervoeren in ieder geval.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Erelid »

Unlord schreef: 26 jan 2019, 18:29 Ik ben van de week even bij Keymusic Rotterdam binnengelopen. Half uurtje rondgedoold. In totaal twee Keymusic mannetjes gezien die samen met zichzelf bezig waren bij de gitarenbalie. Café was onbemand, kassa was niemand. Lekker rustig! Niks gekocht uiteraard, want de prijzen zijn daar standaard hoger dan elders.
Da's echt verschrikkelijk daar, en al heel lang. Ik kom er ook nooit meer. Geen idee waar ze van bestaan. Bax doet het dan nog beter.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4342
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Unlord »

Van een afstandje zie ik een opdoeking of een overname aankomen. Maar zonder inzage in de boeken ben je nooit zeker. Korting is daar inderdaad zelden een probleem, maar hangt ook sterk af van wie je spreekt. Weet ik uit ervaring van ongeveer 15 jaar geleden :mrgreen:
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door butters »

kwestie van te snel gegroeid? In een interview had Mauro Pavlovski een bemerking toen hij een van die grote muziekwinkels binnenstapte en al die gitaren zag hangen en dacht "maar wie gaat die allemaal kopen?"... :-)

ik denk dat ze bij bax het systeem niet meer kunnen volgen.
ik krijg een mail met de vraag hoe mijn nieuwe shure oordopjes me bevallen.
en ik heb ze niet eens. ik heb daar twee mails voor gestuurd, omdat ik geen bericht meer kreeg, voor een bevestiging van aankomst in de winkel maar nooit een antwoord op gekregen....
Plaats reactie