Straplocks soorten?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7181
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Straplocks soorten?

Bericht door HNZ »

Zoals gezegd, ik gebruik ze al jaren en 'they've never let me down'!
Veel plezier er mee. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Straplocks soorten?

Bericht door RedNeckBBQ »

Wat denken jullie hier van:
https://drno-effects.com/straplox/

Simpel maar, vind het wel een goed idee.
En van Nederlands bodem.
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

Straplocks soorten?

Bericht door vetdieplaagwarm »

HNZ schreef:Zoals gezegd, ik gebruik ze al jaren en 'they've never let me down'!
Veel plezier er mee. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
heb de chrome versie gekocht, van de week afhalen. Was ook wel nodig want de band is al 2 x losgegaan
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Straplocks soorten?

Bericht door Erelid »

Bij die Loxx zit er wel een relatief scherp puntje aan de bas. Dat gaat gegarandeerd je gigbag slopen op termijn.

Marvel straplocks zijn erg goed maar wel zwaar.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7181
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Straplocks soorten?

Bericht door HNZ »

Scherp? Hoe kom je daarbij? Het is een bolletje = niks scherps aan, ook niet relatief. Ik gebruik ze al jaren en geen enkele bag is er ooit van stuk gegaan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Straplocks soorten?

Bericht door Durk fan Titanium »

Ik gebruik al jaren naar grote tevredenheid Schallers.
Die willen inderdaad wel "piepen" maar alleen als je zit met je riem los, niet als je staand speelt.
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Straplocks soorten?

Bericht door Van Tango »

Durk fan Titanium schreef:Ik gebruik al jaren naar grote tevredenheid Schallers.
Die willen inderdaad wel "piepen" maar alleen als je zit met je riem los, niet als je staand speelt.
+1

Op al mijn bassen zitten Schallers, nog nooit ergens last van gehad. Heel af en toe het moertje op de strap aandraaien, verder perfect.
What difference does it make?
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Straplocks soorten?

Bericht door berth »

Als ik locks gebruik zijn het schallers omdat de strap dingen van Rickenbacker standaard al Schaller zijn.
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Straplocks soorten?

Bericht door Joost van Laake »

Joreeeen schreef:Je hebt ook de DiMarzio cliplocks. Zo zijn er geen strap-pinnetjes meer maar hangt er een stuk strap te bengelen aan je gitaar. Het gedeelte ertussen klik je gewoon vast. Raar systeem, ben altijd bang dat het toch los zou schieten, heel veel punk en metal(core)-dudes gebruiken het. Ik blijf bij Schaller, werkt prima!
Ik ben sinds een paar jaar ook overgestapt op de DiMarzio locks na van alles geprobeerd te hebben.
Het klopt dat dit systeem veel gebruikt wordt door bands die bovengemiddeld veel bewegen. And for good reason... :wink:

Ik trok bij alle andere systemen de schroeven binnen een paar shows krom door de hefboomwerking in combibatie met mijn gestuiter op t podium... hoek van 70 graden was geen uitzondering. Met als gevolg dat die schroeven afbraken.
Omdat de strap bij DiMarzio feite tegen de body aan geschroefd zit is die hefboomwerking een stuk kleiner.

In mijn ogen is dit systeem 't meest hufter proof en piepvrij.
Nadeel is wel dat je zonder band 2 van die flapjes hebt hangen en ff snel een andere band gebruiken geen optie is.
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
((MARK))
Berichten: 352
Lid geworden op: 02 jan 2011, 13:51

Straplocks soorten?

Bericht door ((MARK)) »

Joost van Laake schreef:
Joreeeen schreef:Je hebt ook de DiMarzio cliplocks. Zo zijn er geen strap-pinnetjes meer maar hangt er een stuk strap te bengelen aan je gitaar. Het gedeelte ertussen klik je gewoon vast. Raar systeem, ben altijd bang dat het toch los zou schieten, heel veel punk en metal(core)-dudes gebruiken het. Ik blijf bij Schaller, werkt prima!
Ik ben sinds een paar jaar ook overgestapt op de DiMarzio locks na van alles geprobeerd te hebben.
Het klopt dat dit systeem veel gebruikt wordt door bands die bovengemiddeld veel bewegen. And for good reason... :wink:

Ik trok bij alle andere systemen de schroeven binnen een paar shows krom door de hefboomwerking in combibatie met mijn gestuiter op t podium... hoek van 70 graden was geen uitzondering. Met als gevolg dat die schroeven afbraken.
Omdat de strap bij DiMarzio feite tegen de body aan geschroefd zit is die hefboomwerking een stuk kleiner.

In mijn ogen is dit systeem 't meest hufter proof en piepvrij.
Nadeel is wel dat je zonder band 2 van die flapjes hebt hangen en ff snel een andere band gebruiken geen optie is.
Ik gebruik ze zelf ook al jaren en heb nog nooit gehad dat die los schoot... en ook ik geef mijn bass flink op zijn donder.
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Straplocks soorten?

Bericht door AntonZ »

Ik heb jaren Schallers gebruikt, was er niet ontevreden mee maar herken ook de al genoemde kritiek van anderen: piept soms en op dikkere riemen is het moeilijk vast te zetten en komt te gemakkelijk los. Sinds ik een bas met Dunlops in huis kreeg, geef ik daaraan de voorkeur. Ik heb nog steeds 1 band met Schallers voor de bassen die ik weinig gebruik: niet de moeite daar ook Dunlops op te monteren.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Straplocks soorten?

Bericht door AmericanIdiot »

Van Tango schreef: Op al mijn bassen zitten Schallers, nog nooit ergens last van gehad. Heel af en toe het moertje op de strap aandraaien, verder perfect.
Als je het bolletje zelf bedoeld; ja dat komt los. Vind ik wat slordig van de fabrikant en ik heb het opgelost met een druppeltje loctite. Daarna geen probleem meer... al vind ik dat Schaller dat zelf had moeten doen. Verder zijn het prima straplocks.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

Straplocks soorten?

Bericht door vetdieplaagwarm »

Wat je toch blij kunt zijn met iets kleins soms!

Nou HNZ, je had helemaal gelijk over deze straplocks! Makkelijker dan dit worden ze niet; als je hem los wilt pak je het knopje vast en huppa... los. Verder zijn ze lekker klein en piepen niet. Ik kan ze van harte aanbevelen :idea:

Afbeelding

Afbeelding
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Straplocks soorten?

Bericht door Erelid »

Nou zie ik pas goed hoe dat zit bij Loxx. Inderdaad wel mooi!
Deewee
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 nov 2011, 16:05

Straplocks soorten?

Bericht door Deewee »

Zie nu eigenlijk pas wat deze straplocks zijn. Zoek maar op Tenax bevestiging. Wordt veel gebruikt op zeildoek, sprayhoods en zo.
Plaats reactie