Wat voor bas ben je waard ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

Wat voor bas ben ik waard

Ik ben mijn huidige bas meer dan waard
27
21%
Ik verdien beter dan het instrument waar ik het nu mee moet doen
2
2%
Ik bas met een te grote broek aan
11
9%
Het kan me niet schelen of ik mijn instrument waard ben
88
69%
 
Totaal aantal stemmen: 128

Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22940
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Angelo »

Dus?
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Pedullist »

Ik denk dat ik best gelukkig zou kunnen zijn met die ene Wal van Geert.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Erelid »

Ik koop nog wel eens een bas. Ik heb er in een jaar of zeven 33 gehad waarvan ik er nog 10 heb. Niet omdat ik een goeie bassist ben, ben op mijn 47 ste begonnen en zonder bijzonder talent ook nog maar ik heb er lol in en ik kan het betalen. Het was of een Harley Davidson of een paar bassen :mrgreen: Maar ik heb best wat geld verspeeld/onhandige ruilacties gedaan puur uit onkunde. Geen boterham minder om gegeten, wel veel van geleerd.

Een van de gitaristen in mijn bandje vindt het ook altijd nodig om kut-opmerkingen te maken als ik met wat nieuws het oefenkot in kom. Dat is dan ook de gitarist met een goedkoop gitaartje met een hele beroerde sound.Vervangt z'n snaren nooit, z'n effecten storen altijd (gewoon versleten) en z'n kabeltjes idem dito want dat zijn altijd de goedkoopste en geen centimeter langer dan nodig.

Ik ken een paar professionele bassisten (leraren). Eentje heeft een vintage Fender Jazz gekocht toen ie naar het conservatorium ging en dat is nog steeds zijn enige bas. Een ander heeft wat onderdelen gekocht in de zelfde periode, tot bas geassembleerd en daar zie ik 'm ook nog steeds altijd mee, op North Sea Jazz, op TV, altijd dat zelfde ongelakte basje. Dat vind ik wel heel leuk.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door VanderVeen »

Alex Oele van Kraak & Smaak en Zuco 103 heeft een 70's Fender Jazz, maar voor optredens in het buitenland neemt 'ie altijd zijn Tokai Jazzsound mee. Supertoffe gast, kan spelen als ik weet niet wat, en haalt een vette sound uit een bas van toen ongeveer 250 euro. Held.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22171
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door RUIS »

Ik speel de laatste paar jaar ook steeds meer op m'n goedkopere bassen dan op de dure (en met net zoveel plezier). Alleen ben ik er niet zo bekend of getalenteerd bij.
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Hendry »

Tja, ik gun een ieder zijn/haar topbas. Soms gun ik een minder rijke (student) bassist wel een wat betere bas, maar of je daardoor beter gaat spelen betwijfel ik zeer. Tenminste als de minder vette bas van degelijke makelij is en voldoet.
Persoonlijk speel ik vaker op mijn budget bassen dan de duurdere. Heb onlangs 2 fender Jazz bassen verkocht (Am. std. en de avri '62) en heb enkel de Squier cv Jazz nog over. Prima goed voor mij. Net als de JV P, ik zal eerder de Pino verkopen..
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
Notreble
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mar 2016, 09:18

Bericht door Notreble »

Hendry schreef: Persoonlijk speel ik vaker op mijn budget bassen dan de duurdere.
Waarom?
Euromania #1juni2005
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Pedullist »

Ik heb geen budget bassen. :-)

Verder raad ik beginners altijd aan niet té goedkoop maar ook niet té duur te kopen. Switch het moment waarop de beperkingen je tegen beginnen te staan. Dan weet je het pas écht goed te waarderen, en zal het nieuwe instrument inspireren en je techniek verbeteren. Als je een goede toon kunt maken op een simpel basje, dan kun je het zeker op een betere. Ik vond het een verademing om - toen ik mijn eerste zoveelstehands Pedulla kocht na een lange periode nachtwerk bij de PTT - mijn instrument niet meer de schuld te kunnen geven. Het móest aan mij liggen. Heerlijk, die verzekering. Achteraf, nu mijn Fender weer terug is, blijkt het daar ook helemaal niet aan te liggen. Prima instrument.
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5287
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door 4snaarinstrument »

Ik denk dat er maar een iemand is die kan zeggen wat voor bas je waard bent. En dat ben je zelf.
Fender
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Pedullist »

Die vraag wordt ook aan jou gesteld.:)
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5287
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door 4snaarinstrument »

De vraag hoeft wat mij betreft niet gesteld te worden. :wink:
Fender
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Pedullist »

Dan had je ook niet kunnen reageren. :)
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5287
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door 4snaarinstrument »

:jaaaaa:
Fender
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door didi »

Maar nu je er toch bent, vertel op, wat vind je zelf dan ?
Het stikt hier van de ontwijkende antwoorden dus ik ben blij dat er iemand is die zegt het zelf wel te weten.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door bobbelmans »

Een vergelijking;

Stel, de luie buurman met een bierbuikje heeft bedacht die er af te trainen dmv te fietsen. Niet op een opoe fiets maar een heuze wielrenfiets. Zo'n fiets is voor de buurman niet genoeg. De man heeft bedacht te gaan fietsen en dat kan natuurlijk niet op een willekeurige snelle marktplaats fiets. Nee, de buurman wil een race fiets. Een echte.
Maar een race fiets is niet genoeg.
Nee, alles moet er op en er aan: bidon, reet broek, helm, zonnebril, shirt noem het maar op.
Alles wordt nieuw gekocht, het beste van het beste. Op niets wordt bespaard.....

Ik ben benieuwd wie dit niet sceptisch zou gadeslaan.
face down in the dirt
Plaats reactie