In ear advies

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Haico

Re: In ear advies

Bericht door Haico »

Comply foam. :) Beetje rollen tussen de vingers... dan erin proppen.

Drivers in de SE215 worden gemaakt door https://www.owolff.com/. Goede spullen!
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: In ear advies

Bericht door BassKees »

Ze klinken lekker in ieder geval! En ze staan ook beeldig:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: In ear advies

Bericht door Slashhead »

Nicky schreef: 29 mar 2019, 13:25 Duidelijk! In welke band zou ik het dan beter kunnen zoeken? Ben totaal niet thuis in dergelijke systemen.

En is er niet altijd een risico dat banden gebruikt gaan worden voor andere doeleinden of valt dat wel mee?
Agentschap telecom lijst

Ik gebruik sennheiser GB band versies. Vanaf 614 MHz vrij voor gebruik in NL. GB begint meestal bij 604MHz en kan tot 680MHz.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: In ear advies

Bericht door Mach1 »

Slashhead schreef: 28 mar 2019, 21:37 Je kan ze proberen en niet goed dan retour. Customs kan je niet retour sturen.
Het zijn aurisonics, nu Fender. Lees wat reviews zou ik zeggen en dan valt je op dat ze bass heavy zijn. En dat is precies wat je nodig hebt. De bas is echt ongelooflijk van deze dingen en ik ben echt een enorme pietlut als het op geluid aankomt. Zorg dat je niet te grote dopjes erop zet zodat ze goed je oor in gaan. Het sluit daarna ook goed af.
Klinkt goed zeg! Dank voor je reactie.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: In ear advies

Bericht door Strabel »

Aardig artikel hier over in-ear voor bassisten.
https://www.bonedo.de/bass.html
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Re: In ear advies

Bericht door Nicky »

Slashhead schreef: 29 mar 2019, 19:32 Agentschap telecom lijst

Ik gebruik sennheiser GB band versies. Vanaf 614 MHz vrij voor gebruik in NL. GB begint meestal bij 604MHz en kan tot 680MHz.
Duidelijk, dank! Aangezien het allemaal toch iets duurder is dan ik dacht houd ik het de komende tijd nog eventjes op bedrade optie. Stukkie goeiekoper en ik hoef toch niet echt rond te lopen. Als ik dan eens achter de lichttafel weg moet plug ik hem wel gewoon los, het is dan maar zo.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: In ear advies

Bericht door Slashhead »

Nicky schreef: 07 apr 2019, 14:22 <knip> Aangezien het allemaal toch iets duurder is dan ik dacht <knip>

Probeer eens een LD systems MEI 100 G2 of MEI 1000 G2 (type B6, moet je kiezen voor de juiste band). Stukken goedkoper dan Sennheiser, misschien is het wat voor je.

review
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1019
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Re: In ear advies

Bericht door Jimb »

Haico schreef: 27 mar 2019, 12:16
Jimb schreef: 27 mar 2019, 08:27 Ben nu aan het kijken naar vervanging en twijfel tussen de Shure SE846 en de hier aangekaarte cinepaq. Heeft er iemand hier toevallig ervaring met beide systemen?
Ja. Ik heb gewerkt bij het bedrijf die de drivers heeft ontwikkeld voor de SE846. En die ook de drivers maakt voor o.a. Cinepaq.

Wat wil je weten?

De SE846 in ears zijn te gek! Écht waarde voor je geld. De SE535 zijn tegenwoordig scherp geprijsd en zijn ook erg fijn voor bas op het podium.

Ik vind custom in ears toch wel even een andere gradatie. Als ze goed zitten (fit is alles!), dan zijn ze fijner voor professioneel gebruik dan universal fit earphones. Pasvorm. Isolatie. En de service die Luc (van Cinepaq) biedt.
Ik ben toch maar helemaal naar Rotterdam gereden om op maat gemaakte oortjes te laten maken :). Mijn gehoorgangen zijn erg groot en de grootste maat zwarte shure foam dopjes zijn eigenlijk net te klein (hoef ze niet in te drukken om ze in mijn oor te krijgen.) Dus dan is op maat gemaakt eigenlijk wel de beste optie.

Ik ben gegaan voor de IEM-E5 met flextips, die hadden net wat meer definitie/detail in het bas geluid dan de E4. hopelijk zijn ze snel klaar :P
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: In ear advies

Bericht door BassKees »

Zoals ik schreef: 29 mar 2019, 14:50 Heb net een setje Shure SE215 gekocht. Nou wennen aan de schuim dopjes.
Gisteravond heb ik voor het eerst gespeeld met de nieuwe dopjes. Eerste keer met inears voor mij. Erg fijn! Ze dempen het omgevingsgeluid prima en ik had een te gek basgeluid, mede dankzij de goede geluidstechnicus. Had mijn versterker wel meegenomen maar ik denk dat ik net zo goed zonder had gekund.
Wel een nadeel dat je niet gemakkelijk even kunt overleggen. Even een dopje uit je oor halen kan natuurlijk maar het is een enorm gefriemel om hem weer goed in te krijgen...
Haico

Re: In ear advies

Bericht door Haico »

Jimb schreef: 14 apr 2019, 22:32 Ik ben toch maar helemaal naar Rotterdam gereden om op maat gemaakte oortjes te laten maken :). Mijn gehoorgangen zijn erg groot en de grootste maat zwarte shure foam dopjes zijn eigenlijk net te klein (hoef ze niet in te drukken om ze in mijn oor te krijgen.) Dus dan is op maat gemaakt eigenlijk wel de beste optie.

Ik ben gegaan voor de IEM-E5 met flextips, die hadden net wat meer definitie/detail in het bas geluid dan de E4. hopelijk zijn ze snel klaar :P

Een goede pasvorm is alles. Dus een goede keuze om naar Luc te gaan. :) 8)
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: In ear advies

Bericht door Concorde »

BassKees schreef: 14 apr 2019, 23:34
Zoals ik schreef: 29 mar 2019, 14:50 Heb net een setje Shure SE215 gekocht. Nou wennen aan de schuim dopjes.

Wel een nadeel dat je niet gemakkelijk even kunt overleggen. Even een dopje uit je oor halen kan natuurlijk maar het is een enorm gefriemel om hem weer goed in te krijgen...
Ik heb ze ook, en loop hier ook tegenaan. Je flopt ze er niet effe snel weer in. Dan zijn gegoten doppen nét wat handiger.
Als wij in-ear repeteren gebruikt ik vaak JBL walkmandoppen; dichten goed af en de geluidskwaliteit is prima! En je haalt ze makkelijk ff uit je oor, en weer terug...
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: In ear advies

Bericht door Mach1 »

En welke zijn dat? Ben ik wel benieuwd naar.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: In ear advies

Bericht door Concorde »

Simpele JBL-T110!
kost slechts €14,95
Ik vind ze ideaal.

Afbeelding
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: In ear advies

Bericht door BassKees »

Daar hoor ik mijn bas niet door. Of gebruik je die alleen voor de zang?
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: In ear advies

Bericht door Concorde »

Beide...
Met name door de goede demping vind ik dat zowel zang als bas best goed doorkomt.
Zeker gezien de prijs natuurlijk. :wink:
Alle waar is naar z'n geld.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Plaats reactie