Je stapt een winkel binnen...

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Je stapt een winkel binnen...

Bericht door Slashhead »

Ik denk niet dat je moet beginnen met jezelf af te vragen welk merk jouw klanten willen zien. Weet je inmiddels wie je klant is of wie je graag ziet komen als klant? De volgende vraag is dan, hoe zorg ik ervoor dat die klant ook komt. Denk je nou dat het aanbieden van merk X dat voor jou gaat oplossen?
Ik heb al meerdere winkeliers bezig gezien met dit vraagstuk en iedere keer beginnen ze naar mijn mening met de verkeerde volgorde door meteen de focus op merk X te leggen. Alsof je voor Ibanez, Fender, Yamaha etc. je bed uitkomt en een stuk gaat rijden. Tenzij je alleen de locals in het vizier hebt die nog nooit een bas in handen hebben gehad. Dan wens ik je veel succes met de internet concurrentie.
Ik zou zeggen, zorg dat je een ambiance schept waardoor jouw doelgroep, bijvoorbeeld uit heel NL, het leuk vindt om naar jou toe te komen en door de beleving die jij aanbiedt in de winkel verleidt wordt om tot aanschaf/inruil van goederen over te gaan. Spullen op het schap zetten kan iedereen en dan is internet een veel betere plek om te shoppen. (ik moet ineens aan Intertoys denken...)

Merk X moet onderdeel zijn van en naadloos passen in je concept en niet een opzichzelf staand iets want dan werkt het niet. Misschien kom je wel tot de conclusie dat je juist helemaal geen aandacht moet hebben voor een bepaald merk en dus zou die voorraad een verkeerde investering zijn.
Plaats reactie