Basgasten - de podcast

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door wombatboter »

Geweldige bassist om te interviewen !
Naar verluidt was zijn grootmoeder Belgisch en uit Antwerpen en kent hij alleen nog het woord "Godverdomme !". Vraag eens of hij dat woord nog kent !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door BassAgent »

Hoppetaaaa en weer een nieuwe aflevering in je feed! Die met Jeff Berlin komt over twee weken maar deze aflevering is ook een fijne: ik sprak Joost van Haaren (Krezip, Maaike Ouboter enzovoorts) over o.a. Krezip, Kate Bush, John Deacon en Tool. Leuke gast met goeie anekdotes! Check 'm :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door Concorde »

Brinkmeister schreef: 13 sep 2019, 13:33 Ik zit 'm nu te luisteren. Even wennen, in het Engels door twee Nederlanders. Wat klinkt die F♯ dik...
Vond ik ook...
Hidde, ga je nu alle interviews met Nederlandse bassisten in het engels doen?
Ik moet je eerlijk zeggen dat bij mij de aandacht af en toe wat verslapte, terwijl ik bij de NL-gesproken afleveringen in de speaker kroop... :wink:
Volgende week je nieuwste podcast ff luisteren onderweg in de auto naar het werk.
Keep up the good work! :wink:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door BassAgent »

Hahaha nee! Het was het verzoek van Jeroen zelf. Het gesprek met Joost van Haaren is gewoon weer in het Nederlands. Vanaf volgende week twee afleveringen in het Engels: Jeff Berlin en John Stirratt :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door Hans58 »

Ik heb nu pas de gelegenheid genomen om eens op mijn gemak voor een aflevering te gaan zitten (Joost van Haaren). Erg leuk en zeer luisterbaar, Hidde. Ik ga beslist meer afleveringen beluisteren! :thumbsup:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door Concorde »

BassAgent schreef: 05 okt 2019, 10:48 Hahaha nee! Het was het verzoek van Jeroen zelf. Het gesprek met Joost van Haaren is gewoon weer in het Nederlands. Vanaf volgende week twee afleveringen in het Engels: Jeff Berlin en John Stirratt :)
Top man! :thumbsup:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door BassAgent »

Er staat weer een nieuwe aflevering voor je klaar, met jazz/fusionlegende Jeff Berlin! Check 'm op Spotify of in je eigen favoriete podcastapp.

Je kunt 'm ook bekijken en mij op genânte manier zien stuntelen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door basloze fret »

Zojuist gekeken. Leuk om te zien! Het eerste half uur is wel weer de gebruikelijk Jeff Berlin rant over muziek educatie, die hij in bijna elke filmpje laat horen. Hij heeft zeker een punt maar hij maakt er zo'n halszaak van dat het me weer irriteerde. Het komt bij hem altijd zo prekerig over. Ik vond zijn verhaal pas echt interessant worden vanaf het stuk over Jaco en een eigen stijl creëren. Toen kwam hij wat los van zijn standaard verhaal.

Is die clinic ook nog ergens te bekijken? En hoe was hij was als persoon, buiten het bas gebeuren?
en nog op zijn bas gespeeld? Ik vraag me af hoe zijn actie is en wat voor dikte snaren hij gebruikt...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door BassAgent »

Thanks! Ik moet zeggen dat ik me niet enooooorm in zijn verhaal had verdiept van tevoren dus het kan best dat hij z’n “standaard” verhaal eerst afstak. Het is een vriendelijke vent! Ik was voorbereid op een hele stugge man maar hij is echt relaxed.

Ik heb even op zn bas gespeeld: het voelt als een vrij slanke Jazz, meen me te herinneren dat hij 40-100 snaren gebruikte, vrij lage actie. Het ding liep wat aan vanwege de vlucht, maar best een puik ding.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door wombatboter »

Helemaal bekeken en niks genants aan, Hidde :-)
Je hebt dat erg goed gedaan en ik voelde me als kijker op mijn gemak bij jou en dat is wat een goeie interviewer hoort te doen.
Je stelt je ook kwetsbaar en open op en Jeff is iemand die daar ook rekening mee houdt en je op je gemak kan stellen (ik heb het zelf met hem meegemaakt dat ik voor de leeuwen werd gegooid door hem toen ik een vraag stelde maar hij kent zijn wereld en wat er in de hoofden van muzikanten omgaat).
Ik heb op zijn bas gespeeld maar ik vond het nogal een rammelgeval (je hoort het hier ook wanneer hij de bas aanraakt dat er dingen mee "buzzen").
Aardige kerel ook, in Sint Niklaas ben ik achteraf naast hem naar de auto gewandeld en hij was zoals hij op het podium was..
Ik herinner me wel van langer geleden na een optreden in Eeklo dat hij me heel geirriteerd leek wanneer iemand nog maar "Jaco" zei en hij leek me wat gefrustreerd door de schaduw van Pastorius maar blijkbaar heeft hij dat verwerkt..
"I can't slap.." Hm, ik vind dat die intro van "5G" toch het tegendeel bewijst..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door badastronaut »

Mooi interview! leuk om te kijken!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door basloze fret »

Ik vind dat hij wel een mooie sound uit die Cort haalt. Maar het zit vooral in zijn vingers. Ik denk ook vrij dunne snaren, aangezien hij veel tonen bend, soms een hele toon zelfs, dat wordt wat lastig met een 45 snaren.

Ja, die Bruford en Holdsworth tijd vind ik het beste wat hij gedaan heeft. Dat zijn dingen die ik al vanaf mijn 18e luister. Ik heb vaker zijn solo cd's en latere dingen geluisterd, maar die vind ik qua composities vaak minder sterk en wat klinisch of zo.

Wat ik jammer vind is dus dat hij altijd dezelfde prekerige verhalen over basis dingen afsteekt en minder van zichzelf en zijn stijl prijs geeft. Over zijn technieken of hoe hij baslijnen maakt etc. Dat zou ik graag zien. Even in het interview laat hij wat zien, maar helaas te kort en te snel. Dat vond ik ook het leukste stuk van de video. Inderdaad goed gedaan en gelukkig heb je hem niet naar een metronoom gevraagd. Even wou hij er iets over zeggen, maar toen vroeg je meteen wat anders.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door BassAgent »

Terwijl jullie hopelijk plezier hebben van de afleveringen met Joost en Jeff kan ik je alvast vier nieuwe gasten aankondigen!

Jan Teertstra (Orgel Vreten, Johan). Ga ik vanavond mee zitten!
Jop van Summeren (de Staat). Datum nog vast te stellen.
Stu Brooks (Dub Trio, Matisyahu, 50 Cent, Dr. John) - Spreek ik op 8 november in de Melkweg, voorafgaand aan de show van Dub Trio aldaar.
Michael League (Snarky Puppy) - Spreek ik 1 november, voorafgaand aan de Snarky Puppy-show in TivoliVredenburg

Zooooooooveel zin in!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1933
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door CaptainSlow »

Potverdrie Hidde, dit begint uit de hand te lopen!!!! :dance:
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Basgasten - de podcast

Bericht door Concorde »

Klein stukje van Jeff Berlin gezien, daarna de rest geluisterd in de auto. En net weer wat stukjes gekeken. Leuk om bepaalde stukjes er bij te zien.
Bij vlagen sympathiek, bij vlagen belerend en de discussie zoekend, zonder twijfel een vakman met een enorme kennis.
En vwb Markbass.... wij van WC-eend.... :lol:

Dikke complimenten voor je engels en hoe je je staande hield Hidde!
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Plaats reactie