Welk draadloos systeem?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door MaartenV »

Ik heb sinds een halfjaar ook een Smooth Hound. Die gebruik ik ongeveer de helft van de tijd met repetities en heel soms thuis. Fijn apparaat, werkt prima met mijn passieve Jazz en mijn actieve Stingray. De bewegingsvrijheid is heerlijk, maar ik ben ook een ouwe traditionele vent met voorkeur voor kabels. Altijd verse batterijen en een reservekabel in de tas en tot nu toe één keer toch maar de kabel tevoorschijn gehaald: de batterijen kwamen onder minimumniveau en de verse batterijen bleken niet zo vers...

EDIT: Tweedehands zijn ze best betaalbaar.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door rich13 »

Ik heb geen Smooth Hound kunnen vinden tweedehands. Maar dat maakt niet uit.

Gisteren de set binnengekregen en gelijk geprobeerd. Thuis met de Musicman op zn donder gegeven en dat pakte de set probleemloos. Ook met diverse telefoons, een tablet en naast de modem geen problemen. Daarna de oefenruimte mee ingenomen, en daar werkte alles ook probleemloos. Ik hoor geen latency of verschil in geluid. De set is solide en blijft goed zitten in diverse bassen.

De set komt in een net doosje in stevige foam, en er zit een zakje bij voor onderweg.

Minpuntjes: er zit een klein antennetje aan, geen idee hoe kwetsbaar dat is, je moet de zender en ontvanger zelf op hetzelfde kanaal zetten (dus zoekt niet zelf), en er zit geen mute op.
Voor mij geeft dat niet, geen storing gehad, en ik trap toch altijd mijn volumepedaal uit als ik wissel van bas.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1932
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door CaptainSlow »

Ik ben benieuwd hoe dat wonder stickie zuignapjes ding werkt wat erbij zou zitten. Werkt dat goed tegen draaien?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door rich13 »

Die zat er bij mij niet bij. Waar heb je dat gezien?
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 915
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door Galvanized »

CaptainSlow schreef: 25 sep 2019, 23:58 Ik ben benieuwd hoe dat wonder stickie zuignapjes ding werkt wat erbij zou zitten. Werkt dat goed tegen draaien?
Dat heeft de smooth hound. Werkt perfect!
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1932
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door CaptainSlow »

rich13 schreef: 26 sep 2019, 08:49 Die zat er bij mij niet bij. Waar heb je dat gezien?
Uit de manual:

[Here's a piece of 'Microsuction Tape'. It'll hold your K1100 Transmitter in place on your guitar but will come off easily when you want it to and will not leave a residue. It uses nano-technology to create thousands of suction cups to stick to smooth surfaces.122The tape has a strong acrylic adhesive on one side. Peel the white backing paper away and use this adhesive to stick the tape to the battery door of the K1100 Transmitter.The dark side is the microsuction side and has a protective film covering it. Remove this before use. The tape works best when it's clean. If it gets dirty, you can remove the battery door and wash it and the Microsuction tape in warm soapy water.]

In de layout van de manual(pdf) lijkt het of dat stukje tape dan in de manual (geplakt?) zou zitten.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Maar hij heeft de Donner gekocht, niet de Smooth Hound....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1932
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door CaptainSlow »

Sjtevel 1984 schreef: 26 sep 2019, 21:32 Maar hij heeft de Donner gekocht, niet de Smooth Hound....
oh, inderdaad, glad overheengelezen....

nederige excuses :oops:
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door rich13 »

Maakt niet uit :)
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1932
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door CaptainSlow »

Ik ben der nog niet uit.

Een docking systeem zoals Boss WL50 en Line6 GL10 spreekt me wel aan, receiver nooit opladen en de transmitter heeft ook altijd een logisch plaats. Maar juist omdat ze opladen via de jack, werken ze niet goed met sommige actieve bassen: ligt aan hoe de bas bedraad is, kan soms aangepast worden.
Losse batterijen zoals Line g30 en Smoothhound is weer meer losse rommel + een extra batterij lader.,
MicroUsb voor transmitter/receiver zoals bij veel compactere systemen vind ik wat fragielig. De usb aansluiting van de GL10 dock gaat trouwens ook kapot, gammel design, dikke minpunten dus.

Ik zou het systeem thuis en in het repetitiehok willen gebruiken. Thuis op de preamp op mijn buro of in de stack. Een pedal/dock is dan weer iets onhandiger, het pedalboard staat altijd aan en de draad moet dan naar de juiste bestemming.
Zo'n Donner of Boss WL20 dongles lijken me dan weer handiger omdat ze veel mobieler zijn. En vast ook makkelijker kwijt te raken.
Een Line6 G30 moet altijd aan de strap, gebruik ik thuis meestal niet, dus ook niet ideaal.

Een oplossing die alles kan is der niet, eens kijken waarop ik nu moet kiezen....
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door Strabel »

Losse batterijen= rommel?
Accu’s die “op den duur” kapot gaan en niet te vervangen zijn is beter?
Ik zou gewoon voor betrouwbaarheid gaan,lees wat testen/reviews van verschillende merken en”distilleer” daar je keuze uit. :wink:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1932
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door CaptainSlow »

Strabel schreef: 07 okt 2019, 10:45 Losse batterijen= rommel?
Accu’s die “op den duur” kapot gaan en niet te vervangen zijn is beter?
Ik zou gewoon voor betrouwbaarheid gaan,lees wat testen/reviews van verschillende merken en”distilleer” daar je keuze uit. :wink:
ohw, ik bedoelde rommel in de zin van rondslingeren :wink: (niet vervangbare accus geeft uiteindelijk rommel van een andere orde inderdaad)
weer een lader en extra batterijen (zijn deze nu opgeladen of niet??) die allemaal onder handbereik moeten zijn en in de weg staan.
en dat gaat natuurlijk af en toe mis, dus setje extra batterijen in de uitrusting.

ach ja, problemen van wereldformaat :mrgreen:
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door Strabel »

De meeste draadloze systemen geven tegenwoordig wel aan of de batterij/accu spanning te laag is/word,dus daar hoef je niet echt over in te zitten ,plus het feit dat de meeste systemen wel minimaal 6 uur meegaan op 1 lading.
Ik denk dat in dichtbevolkte wifi gebieden (zoals nl) het aantal kanalen wat een zender aankan belangrijk is in verband met storing en reikwijdte.
Stevigheid en ergonomie zijn ook belangrijk,maar als het elektronisch slecht functioneert heb je daar ook niks aan,toch?
Inderdaad geen wereldproblemen,maar wel goed gevoel als je iets hebt gekocht waar je ieder geval jaren mee vooruit kan en dat kost vaak wel iets meer.
Feeling the groove is everything.
jeice188
Berichten: 98
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:26

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door jeice188 »

Valt de Donner aan te raden? Ik zit ook te twijfelen tussen de line6 G10, Smoothhound en de Donner. Gezien de prijs neig ik ook naar de laatste :P. Vooral ergonomie is voor mij belangrijk
Gear: Yamaha Attitude LTD 2, Warwick infinity NT4 , ESP-LTD Fretless Vintage-214
Trace Elliot AH-500-7, 1048H 4 X 10”, 1518 1 X 15"
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Welk draadloos systeem?

Bericht door Strabel »

Strabel schreef: 20 sep 2019, 10:39 Veel van de goedkopere draadloze systemen hebben GEEN autmatische freq "switching",dus moet je zelf veranderen,dat kan (zeker in nl) een nadeel zijn waar veel 2,4ghz apparaten in de buurt zijn,
https://performwireless.com/donner-dws- ... winner-is/
Feeling the groove is everything.
Plaats reactie