GRBass....ervaringen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

GRBass....ervaringen?

Bericht door Tutu »

Wie kent dit of heeft het in gebruik? Ik ben gecharmeerd van de vreselijk goede specs van de kasten. Icm met een GR800 is
Deze kast wellicht dé oplossing. Licht van gewicht én luid!!

https://www.grbass.com/cabinets/gr-212-slim/
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: GRBass....ervaringen?

Bericht door Rieno »

Het leest een beetje als sprookjes-specs voor de verkoop, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet. Er zijn hier genoeg mensen die dat kunnen onderbouwen (of onderuit halen).
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1932
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: GRBass....ervaringen?

Bericht door CaptainSlow »

Ik denk dat ik bij Dijkmans in Breda over deze gespeeld heb. Met een klein GRBass topje.

Het was volgens de verkoper een vrij neutrale stack. Dat heb ik maar aangenomen, ik was meer met de basjes bezig, en er niet zo op gelet.
In ieder geval ook niks negatiefs opgevallen, geluidsnivo in de winkel was natuurlijk maar bescheiden.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: GRBass....ervaringen?

Bericht door Tutu »

Rieno schreef: 26 sep 2019, 19:15 Het leest een beetje als sprookjes-specs voor de verkoop, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet. Er zijn hier genoeg mensen die dat kunnen onderbouwen (of onderuit halen).
Dat mag ik hopen van niet, zelf zit ik in de accu’s en bij ons staat erop wat erin zit en andersom.
Ik zie vreselijk dure kasten van A-merken (zegt men) met 70Hz als ondergrens en 97Db...dat klinkt niet veelbelovend. Nu ben ik geen wiskundige natuurkundige maar 35Db en 102Db is imo ff beter...
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: GRBass....ervaringen?

Bericht door Tutu »

CaptainSlow schreef: 26 sep 2019, 20:30 Ik denk dat ik bij Dijkmans in Breda over deze gespeeld heb. Met een klein GRBass topje.

Het was volgens de verkoper een vrij neutrale stack. Dat heb ik maar aangenomen, ik was meer met de basjes bezig, en er niet zo op gelet.
In ieder geval ook niks negatiefs opgevallen, geluidsnivo in de winkel was natuurlijk maar bescheiden.
Dat is denk ik inherent aan Klasse-D....is vaak dun en oppervlakkig zonder veel laag.
Ik vergelijk net thuis mn MB800t met de Ampeg V4b....(450W, want aan 8Ohm vs 100W)
V4b is romiger, drukt meer en op de een of andere manier veel meer op de voorgrond?!
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: GRBass....ervaringen?

Bericht door Rieno »

Tutu schreef: 26 sep 2019, 21:25
Rieno schreef: 26 sep 2019, 19:15 Het leest een beetje als sprookjes-specs voor de verkoop, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet. Er zijn hier genoeg mensen die dat kunnen onderbouwen (of onderuit halen).
Dat mag ik hopen van niet, zelf zit ik in de accu’s en bij ons staat erop wat erin zit en andersom.
Ik zie vreselijk dure kasten van A-merken (zegt men) met 70Hz als ondergrens en 97Db...dat klinkt niet veelbelovend. Nu ben ik geen wiskundige natuurkundige maar 35Db en 102Db is imo ff beter...
Speakerkasten staan erom bekend dat ze erg creatief gemeten worden helaas. Je kunt er behoorlijk mee rondrommelen binnen de bestaande marges, waarbij ik meer geloof heb in kasten die lagere specs laten zien en dus waarschijnlijk eerlijker zijn.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: GRBass....ervaringen?

Bericht door Tutu »

Het zijn aannames inderdaad
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: GRBass....ervaringen?

Bericht door Strabel »

Tutu schreef: 26 sep 2019, 21:30
Dat is denk ik inherent aan Klasse-D....is vaak dun en oppervlakkig zonder veel laag.
Ik vergelijk net thuis mn MB800t met de Ampeg V4b....(450W, want aan 8Ohm vs 100W)
V4b is romiger, drukt meer en op de een of andere manier veel meer op de voorgrond?!
Buizen eind versterkers hebben een lagere " dempings factor" en klinken dan ook in het laag wat " wolliger".(romiger)
Het is maar net wat je wilt,dus voor een iets " modernere" sound en wat strakker geluid kies je dan meestal niet voor een buizen eindtrap.
Meningen zullen hierover zeker verschillen,maar het is een puur technisch verhaal.
Mooie "specs" zijn leuk/fijn maar in de praktijk moet altijd blijken of iets werkelijk goed is,dus advies; fysiek uitproberen. :wink:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: GRBass....ervaringen?

Bericht door Tutu »

Hier,.. nog geen gebruikers,.. tot zoverre dus?.
Ik ben benieuwd of een GRBasd Slim 212 van 19kg hetzelfde kan produceren als mijn 410 met gelijke specs?
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Plaats reactie