Het grote wat is dit nog waard topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door AmericanIdiot »

jorren1008 schreef: 16 jul 2019, 19:45 Wat zou ik kunnen vragen voor 2 hartke Transporter cabs met 1 grote flightcase? Op maat gemaakt.
Het gaat om een 1x15 en een 4x10
Niet erg veel...de TP serie is helaas niet je van het. De XL doet het beter maar ook die heb ik al jaren geleden moeizaam kunnen slijten. Wellicht bewaren totdat jaren 90 spul 'vintage' wordt en een of andere hipster er geld voor wil betalen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2582
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door jorren »

AmericanIdiot schreef: 18 jul 2019, 16:53
jorren1008 schreef: 16 jul 2019, 19:45 Wat zou ik kunnen vragen voor 2 hartke Transporter cabs met 1 grote flightcase? Op maat gemaakt.
Het gaat om een 1x15 en een 4x10
Niet erg veel...de TP serie is helaas niet je van het. De XL doet het beter maar ook die heb ik al jaren geleden moeizaam kunnen slijten. Wellicht bewaren totdat jaren 90 spul 'vintage' wordt en een of andere hipster er geld voor wil betalen.
verkocht voor 350.
deevit schreef: 16 jul 2019, 21:35
Jij had gelijk!
Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door padawatje »

4$ schreef: 18 jul 2019, 13:04
padawatje schreef: 18 jul 2019, 07:57

Die gaan meestal rond de 200€ dacht ik.
Bedankt voor je antwoord maar ik heb deze amp al bijna een half jaar geleden verkocht.
:facepalm: Niet naar de datum gekeken ...

Maar hoeveel was die nu waard ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door 4$ »

€175
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2582
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door jorren »

Ik heb een Cort staan. Ik denk dat het een B5FL is. Die krijgt geen speeltijd, dus mag eruit.
Wat is dit ongeveer waard?
Bijlagen
8A158283-7784-4BBF-96B7-5115E97AB8B1.jpeg
Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door rvdbrand »

jorren1008 schreef: 03 aug 2019, 15:24 Ik heb een Cort staan. Ik denk dat het een B5FL is. Die krijgt geen speeltijd, dus mag eruit.
Wat is dit ongeveer waard?
Als ik moet gokken tussen de 300 en 400? Die met een compleet wenge hals zie je niet zo veel. En fretless daarbij ook niet.
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Sabbracadabra
Berichten: 606
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Sabbracadabra »

Voor hoeveel gaat een fulltone bass drive MOSFET normaal?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik heb destijds die van mij voor €180,- bemachtigd.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Dommel'd »

Wat zou een Takamine TB10 opbrengen ? Gebruik hem af en toe in de studio maar verder krijgt hij Live geen speeltijd, er is ook iets anders oo het pad gekomen waar ik me zinnen op heb gezet . Maar kan weinig vinden tweedehands
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door SpcMnk »

Op bassic heeft er vorig jaar eentje voir ik meen 1800 gestaan. Hele gave bassen en inderdaad zelden te koop.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door RUIS »

Wat zou je met enig fatsoen kunnen vragen voor een Eko BA4 akoestische bas uit 1981? Het gaat om een gefret exemplaar zonder electronica. Paar kleine butsjes, maar helemaal bruikbaar. Wel met een passende koffer erbij. Die koffer zou ook als vakantiehuisje kunnen dienen.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door phoerd »

RUIS schreef: 26 sep 2019, 19:35 Wat zou je met enig fatsoen kunnen vragen voor een Eko BA4 akoestische bas uit 1981? Het gaat om een gefret exemplaar zonder electronica. Paar kleine butsjes, maar helemaal bruikbaar. Wel met een passende koffer erbij. Die koffer zou ook als vakantiehuisje kunnen dienen.
Als ik zie wat de vraagprijzen zijn geweest op tb in het verleden dan zou ik zeggen dat een redelijk normale vraagprijs zo ergens tussen de €400,- en €500,- zou liggen. Natuurlijk zegt dat niks over waar ze uiteindelijk voor verkocht zijn, maar het zou een startpunt kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Dolf_M
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 okt 2012, 15:39

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Dolf_M »

Mijn buurman wil deze fretloze bas + versterker (Carlsbro cobra-90) verkopen. Wat zou dit ongeveer op kunnen brengen?
En weet iemand wat voor type de bas is?

Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's hier: https://imgur.com/a/ajIiCjq
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Waardebepaling bassen en git**r uit erfenis

Bericht door Herman »

De schoonvader van mijn collega is een tijdje geleden overleden. Hij was muzikant, en vooral bassist. Zijn instrumenten hebben een bepaalde sentimentele waarde voor de vrouw van mijn collega, vooral de Ibanez. Hij heeft mij gevraagd om eens te kijken wat het nu voor instrumenten zijn, want zelf hebben ze er nul komma nul verstand van. Nu heb ik ze vandaag bekeken, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet helemaal weet. Kunnen jullie je licht hier eens over laten schijnen? Wat hebben we hier en wat zou een reële waarde zijn?

Het gaat om de volgende instrumenten:
1. Kasuga Jazz bas (made in Japan)
Zo op het oog een heel mooie bas, prachtig hout. De stringretainer is er af, maar zit er wel bij (geen schroefje helaas). Er staat 'made in Japan' op, maar dat is een klein stickertje (zoiets zit ook op de Ibanez). Verder geen serienummer etc. De gesloten stemmechanieken vind ik zelf dan weer niet zo fraai, maar ja. Wat ik er van kan vinden op het WWW is weinig, maar wel alles uit de 7ties. deze is in heel mooie staat, amper gebruiksporen. Ik vermoed dat deze niet zo oud is, maar ik kan me natuurlijk vergissen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2. Een Ibanez ATK 5 snaar.
Mooie bas! Het serienummer begint met FC, en hiervan kan ik op de serienummer sites niet echt info vinden. Welk type het is kan ik ook niet vinden. Gezien de aanwezigheid van de 'gebruiksaanwijzing' tussen de potmeters lijkt me deze ook niet zo oud, maar dat kan ook duiden op iemand die heel erg zuinig op zijn gear was. Volgens het stickertje op de headstock is deze wel Made in japan. Dit was overigens wel de bas waarmee iedereen zicht de beste man herinnert, dus deze zal lang door hem gebruikt zijn. Ben vergeten een foto van de voorkant van de headstock te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

3. Een prachtige Ovation Viper solid body git**r.
Dit model heb ik nog nooit gezien! Volgens de serial dater zou deze uit de eerste helft van de jaren 70 komen. Ik vind het een waanzinnig mooie gitaar, en hij ziet er ook echt netjes uit, amper sporen van gebruik. Inclusief originele Ovation koffer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jullie feedback wordt zeer op prijs gesteld!

Alvast bedankt,

groet,
Herman
Gebruikersavatar
Dolf_M
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 okt 2012, 15:39

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Dolf_M »

Dolf_M schreef: 16 dec 2019, 19:24 Mijn buurman wil deze fretloze bas + versterker (Carlsbro cobra-90) verkopen. Wat zou dit ongeveer op kunnen brengen?
En weet iemand wat voor type de bas is?

Meer foto's hier: https://imgur.com/a/ajIiCjq
Is 100 euro voor de amp en 200 voor de bas reeel? Of ga je dat er niet voor krijgen?
Plaats reactie