Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door CaptainSlow »

Hmm, omdat de PB50 niet op tijd voor vakantie leverbaar zou zijn heb ik een PJ4 besteld. BIj de ouwezakken meeting had Mach er eentje meegenomen, dat was best een goed ding! Reden is dat ik een bas mee wil nemen op vakantie, maar gezien de beperkte ruimte kan ik geen koffer meenemen en moet iedere keer de nek los. Ach ja, dan maar een goede budgetbas daaraan opofferen....

PJ4 ziet er netjes uit, scherpe freteindjes - maar die zijn zo weggewerkt, en klinkt goed zat.

Maar de nek heeft een flinke torsie. Goed zichtbaar, en ook goed te meten: 1.2 mm
(Gemeten bij de 14e fret t.o.v. de eerste, ik moet bij de 14e fret 1.2 mm onder de waterpas leggen om evenwijdig te zijn aan de 1e fret).

Voor 129 euro hoeft die nek echt niet op PLEK nivo te zijn , maar dit is een beetje te veel van het goede. Deze gaat terug.

Ben benieuwd wat jullie aan torsie tegengekomen zijn, en wat jullie acceptabel vinden.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Concorde »

Net mijn nwe PB-50 binnengekregen!
Zo op het oog een hele nette hals, behoorlijk lage actie mogelijk zonder gekletter. Zo te zien niet getordeerd.
Klinkt goed, hoewel ik niet van nwe snaren houd...
Ik vind alleen de rand van het element niet fijn om m'n duim op te laten rusten... maar daar zijn wel kappen voor. Ik geloof zelfs dat ik er nog wel één heb liggen ergens... Randen vd frets zijn prima en een lekker halsprofiel; lekker stevig!
De rode kleur is helemaal niet mijn ding, maar ik heb deze genomen omdat hier een witte slagplaat op zit.
Hij wordt dus tzt overgespoten. Ik had ook al bushings besteld om 'm stringtrough te maken, nog ff shielden, headstock in een fatsoenlijke tele-vorm shapen, ietsje relic maken en dan zien we wel weer! Evt. andere condensator... De bedoeling is een beetje de oldskool Fender look.
Mooi projectje!

1e update: De kop is al tele-look, de logo's eraf en in de blanke lak.
Hals zit netjes in de pocket.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Mach1 »

Laat maar komen die foto's!!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door ThaRoadWarrior »

Ja inderdaad !

Je noemt een aantal aanpassingen die met name esthetisch zijn... Wil dat zeggen dat je wel tevreden bent over de kwaliteit en sound ?

En; wat zit er onder de slagplaat ?
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Brinkmeister »

Nice, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door ejp »

hi, hoe heb je die telelook gekregen? bandschuurmachine / lintzaag?

EJ
Concorde schreef: 11 jul 2019, 17:54 Net mijn nwe PB-50 binnengekregen!
Zo op het oog een hele nette hals, behoorlijk lage actie mogelijk zonder gekletter. Zo te zien niet getordeerd.
Klinkt goed, hoewel ik niet van nwe snaren houd...
Ik vind alleen de rand van het element niet fijn om m'n duim op te laten rusten... maar daar zijn wel kappen voor. Ik geloof zelfs dat ik er nog wel één heb liggen ergens... Randen vd frets zijn prima en een lekker halsprofiel; lekker stevig!
De rode kleur is helemaal niet mijn ding, maar ik heb deze genomen omdat hier een witte slagplaat op zit.
Hij wordt dus tzt overgespoten. Ik had ook al bushings besteld om 'm stringtrough te maken, nog ff shielden, headstock in een fatsoenlijke tele-vorm shapen, ietsje relic maken en dan zien we wel weer! Evt. andere condensator... De bedoeling is een beetje de oldskool Fender look.
Mooi projectje!

1e update: De kop is al tele-look, de logo's eraf en in de blanke lak.
Hals zit netjes in de pocket.
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Concorde »

Even een fotootje van de Headstock. Hij is nog niet 100%, maar hij zit nu 1x in de blanke lak.
Afgetekend en toen grof met een fijne (ijzer)zaag gezaagd, met een basterdvijl in model gevijld, en toen geschuurd met 320 schuurlinnen. De voorkant heb ik met de vlakschuurmachine geschuurd.

Afbeelding

Ik zal wel een nw draadje openen in het DHZ-topic.

ThaRoadWarrior schreef: 12 jul 2019, 00:04 Ja inderdaad !

Je noemt een aantal aanpassingen die met name esthetisch zijn... Wil dat zeggen dat je wel tevreden bent over de kwaliteit en sound ?

En; wat zit er onder de slagplaat ?
Qua sound vind ik 'm inderdaad helemaal niet verkeerd, hoogstens een klein ruisje die ik met shielden hoop te verminderen.
Verder vind ik gewoon leuk om zo'n bas een beetje aan te passen...
Ik zal 's kijken wat er onder de plaat zit....

Euhhh, een hele nette body!
Afbeelding
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Jankelly
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 jul 2017, 13:43

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Jankelly »

Heb ook de rode versie gekocht,wat een bas voor het geld,
iemand interesse in de witte slag plaat,hij gaat er bij af.
er komt bij mij een ramp op.
Ibanez SR 305 WB.
Custom made PB 50.
Yamaha 370FL
Squier paranormal jazz
Fender rumble 500 met Fender 2X8 V2.
Fender Rumble2X10.
Dynacord Bass King 1
Zoom B3 en B3N.
A lot of Sneakers &Coolcat jeans and Shirts
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Concorde »

De mijne is inmiddels blank geschuurd.
Verder verslag in het doe-het-zelf topic: viewtopic.php?f=11&t=73923&start=15
Laatst gewijzigd door Concorde op 12 okt 2019, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Steeferdesteef »

hoogstens een klein ruisje die ik met shielden hoop te verminderen
Ik heb daar laatst de slakkentape voor de tuin voor gebruikt. Werkt prima.
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door butters »

slakkentape :-) die kende ik nog niet. Is die langs de kleefzijde dan ook geleidend? of moet je de strips nog verbinden met solderingen?
Gebruikersavatar
Jasper68
Berichten: 679
Lid geworden op: 05 nov 2017, 14:26

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Jasper68 »

Gerth schreef: 06 mei 2019, 21:37 Dit is de derde bas die ik ontfret en deze heeft ongetwijfeld het meeste "stem" (de vorigen waren een Rockbass en een Squier Jazz VM). Nu voelt het als het herontdekken van de basgitaar... durven spelen op intuïtie en spier/vingergeheugen. Voor het relatief snelle werk over de hals (pakweg Love Foolosophy) zal het nog wat oefenen zijn maar alles wat in "vierkantjes" te spelen valt lukt nog aardig!
Hoi Gerth,
Wat is dat, in vierkantjes spelen? Heeft het te maken met denkbeeldige rechthoeken op de toets? Zo van: spring vanaf de vierde "fret" op de E-snaar naar de vierde "fret" op de D-snaar? En dan weer via de zesde "fret" op de D-snaar naar de zesde "fret" op de E-snaar?
And I demand that I am Vroomfondel!
Plaats reactie