Welke snaren?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 621
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Re: Welke snaren?

Bericht door chaney »

Ik ben van plan La Bella flatwound 760FX op mijn jazzbas te leggen, iets dunnere snaren, dus wat minder spanning op mijn jazz hals. Zit ik dan goed?
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 621
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Re: Welke snaren?

Bericht door chaney »

Inmiddels liggen de La Bella flatwounds 760FX al een week op mijn Jazz bas. Geen enkel probleem met de snaarspanning en een heerlijk geluid, ook op een Jazz!
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Welke snaren?

Bericht door didi »

Tip:
Vaak bestel ik snaren bij Thomann en laat dan soms een goedkoop setje van het een of ander meekomen om uit te proberen. Nu heb ik al een tijdje de goedkope Harley Benton 45-105 nikkle plated steel snaren op een bas liggen en die zijn helemaal niet slecht.
Kosten slechts 4,99 per setje. https://www.thomann.de/nl/harley_benton ... 79d8633945
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Re: Welke snaren?

Bericht door baskruit »

Ik speel sinds een paar jaar op het goedkoopste stainless steel spul dat ik via Aliexpress kan open. Soms iets meer, soms iets minder dan 3 euro per setje. Ik vind ze echt meer dan prima klinken en spelen. Slaat ook zeker niet gelijk dood.

Er zit een voorraadje van setjes in mijn gigbag dus een maand wachten op een nieuwe bestelling is ook nooit een punt.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Welke snaren?

Bericht door didi »

Ik vind lang niet alle goedkope setjes fijn. Die Warwicks bv vond ik tien keer niks.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7893
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Welke snaren?

Bericht door BassKees »

Voor mij is een setje d'Addario Prosteels en een setje DR Lo-Riders onderweg. Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Welke snaren?

Bericht door aap »

Van het weekend elixer snaren getracht op mijn bas te zetten. E/A/D geen probleem, maar de D snaar gleed elke keer uit het gat bij de tuner als er spanning op werd gezet.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Re: Welke snaren?

Bericht door baskruit »

didi schreef: 02 dec 2019, 18:37 Ik vind lang niet alle goedkope setjes fijn. Die Warwicks bv vond ik tien keer niks.
Helemaal mee eens.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Welke snaren?

Bericht door Hagen »

aap schreef: 02 dec 2019, 20:49 Van het weekend elixer snaren getracht op mijn bas te zetten. E/A/D geen probleem, maar de D snaar gleed elke keer uit het gat bij de tuner als er spanning op werd gezet.
Vreemd! ik heb in jaren geen problemen met Elixirs gehad. Ze zitten met enkele windingen goed vast.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Welke snaren?

Bericht door aap »

Ik ook nog niet, maar heb het wel 10 keer geprobeerd. . .
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Re: Welke snaren?

Bericht door clover4 »

didi schreef: 02 dec 2019, 18:37 Ik vind lang niet alle goedkope setjes fijn. Die Warwicks bv vond ik tien keer niks.
Het hangt ervan af of je de steels of nickels hebt van Warwick, over de laatste ben ik erg te spreken.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Welke snaren?

Bericht door didi »

aap schreef: 02 dec 2019, 20:49 Van het weekend elixer snaren getracht op mijn bas te zetten. E/A/D geen probleem, maar de D snaar gleed elke keer uit het gat bij de tuner als er spanning op werd gezet.
Als ik ze lang genoeg laat en met een knikje er in druk en dan zorg dat bij het winden alles goed naar beneden drukt lukt het altijd, toch?
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Welke snaren?

Bericht door aap »

Zo doe ik het al 10 jaar, met drie windingen per snaar, maar helaas mocht dit niet baten bij de G snaar.
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Re: Welke snaren?

Bericht door frieteboer »

DR sunbeams op mijn jazz gelegd. Super tone en fijne medium snaarspanning. Zijn een beetje minder fel dan de DR hi-beams. Fijne snaren, die hopelijk even lang mee gaan als de Hi-beams, maar dat vermoed ik wel want ze hebben beide een ronde kern.

| Human Base basses | EBS amplification |
Gebruikersavatar
Dizzels
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 dec 2019, 07:53

Re: Welke snaren?

Bericht door Dizzels »

Hallo allen, ik ben net lid geworden op dit forum en ik heb me voorgesteld maar ik denk dat ik hier moet wezen voor mijn vraag. Ik moet de snaren vervangen van mijn P-Bass, ik ben opzoek naar gangbare flatwounds waar een beetje spanning op staat maar niet te dik zijn. Hebben jullie tips?
Plaats reactie