Ashdown FreeBass

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Ja damn, ik wil zo'n Stageclix ding proberen! Klinkt erg goed allemaal, ja.
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

beste STAGECLIX, is het een idee om een minimeeting te organiseren zodra jullie het ding releasen? dan zijn er vast wel een aantal forummers die voor een demonstratie willen komen opdraven.
die hier zo nu en dan weer is
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

Jup haal nog een forum erbij en een een paar gitaarbladen, tadaa!
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Jullie verkopen dan een ton van die dingen voor een überlage prijs aan ons :).

Jullie een enorme afzet en wij goedkoop draadloos!

Sounds fair to me!
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Verkopen?
Wij lopen gratis reclame voor hen, in ruil voor zo'n ding, toch?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

gilles schreef:Verkopen?
Wij lopen gratis reclame voor hen, in ruil voor zo'n ding, toch?
Wat hij zegt!
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

gilles schreef:Verkopen?
Wij lopen gratis reclame voor hen, in ruil voor zo'n ding, toch?
Endorsement for all! :D
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 okt 2005, 21:52

Bericht door Matthijs »

ikheetbas schreef:beste STAGECLIX, is het een idee om een minimeeting te organiseren zodra jullie het ding releasen? dan zijn er vast wel een aantal forummers die voor een demonstratie willen komen opdraven.
Of kom in ieder geval langs bij de grote meeting na de zomervakantie :)
Fotograaf (https://www.moodphoto.eu), Redacteur (https://www.debassist.nl)

(\__/) Gear:
(='.'=) Fender Jazz V Mex (Fralin elementen, Audere preamp), Fender HM Bass 5
(")_(") Hartke, Eden, Boss,Tech21, Stageclix, Nikon, Sigma
STAGECLIX
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mei 2008, 10:56

Bericht door STAGECLIX »

Stinky schreef:als ik het goed begrijp kun je dus niet zelf één vd frequenties uitkiezen maar selecteert de autoselect functie wss de beste cq sterkste van die twaalf?
dan vraag ik me wel af hoe deze dingen werken in settings met extreem veel wireless spul zoals bv grote festivals formaat Pinkpop: ik heb nl al een paar keer gehad dat een andere act al op mijn freq zat en de nabijgelegen frequenties ook al bezet waren. als ik niet handmatig een specifieke vrije freq kon zoeken was ik dus de lul geweest....

wat zijn de gebruikte frequenties eigenlijk als ik vragen mag?

ik gebruik nu een EW172 btw...
Beste Stinky,

Op dit moment worden er 6 interferentie-vrije kanalen gedefinieerd, dat wil zeggen dat ze allemaal tegelijk gebruikt kunnen worden.
Op dit moment wordt gewerkt aan een channel doubler, wat het mogelijk moet maken 12 kanalen tegelijk te gebruiken.
Hierbij is het nog niet duidelijk of het valt binnen de huidige regelgeving aangaande deze frequentie.
Dit kunnen we dus nog niet officieel claimen.

De gebruikte frequentie is de 2.4GHz band, van 2400 tot 2480 MHz. Dit is dezelfde frequentie als Bluetooth en WiFi. Wij gebruiken echter een andere modulatietechniek waardoor stageclix geen storing ondervindt van Bluetooth en WiFi. Deze frequentie is over de gehele wereld vrij te gebruiken.

Hopelijk volstaat deze info.
The New Digital Wireless Revolution www.stageclix.com
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

dank u, duidelijk en verhelderend. :wink:

zijn er trouwens ook plannen voor een 19" versie zonder die plugzender?
ik denk dat veel gasten niet zitten te wachten op een plug die ad onderkant vd gitaar uitsteekt: tis niet handig (zet je bas maar eens op een standaard met zo'n uitstekende plug), tis niet mooi (de associatie met de bekende budget plugzenders is imho niet te voorkomen) en doordat de zender ad plug vastzit is mechanische slijtage veel eerder een probleem voor je complete wireless systeem dan als de zender los vd plug is. schade aan zender, plug en jackuitgang door stoten oid lijkt mij haast een kwestie van tijd...

mss dat sommige van deze argumenten in de praktijk reuze meevallen, maar als ik een systeem moest uitkiezen zouden deze aandachtspunten iig tegen jullie werken.
STAGECLIX
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mei 2008, 10:56

Bericht door STAGECLIX »

Stinky schreef:dank u, duidelijk en verhelderend. :wink:

zijn er trouwens ook plannen voor een 19" versie zonder die plugzender?
ik denk dat veel gasten niet zitten te wachten op een plug die ad onderkant vd gitaar uitsteekt: tis niet handig (zet je bas maar eens op een standaard met zo'n uitstekende plug), tis niet mooi (de associatie met de bekende budget plugzenders is imho niet te voorkomen) en doordat de zender ad plug vastzit is mechanische slijtage veel eerder een probleem voor je complete wireless systeem dan als de zender los vd plug is. schade aan zender, plug en jackuitgang door stoten oid lijkt mij haast een kwestie van tijd...

mss dat sommige van deze argumenten in de praktijk reuze meevallen, maar als ik een systeem moest uitkiezen zouden deze aandachtspunten iig tegen jullie werken.
Beste stinky,

Ik denk dat het de moeite loont de site te bekijken, deze is nog in ontwikkeling maar een afbeelding van het definitieve systeem is er wel te zien. Hier is te zien dat de plug te draaien valt, juist om die mechanische belasting te voorkomen.
The New Digital Wireless Revolution www.stageclix.com
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

Ik vind de Stageclix wel een goeie vinding. Enige gemis vind ik persoonlijk de 19" uitvoering. Alles vast in 1 rack zonder losse spulletjes is toch efficiënter. Je moet toch al zo veel meesjouwen. Misschien is een éénvoudige adapter kit het overwegen waard?

Helemaal geweldig vind ik dat je de ontvanger in zender plugt om te opladen. Ze ben je nooit leeg.......Smart!
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

Zou je dan nog een 2de plug kunnen kopen zodat je kan afwisselen welke je gebruikt en welke oplaad?
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Ik denk dat het de moeite loont de site te bekijken, deze is nog in ontwikkeling maar een afbeelding van het definitieve systeem is er wel te zien. Hier is te zien dat de plug te draaien valt, juist om die mechanische belasting te voorkomen.
die afbeelding heb ik uiteraard wel gezien en slim van jullie om dat draaipunt in de plug in te bouwen.

maar dat was niet helemaal wat ik bedoelde: draaipunt of niet, je hebt een uitstekend blokje ad onderkant van je gitaar. en daar is Mr Murphy gek op weet ik uit ervaring.
en ondanks de voorzorgsmaatregelen voorzie ik gewoon problemen met deze situatie.
of ik gelijk heb of niet is niet zo zeer relevant, maar het gegeven dat veel potentionele klanten van jullie dit mss ook zo zien (waarom zijn die plugsystemen immers niet overal terug te zien onstage als niemand er een probleem in zou zien?) zou dat mss wel zijn.
vandaar mijn vraag of er ook een 19" versie zonder plugsysteem in ontwikkeling is.... :wink:
STAGECLIX
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mei 2008, 10:56

Bericht door STAGECLIX »

AppleMies schreef:Ik vind de Stageclix wel een goeie vinding. Enige gemis vind ik persoonlijk de 19" uitvoering. Alles vast in 1 rack zonder losse spulletjes is toch efficiënter. Je moet toch al zo veel meesjouwen. Misschien is een éénvoudige adapter kit het overwegen waard?

Helemaal geweldig vind ik dat je de ontvanger in zender plugt om te opladen. Ze ben je nooit leeg.......Smart!
Bedankt voor de reactie, graag willen wij even inhaken op het 19" verhaal. Uiteraard kijken wij ook naar de toekomst, en mogelijke uitbreidingen danwel toevoegingen. Toch zijn wij van mening dat het op dit moment verstandiger is om met stageClix in de huidige vorm te starten.
The New Digital Wireless Revolution www.stageclix.com
Plaats reactie