ODB-3: Bass OverDrive aan te raden?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

[spam] Ik heb er één te koop mocht het je interesseren :wink: [/spam]
Toch hier mijn neutrale mening:
Ondanks dat dit pedaaltje nogal wordt afgebroken vind ik er toch mijn geluid mee. Het geheim van dit pedaal is subtiel afregelen. Heel weinig drive, op het EQ het hoog zo goed als dicht en een beetje bas bijdraaien.
Als je 'overdrijft met de drive' en er te veel hoog in laat klinkt dit pedaal verschrikkelijk.
Als je een 'natural' overdrive zoekt kan je beter iets anders nemen.
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Ik ga met de voorgaande mee, mits niet overdreven is er goed geluid uit te halen
Je kunt wel snel last hebben van een ijzige ting, dus draai de middelste EQ knop niet voorbij 50% anders word het vervelend


Ik heb 'r zelfs 3:
Afbeelding

Eentje van m'n ODB3's ga ik nog modden zodat ik meer mid krijg en dus minder van het ijzige geting

Ik ben er wel tevreden over, je kunt helemaal gek gaan, maar ook subtiel ;)
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
Joep
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mar 2008, 23:34

Bericht door Joep »

Ik heb de mijne net weggedaan. Kon er niet een echt fijn geluid voor mij uithalen. Heb nu een T-Rex en die vind ik heerlijk klinken.
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Grainger schreef:Ik ga met de voorgaande mee, mits niet overdreven is er goed geluid uit te halen
ghehehe :dance:

ik gebruikte hem idd ook met de drive zo goed als dicht en het volume helemaal open. Hij klinkt trouwens (net als vrijwel alle overdrives volgens mij?) mooier op een buizenversterker dan een transistortop. overdrives zijn heel persoonlijk, koop tweedehands en verkoop zonder verlies, en probeer er een paar uit tot je er blij mee bent!
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Grainger schreef:Ik ga met de voorgaande mee, mits niet overdreven is er goed geluid uit te halen
Je kunt wel snel last hebben van een ijzige ting, dus draai de middelste EQ knop niet voorbij 50% anders word het vervelend


Ik heb 'r zelfs 3:
Afbeelding

Eentje van m'n ODB3's ga ik nog modden zodat ik meer mid krijg en dus minder van het ijzige geting

Ik ben er wel tevreden over, je kunt helemaal gek gaan, maar ook subtiel ;)
Edo, waarom drie!?

Ik heb er zelf ook een, maar gebruik hem momenteel niet... Als ik m gebruik, dan graag in combinatie met een EQ. Als deze aanstaat slurpt ie als het ware de lage frequenties weg. Het geluid wordt er imho te iel van.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Premy schreef:Ik overweeg een Overdrive pedaal te kopen: de Boss ODB-3: Bass OverDrive. Ik vroeg me af of iemand deze pedaal reeds heeft en misschien even zijn ervaringen ermee wil posten. (Kwaliteit, aan te raden of niet...) Anders zou ik misschien gaan voor de Digitech Bass Driver, maar ik heb reeds een Digitech pedaal (compression) en ben hier niet zo tevreden over.
Dus welke Overdrive raden jullie aan. Andere merken ken ik niet zo goed, dus veel informatie graag.

Alvast bedankt.
Net als ander posters hier heb ik de mijne weggedaan. Ik kreeg er geen lekker geluid uit.
Inmiddels gebruik ik een basscreamer van ons aller bernardduur.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

De Boss heb ik ook gehad, maar heb hem weg gedaan omdat hij een te harde tonesuck had.
De EHX Bass Blogger is wel een dikke aanrader voor een gustig geprijsde bas-overdrive.
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Ik kan je de Ashdown James Lomenzo Hyperdrive aanraden.
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Gebruikersavatar
konijntjeluuk
Berichten: 704
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:41

Bericht door konijntjeluuk »

Ik heb hem toevallig vandaag getest in Enschede, en nu lees ik hier zo'n beetje dezelfde ervaringen. Ik was er al achter dat het niks voor mij is. De gain had ik echt flink laag (net een klein beetje erin) en de balance ook. Een lichte oversturing dus.
Wat voor pedaal zou ik kunnen gebruiken als ik meer in die range wil blijven?
Of gaan alle pedalen van nix naar heel erg extreem? Een klein randje overdrive zou ik nog wel eens kunnen gebruiken.
gear: bas + versterker + snoer + draadloos + bladiebla
Deadbeat niet meer...
TreaTmenT niet meer...
The Black Fall
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Tja Joep, waarom 3? :P Omdat ik van herrie maken hou, en je kunt wel laag behouden hoor, moet je het alleen wel zo afstellen ;)
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Grainger schreef:Tja Joep, waarom 3? :P Omdat ik van herrie maken hou, en je kunt wel laag behouden hoor, moet je het alleen wel zo afstellen ;)
Ja man.. met drie :P
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

En dan komen er binnenkort de Bassblogger van HNZ en de Muff Pi van Hidde ook nog bij :facepalm:

Wat een bak herrie zal ik dan maken zeg :P Maar goed dat ik een nieuwe, grotere koffer binnen heb nu ;)
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Ik heb die van bass.player gekocht. Ik hoop dat hij doet wat ik wil, zo niet, verkoop ik hem wel weer. Hij heeft hem donderdag verstuurd, dus hopelijk heb ik hem maandag. De EBS Multidrive vond ik tegek, maar die was te duur.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Dick W
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jan 2008, 14:59

overdrive

Bericht door Dick W »

Ik heb net een ebs multidrive binnen. Wat een geweldig ding!! Van heel subtiel tot vrij heftig, alles kan. Veel beter (althans naar mijn smaak) dan de Tech 21 XXL, die laatste was echt heel heftig. Wel erg goed maar niet voor mij!
Ben benieuwe hoe het over mijn Ampeg set gaat klinken..
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

bass.player schreef:[spam] Ik heb er één te koop mocht het je interesseren :wink: [/spam]
Toch hier mijn neutrale mening:
Ondanks dat dit pedaaltje nogal wordt afgebroken vind ik er toch mijn geluid mee. Het geheim van dit pedaal is subtiel afregelen. Heel weinig drive, op het EQ het hoog zo goed als dicht en een beetje bas bijdraaien.
Als je 'overdrijft met de drive' en er te veel hoog in laat klinkt dit pedaal verschrikkelijk.
Als je een 'natural' overdrive zoekt kan je beter iets anders nemen.

Je zou ook kunnen gaan voor een GLX bassoverdrive (Boss kloon), weinig op het net van te vinden, maar ze gaan vaak voor weinig. Heb erzelf één, en ben er tevreden over.
Zou uit dezelfde fabriek komen? Maar ben der nie zeker van. Heb erzelf 10E voor gegeven.
Ps dit is gene plastieke berhingercrap.
Plaats reactie