Compressor

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Gister de MXR binnengekregen, meteen 's avonds bij een gig gebruikt. Vooraan in de keten om de pieken wat uit het signaal te trekken en verschillen in fingerstyle/plectrum te compenseren. Helemaal blij mee, ding klinkt erg goed! Even wennen dat een aantal van de knopjes andersom werken t.o.v. een studiocompressor (attack/release met name). ;)
Had trouwens verwacht dat het een groter pedaal zou zijn, maar het is lekker compact. En de LEDjes die de compressie aangeven zijn superhandig bij het correct instellen.
Gebruikersavatar
NickvL
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2012, 14:20

Bericht door NickvL »

Mooi dingetje de MXR compressor. Ik gebruik m nu ook een tijdje, hij klinkt inderdaad erg goed!
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Hehe, ik zie nu trouwens dat 'ie bij snarenshop opeens €226 kost, kennelijk toch een foutje in het systeem geweest?

https://snarenshop.nl/?p=toon_art&hoofd ... 93&id=2123" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Dit artikel is tijdelijk niet op voorraad.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Haha de plotselinge belangstelling maakte slapende honden wakker :)
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
dissonantie
Berichten: 756
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:54

Bericht door dissonantie »

Oef, net op tijd geweest! :D Ik heb nog weinig tijd gehad om 'm te testen op m'n pedalboard, maar de eerste impressie is: doetwatiemoetdoen & transparant! En da's precies waarnaar ik op zoek was (want voor kleuring heb ik m'n Akai Hexacomp al).
Drawing the circle
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ik heb m gisteren ook eens wat duidelijker kunnen horen. Precies wat ik nodig had. Hij kan perfect mijn geluid wat stuwen en vetter maken, zonder het hinderlijk te kleuren!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

EBS multicomp. Makkelijk instelbaar en de tubesim maakt je geluid net iets voller, met mijn jazz vind ik hem heerlijk!
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

dissonantie schreef:Oef, net op tijd geweest! :D Ik heb nog weinig tijd gehad om 'm te testen op m'n pedalboard, maar de eerste impressie is: doetwatiemoetdoen & transparant! En da's precies waarnaar ik op zoek was (want voor kleuring heb ik m'n Akai Hexacomp al).
Bij Dirk Witte is ie trouwens nog 189,- https://www.dirkwitte.nl/nl/single-effec ... 47105.html
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
StenBass
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2012, 17:44

Markbass?

Bericht door StenBass »

Ik ben zelf ook op zoek naar een goede compressor en ik dacht aan een markbass compressore.
Weet iemand of dit een goed pedaal is of hoe die klinkt?
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Zelf geen ervaring mee, maar wellicht had je deze site al gevonden?

https://www.ovnilab.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Alle mogelijke soorten bas compressors (maar wellicht zijn er hier nog mensen die er ook zo eentje hebben).
Gebruikersavatar
mroekalea
Berichten: 309
Lid geworden op: 21 jan 2011, 10:36

Bericht door mroekalea »

Ja de compressore is een tube compressor, dit hoor je ook en verder vind ik de transparantie goed, hij limit en compressed zonder dat dit hoorbaar is ( geen gezuig of Andere artifacts), ik vind dat dit een van de weinige compressors is welke het geluid kan opdikken en veel controle heeft op de dynamiek plus nog eens warm te klinken.

Totally Fanboy :lol:
Jazz bas, buizen en 12 inch!
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Compressor

Bericht door Sjtevel 1984 »

Na jaaaaaaren de M87 te hebben gebruikt, toch maar weer op zoek naar iets anders. Op mijn zoektocht kwam ik deze tegen. Vooral de input gevoelige attack en release spreken mij aan.
D4C3D211-7C70-46CF-8C45-8F57CB69D739.jpeg
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Re: Compressor

Bericht door ElBasstardo »

Ik werd bij het zien van de demo ook wel enthousiast van de SpectraComp van TC. Eén knop en de rest via de app regelen. €69 bij bax. Iemand ervaring?
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Compressor

Bericht door blablas »

Ja. Geen fan van de een-knops bediening, je kunt onder de motorkap wel alles veranderen en instellen maar dat is een crime om te doen.
Geeft ook een behoorlijke volume boost met de meeste toneprints, dit was voor mij de voornaamste reden om dat ding van mijn pedalboard te verwijderen.
Plaats reactie