Het grote modeling topic (Kemper, bias, Boss, axe fx, helix)

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Sjtevel 1984 »

Zie mijn eerste post:
Sjtevel 1984 schreef: 28 feb 2018, 13:29 Zelf ben ik in het bezit van een helix. De voornaamste reden voor mij om voor dit systeem te kiezen, was het enorme gebruiksgemak. Patches maken is zo gebeurd en alles is heel overzichtelijk.
Bij de helix werkt het allemaal zeer intuïtief, dát was voor mij de ‘systemseller’. Zelf heb ik de helix floor, hoe dat zit met de lt/stomp/HX effects, weet ik niet.... Ook met de andere merken heb ik geen ervaring.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2179
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Goose »

Maar evengoed moet je wel een menu in. Niet direct via knoppen. Is voor mij toch wel een minpunt. Hoe makkelijk het menu ook werkt.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door deevit »

Wanneer een effect geselecteerd staat bedien je hem met de knoppen onder het beeldscherm, die krijgen allemaal een functie van het effect. Wat ze doen staat er boven in het scherm. Dus eigenlijk werkt het net zo als met een enkel pedaal.
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Jimb »

De helix is wat dit betreft super gebruiksvriendelijk.
De footswitches zijn aanraak gevoelig (vingers/blote voeten), het effect dat is assigned aan die switch wordt dan geselecteerd. daarna kun je met de draaiknoppen onder het scherm meteen de functies bedienen.

Anders kun je een effect ook selecteren via de joystick knop naast het scherm, ook kun je hier heel gemakkelijk de volgorde van de effecten veranderen met een paar hele clicks.

Afbeelding
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door zomnius »

Ik speel met een kemper power rack. Zo ongelofelijk fijn. Ik heb hem in een 19 inch 3he bag zitten, zodat ie makkelijk mee te nemen is. Je hebt altijd perfect geluid op podium, naar de mengtafel toe of in de oefenruimte. Bij de ene gig hb je alleen een cabinet, zodat je de power out kan gebruiken of anders bij bv als er alleen een gare combo staat, alleen de preamp als out naar de combo, en dan met de di naar de mengtafel. Maar meest belangrijke voor mij, je hebt altijd je perfecte sound bij je (je klinkt zoals op het album :), superfijn. En zowel met gitaar, bas als synth thuis heerlijk om sounds te modden en te patchen. Via internet ook geweldige sounds te verkrijgen, dat maakt zo'n moddeling ook tgek. Ik heb ook de software versie van de Bias, die vind ik ook tegek.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door tjoepatjoep »

Is er ergens een database voor kemper bass profielen?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door zomnius »

Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Joreeeen »

De Helix blijft me verbazen, zowel voor bas als voor gitaar, het blijft een topper! :D Met de Cyber Monday deal ook de plugin (Helix Native) kunnen scoren aan een mooie korting!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Sjtevel 1984 »

Als Helix bezitter kost de plug-in sowieso ‘maar’ $99,- Heb je hem nóg goedkoper kunnen krijgen?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Joreeeen »

Yes, aan 69 dollar! Daar kon ik hem niet voor laten liggen!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Sjtevel 1984 »

Lekker hoor.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1933
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door CaptainSlow »

Nou, dat hou ik niet vol tot de BGF meeting in mei .... :wink: dus....

een LT vind ik te onhandig groot, stomp zal met 6 blokken wel lukken. nog even kiezen tussen de rode en de zwarte:

Afbeelding

Afbeelding

rood is weer eens wat anders dan alle saaie zwarte dozen, maar ik denk dat zwart een beter contrast biedt voor de kleuren rond de switches en het scherm.
(ben een tikje kleurenblind...). maar het is van de foto's moeilijk te zien hoe dat in het echt uit zal pakken.

heeft toevallig iemand hier een rode?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Sjtevel 1984 »

CaptainSlow schreef: 04 dec 2019, 22:14 Nou, dat hou ik niet vol tot de BGF meeting in mei .... :wink: dus....
Je kan de plug-in gratis voor 15 dagen testen. Misschien eerst doen, om te zien of het iets voor je is?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door Joreeeen »

Stomp vs Helix LT, the never ending story, geloof me! Heb zelf een LT, maar denk er ook aan om de Stomp (in het zwart, geen fan van het rood) er bij te halen. De LT zou ik gebruiken als main 'amp', omdat ook gemakkelijk naar een externe poweramp kan gaan, en in mijn setup kan dat niet met de Stomp. De Stomp zou ik gebruiken als backup en op repetities.

Mijn patches op de LT zien er steeds hetzelfde uit: 1 path voor het hoog met een amp, IR, drive pedal, eq, compressor, noise gate en high/low cut en 1 voor het laag met compressor, amp en cab/IR en high low cut.
Met een Stomp kan je iets gelijkaardig bekomen (crossover split, hoog enkel drive, soms amp en IR en het laag enkel de compressor). Minder tweaking-mogelijkheden, wel gelijkaardige sound. Wanneer je gaat voor een meer standaard setup (compressor, drive, amp, cab en eq) kom je er wel met de Stomp!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1933
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Het grote modeling topic (Kemper, bias, axe fx, helix)

Bericht door CaptainSlow »

En het is de zwarte stomp geworden.

Menus zijn goed te doen, vrij snel een fuzz met parallel een clean signaal erin gezet. Klinkt beter dan de echte big muff zonder blend, dus gisteren meteen maar gebruikt voor mijn 1e gig.
Ging prima. Maar footswitch zit hoger dan ik gewend ben dus intrappen ging niet helemaal vlekkeloos :facepalm:
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Plaats reactie